Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Big fellow zei:

Na twee weken in Nederland geweest te zijn, moest ik mijn auto vandaag volgooien.... In twee weken tijd van $3.19 per gallon naar $4.19 gegaan..! En dat was bij een goedkoop station (Costco). De plaatselijke Shell wilde er $4.49 voor hebben..!

1 Gallon = 3,7854 liter

$ 4,19: 3,7854 = $ 1,107/L

Niet normaal meer dat je € 1,02 per liter moet betalen😛

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Mojo zei:

1 Gallon = 3,7854 liter

$ 4,19: 3,7854 = $ 1,107/L

Niet normaal meer dat je € 1,02 per liter moet betalen😛

Deze reactie had ik reeds verwacht. Echter wat ik wilde duidelijk maken is dat het met >30% is omhoog gegaan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Big fellow zei:

Deze reactie had ik reeds verwacht. Echter wat ik wilde duidelijk maken is dat het met >30% is omhoog gegaan...

Ja, dat had ik ook gezien en dat is zeker niet normaal.

Gisteren en vandaag LPG moeten tanken. Waar ik vorig jaar nog zo'n 40 tot 45 eurocent voor betaalde was het nu 95 eurocent. Kortom + 100%

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een idiote stijging.....

Laagste wat ik in de afgelopen 6 maanden heb betaald was $2.89 / gallon... Hopelijk duurt de oorlog in Ukraine niet veel langer, specifiek voor alle onschuldige mensen in die oorlog. (Ik heb er ook vrienden die gelukkig tot nu toe nog allemaal in leven zijn....)

Misschien dat daarna het wat goedkoper gaat worden.... Maar als dit de prijs is die wij moeten betalen voor het verslaan van Putin, dan betaal ik die erg graag...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest net even in Nederland zijn:

 

Aan het tankstation in Nederland net voor de grens: Diesel € 2.159/l

Bij het Lukoil station in Belgie (3 km verder): Diesel € 2.279/l

 

Aan tankstation in Nederland stond geen kat.  Bij het Lukoil station stond er een rij Nederlanders aan te schuiven.

Hebben ze toch e.e.a niet goed gelezen denk ik zo.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom is diesel nu duurder dan benzine?

Zo lang ik mij kan herinneren was diesel altijd goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen diesel terug goedkoper aan de pomp. Wordt weer drummen aan de grensstreken...😏

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/14/dieselprijs-zakt-opnieuw-stookolie-wordt-duurder/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ceesv said:

Waarom is diesel nu duurder dan benzine?

Zo lang ik mij kan herinneren was diesel altijd goedkoper.

Veel particulieren rijden op benzine en gaan door de hoge prijs minder rijden. Hierdoor daalt de vraag en dus ook de prijs.

 

Diesel wordt door bedrijven en zakelijke rijders gebruikt. Deze kunnen hun verbruik nauwlijks verlagen omdat de schoorsteen moet roken.............geen lagere prijs

 

Raffinaarderijen kunnen er ook niet voor kiezen om enkel diesel te maken.

2 hours ago, ceesv said:

Waarom is diesel nu duurder dan benzine?

Zo lang ik mij kan herinneren was diesel altijd goedkoper.

Veel particulieren rijden op benzine en gaan door de hoge prijs minder rijden. Hierdoor daalt de vraag en dus ook de prijs.

 

Diesel wordt door bedrijven en zakelijke rijders gebruikt. Deze kunnen hun verbruik nauwlijks verlagen omdat de schoorsteen moet roken.............geen lagere prijs

 

Raffinaarderijen kunnen er ook niet voor kiezen om enkel diesel te maken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met een schone cat. 6d diesel met adblue is niets mis.

 

Wereldwijd wordt gemiddeld 60% van alle elektriciteit opgewekt met kolen en gas, en dat zijn fossiele brandstoffen.

Dat betekent dat een elektrische wagen bijna evenveel CO2 per kilometer uitstoot als een benzine- of dieselwagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een elektrische wagen of auto is zeer zeker niet milieuvriendelijker op gebied van de CO2 footprint maar wel veel stiller en met minder schadelijke gassen voor uw longen.

Kijk het fijnstof van je ouderwetse rubberbanden en het wegdek dat blijf je houden, diesel of elektrisch.

 

Ik geloof nog steeds in de waterstofauto, trein, bus, schip. Apropos, Zeilschepen zijn ook echt gaaf. En er worden ook zeemansliederen gezongen :grin:

Maar over de grens waterstof tanken kan een beetje lastiger worden <> 90 kilometer verafgelegen en in Maastricht en of Nederland is de eerste waterstof pompstation voor particulieren bijna 150 kilometer.

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...