Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik als calculerende Nederlander heb ik mijn dieseltank weer eens gevuld, en dat werd tijd want hij was nu wel erg leeg. Ik moest bij Tinq bijna 120 euro afrekenen en dat was me in mijn ruim 50-jarige carrière als automobilist nog niet overkomen. Na het tanken moest ik nog even een rit maken naar een naburige stad en besloot  dat op een zuinige manier te doen. Geen haast, muziekje aan en met cruisecontrol achter een vrachtauto 90 kpu rijden. Hypermilen heet dat en niet zonder resultaat: 1:29.9 oftewel 3,34 liter per kilometer met mijn Ford Mondeo 1,5 tdci Wagon.

Zo rijd ik niet iedere dag, maar het is toch wel grappig om zoiets te testen. Het valt me trouwens op dat er de laatste tijd veel mensen zijn die hun snelheid matigen.IMG_20220401_113745.thumb.jpg.da2b519285463f9e685c958aa3b53371.jpg

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Frans B zei:

service indicator van je motor is aan. garage opzoeken?

 

Nee, contact stond aan, motor uit. Zie stand toerenteller.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Mondeo staat er om bekend om als diesel nogal zuinig te zijn.

Helaas voor mij te klein om al mijn spullen mee te nemen anders had er hier ook zo een 2e voor de deur gestaan (privé heb ik wel een benzine Mondeo station)

in Duitsland vandaag de diesel op 1,98

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

de Mondeo staat er om bekend om als diesel nogal zuinig te zijn.

Helaas voor mij te klein om al mijn spullen mee te nemen anders had er hier ook zo een 2e voor de deur gestaan (privé heb ik wel een benzine Mondeo station)

in Duitsland vandaag de diesel op 1,98

Mondeo te klein? Mij vragen ze wel eens waarom ik zo'n grote auto rijd. Maar ik begrijp dat je een ruime bedrijfsauto nodig hebt. In Duitsland is de diesel dus al goedkoper dan in Nederland, terwijl wij hier de hoofdprijs betalen aan houderschapsbelasting. Bij de oosterburen is het slechts een fractie van onze tarieven.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt te klein, er moeten al 2 trappen en een opvouwbare ladder in, dan nog

- 5 L-boxx-en van het op 1 na grootste formaat  (442 x 357 x 253 mm)

- 1 L-boxx van het grootste formaat (442 x 357 x 389mm) en

- 2 L-boxx van (442 x 357 x 151mm)

- 6 tayg assortiboxen

- 2 gereedschapskisten

-1 gereedschapskoffer

- doosje accu's van 22 Kg

- haspel met kabel

- trekveren, buigveren

- stuk of 20 boren van 40 cm tot 1m

en alle andere spullen als testmateriaal, flexibele buis enz.

 

Dat past allemaal met een beetje passen en meten wel in de Mondeo maar dan blijf je de auto in en uit pakken zodra je iets nodig hebt.

De Alhambra die ik heb is dan een stuk hoger en daardoor een stuk makkelijker in het gebruik.

Nadeel is wel het hogere verbruik, maar zou ik een bestelbus nemen dan is dat verbruik nog hoger en kun je hem vaak niet in een parkeergarage kwijt.

 

Dus nu naar Nordhorn, daar is de prijs al gezakt naar 1,96.9

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En je hebt niet de afsleepkabel gebruikt toen je achter die vrachtauto volgde?

:grin:

dan is de toerenteller ook 0 rpm

Haha, Tonskidutch. Dat ging zonder sleepkabel op veilige afstand, leuk om dit weer eens te proberen. Bij 0 toeren werkt de stuurbekrachtiging trouwens ook niet. Het was al weer lang geleden dat ik dit deed met mijn 2CV met 18 pk op weg naar Portugal. Toen zag ik ook het Scania logo in de spiegels en knarsentandende chauffeurs. Autorijden was een hele onderneming...

34 minuten geleden, gerrit B zei:

klopt te klein, er moeten al 2 trappen en een opvouwbare ladder in, dan nog

- 5 L-boxx-en van het op 1 na grootste formaat  (442 x 357 x 253 mm)

- 1 L-boxx van het grootste formaat (442 x 357 x 389mm) en

- 2 L-boxx van (442 x 357 x 151mm)

- 6 tayg assortiboxen

- 2 gereedschapskisten

-1 gereedschapskoffer

- doosje accu's van 22 Kg

- haspel met kabel

- trekveren, buigveren

- stuk of 20 boren van 40 cm tot 1m

en alle andere spullen als testmateriaal, flexibele buis enz.

 

Dat past allemaal met een beetje passen en meten wel in de Mondeo maar dan blijf je de auto in en uit pakken zodra je iets nodig hebt.

De Alhambra die ik heb is dan een stuk hoger en daardoor een stuk makkelijker in het gebruik.

Nadeel is wel het hogere verbruik, maar zou ik een bestelbus nemen dan is dat verbruik nog hoger en kun je hem vaak niet in een parkeergarage kwijt.

 

Dus nu naar Nordhorn, daar is de prijs al gezakt naar 1,96.9

Goed bezig Gerrit! Wat voor een bedrijf heb je?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Donkeyman zei:

terwijl wij hier de hoofdprijs betalen aan houderschapsbelasting. Bij de oosterburen is het slechts een fractie van onze tarieven.

En bij de zuiderburen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, mereltje zei:

Niet erg zuinig

Per 100 km. dus

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...