Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Valt wel mee. In Euro 95 mag ook al 5,7 % ethanol zitten, in E10 zit 10%. Het verbruik zou in de richting van 2% hoger zitten volgens een onderzoek van de ADAC en dan kan 13 cent voordeel per liter echt wel uit.

Aan de andere kant levert het hoge octaangehalte in de E10 (doorgaans 97,8) vooral tevreden rijders op. Het resultaat is een betere verbranding dat de motor meer power geeft.

Het werkt iig. perfect in m'n Fransoos.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht trouwens dat Drs. IJzerbout zijn auto had opgeruimd omdat hij al geruime tijd beschikt over een uitgebreid kamelenpark. Tsja, de rijke sjeiks houden er natuurlijk een uitgebreid en duur wagenpark op na.

Maar nu je weer in Duitsland bent Drs. IJzerbout, wie melkt nu je kamelen?

Veel sterkte trouwens met je infectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee. In Euro 95 mag ook al 5,7 % ethanol zitten, in E10 zit 10%. Het verbruik zou in de richting van 2% hoger zitten volgens een onderzoek van de ADAC en dan kan 13 cent voordeel per liter echt wel uit.

Aan de andere kant levert het hoge octaangehalte in de E10 (doorgaans 97,8) vooral tevreden rijders op. Het resultaat is een betere verbranding dat de motor meer power geeft.

Het werkt iig. perfect in m'n Fransoos.

Ik snap wat je bedoelt maar het moet dan zijn octaangetal. Klopvastheid van de brandstof. 

 

Omdat mijn wagen maar 40 liter kan tanken en ik 26 km van de grens woon loont het niet tot amper. Bovendien belast ik het milieu onnodig, slijt me auto, maak ik meer kansen op ongelukken en kan minder tijd besteden aan de satelliethobby  :P en de tuin enzovoort. Wanneer ik 60 liter tank zou hebben geef ik toe dat ik hypocriet wordt want dan zou ik het wel doen.  :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jerrycans van 30l voor goed 15 euro per stuk, bij de aquariumschop even zo'n een stuk slang met een overhevel stukje kopen (een plastic buisje met een knikker er in)voor een paar euro, zodat je niet zelf hoeft aan te zuigen.

3 x tanken en je hebt ze al terug verdient.

 

Daarna is het elke keer kassa zodra je weer getankt hebt en bespaar je het milieu juist extra door minder vaak naar het tankstation te hoeven rijden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jerrycans van 30l voor goed 15 euro per stuk, bij de aquariumschop even zo'n een stuk slang met een overhevel stukje kopen (een plastic buisje met een knikker er in)voor een paar euro, zodat je niet zelf hoeft aan te zuigen.

3 x tanken en je hebt ze al terug verdient.

 

Daarna is het elke keer kassa zodra je weer getankt hebt en bespaar je het milieu juist extra door minder vaak naar het tankstation te hoeven rijden.

 

suc6

 

Gerrit

 

Sta je daar in de regen met je jerrycan en wat plastic buis te kloten voor een paar Euro. Ga je gang hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta je daar in de regen met je jerrycan en wat plastic buis te kloten voor een paar Euro. Ga je gang hoor...

Vanmorgen 40 liter getankt voor €1,68.

In Duitsland kost een liter Super rond de €1,44.

Dus rond €10 verschil per tankbeurt. Ik vind dat schandalig veel en geen "paar Euro" meer.

 

Maar in De Haag hebben ze waarschijnlijk jouw redenatie ook gevolgd. Dat gaat ze nog zuur opbreken, verwacht ik.

Als je binnen een straal van 30 km van de grens woont, kan een tankritje Duitsland zat uit. En dan heb ik het nog niet over bier en jenever.

Een "Butterfahrt" noemen Duitsers zoiets als je de prijsverschillen ziet. Je hoeft er in dit geval alleen niet meer voor naar de internationale wateren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen 40 liter getankt voor €1,68.

In Duitsland kost een liter Super rond de €1,44.

