Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Beste Ceesv, "dit ondewerp gaat over brandstof prijzen", ik kan ook lezen, maar laten we dan toe, dat we hier gaan zeuren over die prijzen die wij in onze portemonnee voelen, maar die worden gegenereerd door de genocyde elders,  met als resultaat, dat die anderen het met de dood moeten bekopen? Zoals jij het voorsteld, lijkt het te gaan over de dure brandstofprijzen, die een kostenpost is en waar men over klaagt, op weg naar de gaskamers. Ik probeer enige nuance aan te brengen, maar als het er echt op aan komt stikt het hier van de narratieven, en lijkt kleur bekennen op een grabbelton. Het is een logica van lik m´n reet, er wordt gebeld, ik doe niet open, dan ben ik  er dus niet, als het zo makkelijk is om mensen te laten verdwijnen. Als er huisregels zijn die in dit wegduik gedrag voorzien, deugt er iets niet met die regels, maar daar ga ik niet over.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.sat4all.com/forums/topic/375529-voormalige-ussr-gaat-ukraine-aanvallen/page/56/#comments

 

Hier gaat het over wat Putain doet, waterpas. En hier kun je ook melden dat je je ergert aan mensen die benzine kopen en daarmee Putain subsidiëren zolang de regering geen olie-stop uit Rusland wil. En die blij zijn dat het kwartje van Kok dat een half jaar zou gelden zomaar opeens weg is.

Graag ook off-topic wel berichten in het juiste off-topic topic houden.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste minplus, ik erger mij niet aan mensen die benzine kopen, ik erger mij aan het gezeur van mensen die er eigelijk geen ruk voor willen betalen. Zeiken dat het duur wordt, zonder zich te willen verdiepen, in  de oorzaak van die prijsstijging. Ben jij blijven steken bij het willen invallen, inmiddels is er een massa moord opgang gekomen en hier staan ze te zeuren bij de pomp.  

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, waterpas zei:

Beste Ceesv, "dit ondewerp gaat over brandstof prijzen", ik kan ook lezen, maar laten we dan toe, dat we hier gaan zeuren over die prijzen die wij in onze portemonnee voelen, maar die worden gegenereerd door de genocyde elders,  met als resultaat, dat die anderen het met de dood moeten bekopen?

Als je eens gaat kijken hoe lang dit topic al loopt (sinds 2014) dan kun je ook zien dat deze er al was voordat er ook maar 1 de Rus met zijn tank aan de Oekraïense grens stond.

Daarnaast geloof ik er nog steeds niet in dat de brandstofprijzen zijn gestegen door deze oorlog maar weet bijna zeker dat deze alleen maar gestegen zijn doordat sommige mensen/bedrijven gewoon enorm veel geld willen verdienen aan deze oorlog.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B

Daarnaast geloof ik er nog steeds niet in dat de brandstofprijzen zijn gestegen door deze oorlog maar weet bijna zeker dat deze alleen maar gestegen zijn doordat sommige mensen/bedrijven gewoon enorm veel geld willen verdienen aan deze oorlog.

Geloven is de domste manier van weten.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

3 minuten geleden, wanderer zei:

Geloven begint waar weten stopt.....

Nee, daar ben ik het niet mee eens, het begint met geloven, als onderzoek uitwijst dat het juist is kan het geloven in de kliko. Wat moet je geloven als je iets niet weet, wat je niet weet is er vooralsnog niet! 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, waterpas zei:

Gerrit B

Daarnaast geloof ik er nog steeds niet in dat de brandstofprijzen zijn gestegen door deze oorlog maar weet bijna zeker dat deze alleen maar gestegen zijn doordat sommige mensen/bedrijven gewoon enorm veel geld willen verdienen aan deze oorlog.

Geloven is de domste manier van weten.

