Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

ja vorig jaar geproduceerd toen een liter nog bijna 50 cent goedkoper was.

Ik durf te wedden dat de oliemaatschappijen volgend jaar nog nooit zoveel winst in hun boeken hebben bijgeschreven als voor dit jaar

 

11 minuten geleden, moonchild zei:

 Is b.v. bij een goudsmid hetzelfde, daar vraag je toch ook niet ""hee, op welke datum heb je dat goud gekocht"?

Kan wel zijn, maar daar stijgt de prijs van de ring die in de etalage ligt ook niet elke dag met enkele procenten.

 

Wat je nu allemaal extra betaald heeft niets te maken met tekorten oid. maar puur met speculaties.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Mojo zei:

Waarom Larie en apekool? Over waar de winsten naar toe gaan word niet eens gesproken.

Dus het zal best een onafhankelijk bedrijf zijn die de invasie in de Oekraine niet gepland  dan wel bedacht zal hebben en waarschijnlijk echt hun best doen voor de klant.

 

Ze zouden ook kunnen zeggen dat ze de oorlog in Oekraïne afkeuren.

Maar dat kunnen ze zelfs niet over hun lippen krijgen. 

Neen.  Het enige wat ze kunnen zeggen is:  Wij staan er neutraal tegenover.

Bang van Poetler????

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Ze zouden ook kunnen zeggen dat ze de oorlog in Oekraïne afkeuren.

Dus iedereen moet daar en mening over hebben volgens jou?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De diesel begint de 2 Euro grens aan te tikken.

Zelfs in Duitsland is de prijs voor diesel fors gestegen, doet nu rond de € 1,95

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Urker vissers kunnen ook al niet meer uitvaren, de diesel is duurder dan hun omzet per vracht. :frown:

Dan kun je jezelf nog afvragen hoeveel werkende gezinnen er zijn die door de prijsverhogingen onder het bestaansminimum komen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2022 om 21:50, gerrit B zei:

Zo snel nu de prijzen stijgen dat is gewoon weg niet normaal, gewoon in 1 dag 10 cent per liter er bij.😵

Je maakt mij niet wijs dat zo'n tankstation of maatschappij in 1 dag de volledig voorraad verkoopt, dus daar worden nu enorm vette winsten gemaakt en als ze straks wel duurder in moeten kopen dan wordt alles nog een keer duurder gemaakt.

Nou dat "valt" wel mee hoor🥴:

https://nos.nl/artikel/2419908-shell-koopt-tegen-spotprijs-russische-olie-we-willen-er-op-termijn-mee-stoppen

 

Op 4-3-2022 om 11:10, Kabeltje87 zei:

 

In dit geval wel, ja...

Je kan ook tanken bij Shell maar lees eerst bovenstaande link maar even.

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen stap eens in de auto en rij naar Monster of 's Gravenlande.

Zet de auto daar ergens neer, klim op een duin en ga eens tellen hoeveel olietankers daar liggen te wachten.

Dat wachten doen ze dus niet om gelost te worden maar puur en alleen maar tot ze de beste prijs voor hun lading krijgen.

En dat gaat snel hoor, een beetje tanker heeft zo'n 200.000 ton olie aan boord maar ze zijn er ook van 500.000 ton.

Ga je uit van 200.000 ton dan is dat 200.000.000 kg gedeeld door het gewicht van een liter olie (ongeveer 0,87 kg) en dan zit er zo'n, 230.000.000 liter in zo'n tanker.

Zou je dus per liter 1 cent meer kunnen krijgen dan is dat een winst van € 2.300.000,00

Met een tanker van 500.000 ton  is dat dus 574.712.643 liter en met 1 cent extra winst per liter heb je het over ruim € 5,7 miljoen.

Nou denk dat ik daarvoor ook wel een paar dagen voor de kust zou willen blijven liggen. Mag het ook nog wel een beetje waaien 😁

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kosten voor het huren van een grote olietanker beginnen bij € 250.000,00 / dag.

Na 10 dagen voor de rede liggen is je winst verdampt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien wel, maar dan kosten ze nog steeds een kwart miljoen Euro per dag.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten voor een tanker zijn intussen al weer flink gedaald, toen de olie 2 jaar geleden heel goedkoop was vlogen de prijzen inderdaad de lucht in omdat de tankers werden gebruikt als drijvende opslag en daarmee werden ze dus ook zo duur.

Maar dat was dus ook pure speculatie in de hoop goedkoop olie te kopen en later weer duur te verkopen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...