Dus rond €10 verschil per tankbeurt. Ik vind dat schandalig veel en geen "paar Euro" meer.

 

Maar in De Haag hebben ze waarschijnlijk jouw redenatie ook gevolgd. Dat gaat ze nog zuur opbreken, verwacht ik.

Wanneer je minder dan 10 kilometer enkele reis van de pomp is dat zeker lonend. Met een jerrycan extra gevuld ben je dan inderdaad stukken voordeliger uit. Ik ga er eens over nadenken om het ook te gaan doen dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je minder dan 10 kilometer enkele reis van de pomp is dat zeker lonend. Met een jerrycan extra gevuld ben je dan inderdaad stukken voordeliger uit. Ik ga er eens over nadenken om het ook te gaan doen dan maar.

Bij de grensovergang Nieuweschans aan de Nederlandse kant hanteert de pomp al bijna Duitse prijzen. En dat verschilt al gauw 15 cent per liter met een pomp in Winschoten, 5 minuten autorijden er vandaan. Je kunt op je vingers natellen welke landelijke gevolgen dit prijsbeleid heeft. We zijn op een na het duurste benzineland in Europa. Hoezo eenwording?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rond Venlo zijn de dieselprijzen aan beide zijden van de grens ook ongeveer op hetzelfde pijl.

Je moet nu echt van tevoren kijken wat voordeliger is en er dan niet extra voor hebben moeten omrijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die ik mij wel steeds vaker stel, is, hoe groot de winstmarge in Nederland nog is.

Veel pompen hebben per 1 januari hun prijzen helemaal niet verhoogd, uit angst zichzelf daarmee (nog sneller) de das om te doen.

Aan de andere kant: hoeveel ruimte is er in Nederland nog voor concurrerende prijzen als je zoveel belasting en accijns heft?

 

Den Haag is doorgeslagen. Elk economieboek op school legt uit hoe elasticiteit werkt. Dit gaat Den Haag geld kosten, vrees ik.

Los van de economische rem op de groei. Kortzichtigheid troef. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta je daar in de regen met je jerrycan en wat plastic buis te kloten voor een paar Euro. Ga je gang hoor...

Nee hoor, je rijdt als eerste je tank zover leeg dat er een volle jerrycan makkelijk in kan.

Vervolgens rij je de auto onder de carport of doet gewoon de achterklep open zet daar de volle tank in

De slang met het knikkereindstuk in de jerrycan en het andere eind in de vulopening van je auto.

4 a 5 keer met het knikker eindstuk op en neer bewegen om het geheel in gang te zetten en de zwaartekracht doet de rest zonder dat jij hoeft te prutsen oid. en zonder dat er ook maar 1 druppel wordt verspild.

Zelf ga je in de tussentijd even een kop koffie drinken en na een minuut of 10 is je jerrycan leeg en je tank weer vol.

 

Maar je hebt gelijk, als je geld genoeg hebt om per tankbeurt van 70 liter zo'n 14 euro te veel te betalen waar doe je dan moeilijk over?

Maar er zijn er ook genoeg die graag 14 euro per uur netto zouden willen verdienen en dan is 6 euro in 10 min (30l tank) goedkoper uit zijn best veel geld en zou ik best een baantje willen waar ik elke 10 min 6 euro netto in mijn zak kon steken.

 

 

Met diesel is de winst wat minder maar ook nog steeds 3,50 per tank van 30l

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik best een baantje willen waar ik elke 10 min 6 euro netto in mijn zak kon steken.Met diesel is de winst wat minder maar ook nog steeds 3,50 per tank van 30lsuc6Gerrit

€10 op een tankbeurt is twee keer minimum jeugdloon per uur!

Wie het kleine niet eert..

Als je dicht bij de grens met Duitsland woont, is €500 per jaar snel verdiend.

En dan hebben we het nog niet over andere accijnzen in Duitsland waardoor je tankbeurt een ware Butterfahrt kan worden.Elke week weer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...