Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

 

6 minuten geleden, minplus zei:

Dat van jou gaat naar commissies die met commissies vergaderen over welke commissies ze gaan organiseren om te kijken wat ze met je geld gaan doen.

Zit jij in zo´n commisie, of heb je vriendjes in een commisie, je lijkt aardig ingevoerd. Ik gok dat je uit je nek kletst maar ik moet toegeven dat het niet slecht klinkt, een groot deel van off topic is gebaseerd op wantrouwen, waarvan akte.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
26 minuten geleden, waterpas zei:

En weer wordt er niet vermeld wat er met dat geld gebeurd, er is een veelvoud van dat bedrag uitgegeven aan noodlijdende middenstanders die mijn belasting centen krijgen omdat ze te belazerd waren om voor een buffer te zorgen.

Buffer?

Hoe wil jij je personeel 2 jaar doorbetalen zonder inkomsten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild

 

Op 9-4-2022 om 09:24, ceesv zei:

Wanneer je dan op de snelweg bij hoge temperatuur stopt met een lege tank en die vol gooit, daalt de temperatuur van de brandstof behoorlijk. de getankte diesel uit de tank in de grond zal rond de 10 graden liggen.

De temperatuurschok kan dan de as afdichting van de pomp beschadigen, en tot lekkage en uitval lijden.

Onjuist nieuws, temperatuur van de brandstof zal enkele graden onder de buitentemperatuur liggen. Tankstations hebben toch geen koelinstallatie voor de voorraad. Waarom zouden ze dit doen?

 

Ethanol is hygroscopisch, trekt dus water aan net als remvloeistof. En het water zal onderin de tank verzamelen. Daarom bij weinig gebruik beter geen E10 tanken. Enkele premium E5 produkten zouden volgens verhalen juist helemaal geen bio-ethanol bevatten, zoals Ultimate en Excellium.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, moonchild zei:

Onjuist nieuws, temperatuur van de brandstof zal enkele graden onder de buitentemperatuur liggen. Tankstations hebben toch geen koelinstallatie voor de voorraad. Waarom zouden ze dit doen?

Je vergeet de invloed van de opslag bij benzine stations!

De brandstof bij benzine stations is opgeslagen in ondergrondse tanks.

De temperatuur daar is duidelijk lager als de omgevingstemperatuur, tussen het laatste restje diesel in je tank, op een zomerse dag 40-50 graden en de ondergrondse tank kan een fors temperatuur verschil ontstaan. door het rondpompen en de warmte die daardoor ontstaat kan de temperatuur van de brandstof pomp zelfs hoger liggen.

 

Googelend op de uitlever temperatuur van benzine stations kom je op een brandstof temperatuur die in de zomer tussen de 5 en 10 graden C. zal liggen.

 

Hier kan je de actuele grond temperatuur aflezen, die temperatuur is vrij constant en zal in de zomer niet veel veranderen.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/actueel-weer/actuele-bodemtemperaturen

 

Ik citeer:

Tot een diepte van 20 cm is de dagelijkse gang van de zon nog goed te herkennen; overdag loopt de temperatuur op en in de nacht koelt de bodem af. Op grotere diepte is deze dagelijkse gang dusdanig gedempt, dat deze nauwelijks nog in het dagelijks temperatuurverloop zichtbaar is. De jaarlijkse gang is dan nog wel zichtbaar; in de zomer is de bodem op grotere diepte warmer dan in de winter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Googelend op de uitlever temperatuur van benzine stations kom je op een brandstof temperatuur die in de zomer tussen de 5 en 10 graden C. zal liggen.

Ik kan me nog bordjes herinneren bij tankstations aan de Duitse snelweg met de waarschuwing de tank niet helemaal vol te doen bij warm weer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, waterpas zei:

Geloven is de domste manier van weten.

Ga jij dan even uitzoeken hoe het precies zit en wie er voor zorgt dat de prijzen zo opgedreven worden.