 

Mee eens, brandstof in diverse andere landen kost maar een fractie van wat het hier moet kosten.  Oorzaak is 95% de overheid die het kunstmatig hoog houdt.. Hetzelfde met het gas, wij hebben geen gas nodig uit Rusland en de verwarming hoeft ook niet naar 19C.  Draai gewoon die gaskraan open en geef die Groningers het geld waar ze allang recht op hebben.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ter relativering...

Benzine, per liter aan de pomp

 

Malta             1,32

Luxemburg   1,63

Oostenrijk     1,67

Frankrijk        1,90

België            1,92

Duitsland      1,98

Holland         2,08

 

In Nederland is (was) de accijns op benzine tot 1 april 82 cent.

Daarover komt dan nog 21% btw.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, waterpas zei:

Beste minplus, ik erger mij niet aan mensen die benzine kopen, ik erger mij aan het gezeur van mensen die er eigelijk geen ruk voor willen betalen. Zeiken dat het duur wordt, zonder zich te willen verdiepen, in  de oorzaak van die prijsstijging. Ben jij blijven steken bij het willen invallen, inmiddels is er een massa moord opgang gekomen en hier staan ze te zeuren bij de pomp.  

Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat benzine duurder wordt ook al is de olieprijs al lang weer gedaald.

Maar nogmaals, we hebben een Oekraïne topic en een Benzine topic.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer gaan we ook vermelden wat er met die accijns wordt gefinancieerd, ook daarover hoef je het niet eens te zijn. Maar er werd eerder betoogt dat een volle tank  tegenwoordig een vermogen kost, niet iedereen kan zich dat meer veroorloven. Daar zitten wellicht mensen bij die een tegemoetkoming krijgen die betaald wordt met die accijns inkomsten. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik op mijn werk rondkijk, zie ik daar collega's die elke dag 120 km woon/werk verkeer hebben.

Die zijn per week € 150,- aan benzine kwijt, per maand bijna 700 euro.

Met een modaal salaris, een gezin en daarnaast nog de gestegen gas en stroomprijzen, blijft er dan niet veel meer over aan het einde van de maand.

 

Wanneer je wilt weten wie er verdienen aan de oorlog door de hoge brandstof prijzen?

 

De Nederlandse staat, want er komen meer btw inkomsten over de hogere benzineprijs.

Hoge energieprijzen gaven Europese lidstaten al 10,8 miljard euro extra inkomsten

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Zelf bedacht dat het elders leuker en goedkoper wonen was, en dat ook nog eens hebben kunnen realiseren, ook dat was een voorrecht dat niet iedereen zich kon veroorloven. Met mijn argumenten wordt het niet goedkoper, maar ooit was het een vrije keuze de huidige situatie zorgt voor de bekende blaren. 

aangepast door waterpas
redactie
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer ik op mijn werk rondkijk, zie ik daar collega's die elke dag 120 km woon/werk verkeer hebben.

Die zijn per week € 150,- aan benzine kwijt, per maand bijna 700 euro.

Met een modaal salaris, een gezin en daarnaast nog de gestegen gas en stroomprijzen, blijft er dan niet veel meer over aan het einde van de maand.

 

Wanneer je wilt weten wie er verdienen aan de oorlog door de hoge brandstof prijzen?

 

De Nederlandse staat, want er komen meer btw inkomsten over de hogere benzineprijs.

Hoge energieprijzen gaven Europese lidstaten al 10,8 miljard euro extra inkomsten

 

En weer wordt er niet vermeld wat er met dat geld gebeurd, er is een veelvoud van dat bedrag uitgegeven aan noodlijdende middenstanders die mijn belasting centen krijgen omdat ze te belazerd waren om voor een buffer te zorgen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, waterpas zei:

En weer wordt er niet vermeld wat er met dat geld gebeurd, er is een veelvoud van dat bedrag uitgegeven aan noodlijdende middenstanders die mijn belasting centen krijgen omdat ze te belazerd waren om voor een buffer te zorgen.

Dat van jou gaat naar commissies die met commissies vergaderen over welke commissies ze gaan organiseren om te kijken wat ze met je geld gaan doen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...