Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Hier vlak over de grens de prijs in Dld voor diesel al gezakt naar 1,89.9 in de buur gemeente nu ook gedaald naar 1,92.9 maar hier zit een liter diesel nog steeds boven de 2 euro

Het loont dus om nog steeds je tank echt helemaal tot de laatste druppel leeg te rijden voordat je weer gaat tanken aangezien de prijzen telkens wel weer iets zakken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, gerrit B zei:

Het loont dus om nog steeds je tank echt helemaal tot de laatste druppel leeg te rijden voordat je weer gaat tanken aangezien de prijzen telkens wel weer iets zakken.

 

Heel erg slecht advies.....

 

Zie tip 8
 

  • Like 1

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon altijd je tank helemaal leeg rijden, kan er zich ook niets ophopen onderin je tank en krijg je ook geen problemen als je dan toch een keer op de laatste druppel bij het tankstation komt. 😉

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto heeft inmiddels ruim 400.000 KM gereden en als het lampje van tanken gaat branden dan kan ik nog een keer naar Deventer (ongeveer 60km) en daarna Dld nog halen om te tanken. Enige probleem wat ik met goed 300.000 heb gehad was een brandstof pomp die kapot ging (lager was uitgelopen) waardoor aluminium splinters in het gehele brandstof systeem zijn gekomen en dat daardoor alles verstopt ging zitten.

Trouwens nooit geweten dat de pomp altijd teveel brandstof naar de motor pompt en alles wat teveel is terug vloeit naar de tank.

Gevolg was wel dat ook de tank schoon gespoeld moest worden, filters vol vijlsel zaten enz. (was dan ook een duur geintje)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, oldebroek zei:

 

Heel erg slecht advies.....

 

Zie tip 8
 

Prima tip natuurlijk ook omdat je één boete kunt krijgen als je leeg aan de autosnelweg rand komt te staan. Daar je het net niet meer tot een benzinepomp haalt.

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij moderne diesels worden er hoge inspuit drukken gebruikt, de brandstofpomp moet doorgaans rond de 200 bar leveren.

De pomp wordt gesmeerd door de diesel brandstof, daardoor is bijvoorbeeld per vergissing benzine tanken erg slecht voor die pomp.

 

Wanneer in de zomer bij warm weer je de tank leeg rijdt, zal de temperatuur van de diesel in de tank toenemen.

Dit wordt mede veroorzaakt omdat een gedeelte van de brandstof uit de aanvoer pomp retour naar de tank gaat.

 

Wanneer je dan op de snelweg bij hoge temperatuur stopt met een lege tank en die vol gooit, daalt de temperatuur van de brandstof behoorlijk. de getankte diesel uit de tank in de grond zal rond de 10 graden liggen.

De temperatuurschok kan dan de as afdichting van de pomp beschadigen, en tot lekkage en uitval lijden.

 

De moderne diesel is beveiligd tegen leeg rijden, wanneer er geen brandstof meer wordt aangevoerd, en de aanvoer druk te laag is, zal de motor uitgeschakeld worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der staat hier 100 meter verderop een grote stallingsgarage (opslag) met heel erg mooie classic cars erin.

Die gast komt elk jaar één a twee hele dagen zijn auto's prepareren met een monteur en hij laat nooit brandstof in het systeem en de tank.

Omdat die benzine vergaat als de auto's lang stil staan zei hij me eens toen ik erbij stond te kijken.

Hij gebruikt een speciale handpomp om de laatste restjes uit de opening waar normaal de brandstofpomp zit en sommige modellen hebben de pomp in de motorruimte, dan gebruikt hij een andere pomp om de brandstofleiding leeg te trekken.

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Prima tip natuurlijk ook omdat je één boete kunt krijgen als je leeg aan de autosnelweg rand komt te staan. Daar je het net niet meer tot een benzinepomp haalt.

 

dat is toch alleen in Duitsland zo als je dan ook geen reservetank brandstof bij je hebt?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad.

 

Juist door een uitspraak van het gerechtshof in Leeuwarden worden er sinds november vorig jaar geen boetes meer uitgedeeld aan automobilisten die zonder brandstof langs de kant van de weg komen te staan. Het is een calamiteit en daarvoor worden weggebruikers niet beboet.

