Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Gerard 76 zei:

dat is ongeveer 30% van een netto modaal loon

 

En als je ook nog eens meer dan 1/3 aan je maandelijkse huur kwijt bent gaat het heel erg wringen in de hypothalamus zodat je zelfs stuipen krijgt als je de bankrekening ziet.

Ik vermoed dat er al heel veel mensen in de aanbiedingen bak graaien van de Supermarkt of zich al aangemeld hebben bij de voedselbank.

 

Quote

Wanneer kom ik in aanmerking?

 

Om te beoordelen of iemand een voedselpakket krijgt, hanteren wij landelijke regels van Voedselbanken Nederland. We kijken daarbij naar het bedrag wat je overhoudt om van te leven na aftrek van vaste lasten. Daarbij geldt een maximum voor een aantal van de vaste lasten, zoals telefonie, internet, tv en energiekosten.

De berekening kan afhankelijk van je situatie lastig zijn. Ook als je bijvoorbeeld 50 euro boven de norm zit, heb je misschien tóch recht op een voedselpakket. Het Buurtteam helpt je hierbij graag.

In onderstaande tabel zie welke normbedragen gelden vanaf 1 januari 2022. De normbedragen zijn per maand.
De hoogte hangt af van de grootte van je huishouden.

 

Je kan het natuurlijk ook in je tuintje groeien maar niet elke locatie is een gezonde locatie voor groentes en fruit.

 

En je krijgt nergens gratis brandstof voor je auto.

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

@Drs. IJzerboutis al een tijdje weg uit Nederland, ik ga ervan uit dat hij niet meer weet hoe duur nederland geworden is.

 

Het begint hiermee:

Hoeveel belasting over salaris 2022?

Het basistarief bedraagt in 2022 37,07%, maar daalt in de komende jaren licht tot respectievelijk 37,05% (2023) en 37,03% (2024). Het toptarief blijft ongewijzigd staan op 49,5%.

 

Wat is in Nederland modaal?

 

Wat verdient Jan Modaal in Nederland in 2022. Elk jaar wordt door het Centraal Plan Bureau (CPB) bekendgemaakt wat het modaal inkomen is voor dat jaar. In 2022 ligt dat bedrag op 38.000 euro. Goed om te weten: dit bedrag is bruto en inclusief vakantiegeld.

 

Dat betekent netto ongeveer € 2.300  per maand.

 

Een eengezins huurwoning doet ongeveer tussen de 800 en 1.100€ per maand.

 

Dan blijft er nog € 300 per week over om van te leven.

 

€ 150 voor een volle tank hakt er dan aardig in, daarnaast is gas voor de verwarming en elektra peperduur geworden, je zal met beleid je huishoud boekje moeten bijhouden.

 

Voor het minimum loon is energie onbetaalbaar geworden, die moeten het met netto € 1.725, per week krap € 400,-

Trek daar de vaste lasten af en je houdt aan het einde van de maand dagen over, geen geld.

 

Gelukkig hebben we een zachte winter, de thermostaat kan een graadje lager en de verwarming eerder uit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Voor het minimum loon is energie onbetaalbaar geworden, die moeten het met netto € 1.725,

dat is niet het minimum loon zo als ik het ken van de laatste 2 jaar @ceesv

1015€ voor een alleenstaande plus 400€ toeslagen komt in totaal op 1415€/maand

 

Gelukkig kan ik als zelfstandige weer meer verdienen maar ik heb het toch wel moeilijk met de armoede om mij heen. Er is geen sprake meer van MODAAL of NORMAAL.

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bedragen die ik gaf zijn voor een gezin.

Alleenstaanden hebben het nog moeilijker zoals je al aangeeft.

 

De welvaart is op zijn retour, daar gaat de accijns verlaging van 17,3 cent per 1 april voor benzine tot het einde van dit jaar geen verschil in uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet vergeten als je een modaal inkomen hebt dan kom je (vrijwel) nergens voor in aanmerking .

Huursubsidie? vergeet het maar

tegemoetkoming in de ziektekosten? jammer dan

bijdrage in de energiekosten? helaas niet voor jou

net als

allemaal niet voor iemand met een modaal inkomen

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

En niet vergeten als je een modaal inkomen hebt dan kom je (vrijwel) nergens voor in aanmerking .

Huursubsidie? vergeet het maar

tegemoetkoming in de ziektekosten? jammer dan

bijdrage in de energiekosten? helaas niet voor jou

net als

allemaal niet voor iemand met een modaal inkomen

 

Hier lijkt het dus alsof jij @gerrit B zegt met deze opsomming hierboven dat iemand met een inkomen beneden dat "modaal" al die steun wel krijgt!

Nou vergeet het maar. Dat heb je helemaal verkeerd begrepen dus. Doet er ook niet toe, want ook al worden hier weer sentimenten aangewakkerd de crisis treft de laagstbetaalden.

 

En het is niet alleen in Nederland een probleem m.b.t. de brandstofprijzen. https://wdrmedien-a.akamaihd.net/medp/ondemand/weltweit/fsk0/267/2678781/2678781_43773341.mp4

De Hart aber Fair discussie op maandag avond op das Erste / ARD.

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

Hier lijkt het dus alsof jij @gerrit B zegt met deze opsomming hierboven dat iemand met een inkomen beneden dat "modaal" al die steun wel krijgt!

Dat bedoel ik er ook niet mee, maar hoe dichter je in de buurt van modaal komt hoe minder regelingen er zijn waar je gebruik van kan maken.

Natuurlijk compleet van de zotte dat al die regelingen nodig zijn maar dat is een andere discussie.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hoe hoog zijn die prijzen nu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even het overzicht van de anwb geraadpleegd:

Brandstofprijzen Europa | Bekijk het actuele overzicht | ANWB

 

Griekenland scheelt nogal met de torenhoge prijzen in NL. Maar de Grieken zullen ook wel minder inkomen/koopkracht hebben dan wij, dus een zuivere vergelijking is in dat opzicht wat moeilijk. Een vergelijking met Duitsland (of België) is wellicht beter te doen. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...