 

Dat de overheid er een flinke hap van voor zijn rekening neemt is bekend, maar kan me niet voorstellen dat de overheid bewust de prijzen opdrijft door er actief in te handelen.

Het zal vrijwel zeker leiden naar investeerders die handelen op de olie/brandstof markt en verwacht dat je uiteindelijk uit zal komen bij Arabische landen die zich niet uitspreken/onpartijdig houden maar wel over de rug van iedereen enorme hoeveelheden extra geld naar binnen harken en die elke gelegenheid aangrijpen om dat telkens opnieuw te gaan doen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

De temperatuur daar is duidelijk lager als de omgevingstemperatuur,

 

Dat principe gebruiken wij al jaren indien de opdrachtgever / bouwheer ook passief wil koelen en verwarmen met betrekking tot de verse ventilatielucht die nodig is voor je gebouw. Een paar meter leiding in de hof of de tuin en we winnen meerdere graden gratis aan koelvermogen in de zomer en meerdere graden opwarmvermogen in de winter.

juist gezien @ceesv

 

Het gaat wel nog steeds over de brandstofprijs voor olie raffinage producten die redelijk goedkoop gewonnen wordt "één barrel olie energie voor 50 barrel olie die opgepompt wordt.

Dus wie schaarste creëert bepaald de marktprijs, naast al die belastingen. Belastingen die in Europa eigenlijk op één en hetzelfde niveau zouden MOETEN liggen. Dat zou dan een eerlijke markt zijn.

Transport kost normaal ook wat.

Het is dus des te gekker dat we met al die raffinaderijen in Nederland de hoofdprijs betalen.

 

het was helder

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, ceesv said:

Googelend op de uitlever temperatuur van benzine stations kom je op een brandstof temperatuur die in de zomer tussen de 5 en 10 graden C. zal liggen.

Maak er maar 20 van. Benzine gaat vanuit een bovengrondse opslagtank de tankwagen in. Deze rijdt, in de volle zon, naar het tankstation. Daar wordt de benzine in een dubbelwandige ondergrondse tank, thermoskan effect, opgeslagen. Dit gebeurt eens in de 1 a 2 dagen.

 

Dus geen kans om de gemiddelde bodemtemperatuur te bereiken. De rekentemperatuur van 15 graden is met een reden gekozen ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De literatuur hierover spreekt over een uitlevertemperatuur van gemiddeld 5 tot 10 graden.

Ik zal bij de volgende tankbeurt de temperatuur zelf meten, om de bewering van de professionals te controleren.

 

Je stelling dat de uitlever temperatuur slechts enkele graden onder de omgevingstemperatuur ligt, en in de zomermaanden rond de 20 graden ligt heb je dus al bijgesteld. 

 

Dubbelwandige ondergrondse tank voor benzine opslag, weet je dat zeker?

https://iplo.nl/regelgeving/regels-voor-activiteiten/opslaan-brandbare-vloeistoffen-ondergrondse/bodemvoorschriften/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Zojuist in het nieuws dat de olieprijs inmiddels al weer nagenoeg op hetzelfde prijsniveau is als voor het uitbreken van de oorlog.

Nu de prijs aan de pomp nog 🥴

Zal wel een of andere smoes voor zijn waarachter de Benzine 😆geldwolfjes zich achter verschuilen...........

 

2 uren geleden, Gerard 76 zei:

Als dat zo is dan worden we flink genaaid.

Das nog nooit anders geweest..........🤪

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbaast je dat?

 

Vandaag trouwens Euro 98 getankt. Blijkt hier 13 cent duurder dan 95. In Duitsland was de vorige keer het verschil 6 cent.

Gelukkig was het een kwestie van wat bijvullen maar dat doe ik dus niet weer in Nederland.

Je kunt het verschil hier lokaal op het lichtbord niet zien. Die tonen 98 niet. In Duitsland wel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...