26 apr. 2019

 

Boete was in Nederland 230 euro

Twee jaar geleden wilde VVD-Kamerlid Remco Dijkstra dat automobilisten die in Nederland met een lege tank of accu stranden langs de snelweg een bekeuring krijgen van maar liefst 1500 euro. Dat was opvallend omdat automobilisten die zonder brandstof stil kwamen te staan op de vluchtstrook sinds 2018 juist geen bekeuring meer krijgen. Het gerechtshof in Leeuwarden oordeelde destijds namelijk dat het stilvallen door brandstofgebrek een ‘noodgeval’ is. Tot die tijd bedroeg de boete nog 230 euro.

16-02-22

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Die gast komt elk jaar één a twee hele dagen zijn auto's prepareren met een monteur en hij laat nooit brandstof in het systeem en de tank.

Vreemd, ik heb een klant die ook zo'n showroom heeft maar dan gevuld met klassieke sportauto's.

Daar zit juist altijd een klein beetje brandstof in om corrosie in de tank ed. en het uitdrogen van rubbers en pakkingen te voorkomen.

1 x in de zoveel tijd wordt dan ook alles gecontroleerd en daarna naar buiten gereden en krijgt vrijwel elke auto een andere plek in de showroom.

Of ze de brandstof dan aftappen en er weer nieuwe in doen weet in niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


   Allemachtig wat een geneuzel, liggen jullie echt wakker van dat wat een gevulde tank kost. En dan opsnijden dat je lekker goedkoop uit bent in, vul maar in. Waar zijn jullie als je een doodstijding krijgt, ook daar waar je lekker goedkoop uit bent? Of hier in Nederland, omdat je hier in Nederland, een goede gezondsheidszorg kunt genieten? Niemand bezig, met de oorzaak van de prijsstijging? Het lijkt erop dat veel van de respondenten, met de auto naar de plee gaan, daar heb ik een suggestie voor, stop met eten, hoef je ook niet meer met de auto naar de "hudo", of, als dat niet gaat lukken, poep in de tank, de politie laat je vanwege stankoverlast van de weg halen, ook gratis rijden. Ik geef als overweging, wat willen we inleveren om de liquiditatie in Oekraïne een halt toe te roepen?
Er is nog een off topic, "Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen", mag dat aangepast worden, er is een moordmachine op mensen los gelaten, maar het wordt hier behandeld als off topic, JEZUS, Oh lord, give me a full tank.  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een tip, wanneer een onderwerp je niet ligt, sla je het over.

In het westen mag je nog vrij discuteren over van alles en nog wat.

 

Een volle tank kost tegenwoordig een vermogen, niet iedereen kan zich dat meer veroorloven.

 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heet niet ligt, weg kijken, ik heb het niet geweten, je bent van ver na de oorlog hoop ik, ik ook, maar als je daarmee denkt, een vrijbrief te hebben, begrijp je er geen ruk van. Met " ik heb het niet geweten " , weg kijken, zijn er ooit 6 miloen mensen uitgeroeid. Hoe kun je voordragen dat dit een onderwerp is, dat mij niet ligt,  ik vind het uiterst belangrijk, en als er hier lichtvaardig mee wordt omgegaan ga ik schrijven. Heb je er ooit bij stil gestaan, dat niets vinden, niets zeggen, ook iets vinden is? Michel, de site beheerder die mij, als beginner via zijn site, de ruimte heeft gegeven,  om Nederlandse TV hier, en elders in huis te kunnen halen ben ik dank verschuldigd. Maar dan, kun jij uitmaken wat mij niet ligt, en kom jij weg met wat mij niet ligt. Off topic is een lopen op eieren, en dat heb ik meermaals aan gegeven, en dan wordt er ruimte gecreëerd om een massamoord, "off topic" te noemen, sta mij toe om dat onbestaanbaar te vinden. Ik ben overtuigd van je goede intentie´s, maar hier spaar je de kool en de geit, maar die zijn er allang niet meer. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Waterpas, dit is een satelliet forum.

 

Wij hebben een categorie satelliet nieuws, daarin kan je satelliet gerelateerd nieuws plaatsen.

 

Al het overige, niet satelliet gerelateerd content kan in Offtopic (lees heeft niets met satelliet te maken) geplaatst worden.

Voor verdere informatie kan je onze huisregels raadplegen.

 

Een oorlog, zeker in Ukraine is vreselijk,  het plaatsen van berichten hierover op een satelliet forum kan je in de niet satelliet gerelateerde rubriek kwijt, of-topic.

 

Dat is geen bagatelliseren van die oorlog.

 

Dit onderwerp gaat over brandstof prijzen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...