Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Diesel prijzen in Spanje, vanochtend getankt, op de pomp staat 195.9, maar dan krijg ik 3% korting met een kaartje van de supermarkt, maar dat is nog niet alles, de Spaanse regering geeft een extra korting van 20 cent per getankte ltr. 

Dus uiteindelijk betaalde ik 1.70 per ltr.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteren in Frankrijk, € 1,904 voor diesel.

Tank vol is nog steeds  € 120,-!🤐

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor ruim 400 euro getankt, 63L benzine E5 wat goed was voor 123euro en een beetje en goed 146L diesel wat goed was voor 290 euro

Probleem is volgende week zaterdag is alles weer op.

Dus klanten wordt nu gewoon een brandstof toeslag berekend van 5 cent excl. BTW per liter omdat het er anders niet meer uit kan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gerrit B zei:

Gisteren voor ruim 400 euro getankt, 63L benzine E5 wat goed was voor 123euro en een beetje en goed 146L diesel wat goed was voor 290 euro

Probleem is volgende week zaterdag is alles weer op.

Dus klanten wordt nu gewoon een brandstof toeslag berekend van 5 cent excl. BTW per liter omdat het er anders niet meer uit kan.

En terecht, je hebt geen keus.

 

het is niet anders en we zijn nog maar net begonnen 

 

Ik hoop echt dat de pleuris een keer uitbreekt net zoals in Frankrijk vaak gebeurt en alles wordt platgelegd.

 

Kijk naar Schiphol,

geen personeel te krijgen want wie wil nog werken voor een uitgeknepen hongerloontje als je met de hand ophouden meer te besteden hebt?

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je werkgever bent dan weet je toch met hoeveel man je hoeveel werk kunt verzetten of niet?

Zou dat bij Schiphol anders zijn? Zouden ze echt gewoon lukraak een aantal werkkrachten inzetten om de passagiers te kunnen vervoeren?

Denk het toch niet, ze weten precies met hoeveel personeel hoeveel vracht en personen ze kunnen afhandelen.

 

Als 1e moeten al die passagiers die normaal de mond vol hebben over milieu dit en milieu dat, zich eerst zelf eens afvragen waar ze mee bezig zijn, maar dat ter zijde.

 

Maar waarom laat Schiphol dan toch reisbureaus veel meer personen een vlucht boeken terwijl ze vooraf kunnen weten dat ze het niet aan kunnen?

Dit is toch gewoon mismanagement, als jij als bedrijf veel meer werk aanneemt dan wat je kunt verwerken dan krijg je toch ook problemen met je opdrachtgevers?

Dan kun je wel roepen dat je geen personeel kunt krijgen maar dat is het probleem toch niet?

Jij neemt zelf meer werk aan dan waar je vooraf van weet wat je aankunt en gebruikt vervolgens de smoes dat je geen extra personeel kunt krijgen om dat werk aan te kunnen om dat te vergoelijken.

 

Nu begrijp ik best dat Schiphol en KLM wat dat betreft in een spagaat zitten, met de Corona uitbraak werd veel stil gelegd en werden ze aan het financiële infuus gelegd om te overleven.

Hadden ze toen niet gesneden in het personeelsbestand dan was er moord en brand geschreeuwd omdat al het geld naar personeel ging die niets aan het doen was omdat er geen passagiers waren.

Nu hebben ze wel gesneden in het personeelsbestand en nu is het ook weer niet goed.

 

 

Zie trouwens dat ik schreef een toeslag van 5 cent per liter maar dat moet zijn 5 cent per km.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Brandstof is laatste week weer 8 cent duurder geworden.

Vraag me welke smoes er nu weer gebruikt wordt.

 

Dit is puur en alleen maar speculeren op het feit dat er een boycot komt op Russische olie en gas.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

 

Dit is puur en alleen maar speculeren op het feit dat er een boycot komt op Russische olie en gas.

Dat was de eerste keer ook met die sancties, toen is er ook gewoon ook gewoon door geïmporteerd.

Hetzelfde zie je nu met de melk in de jumbo, ook zo'n larie om de prijzen omhoog te drijven, terwijl er meer dan genoeg melk is bij de boeren, met voer en water.

Zonnebloem olie komt hier in nederland schijnbaar alleen van de Ukraine, terwijl Frankrijk en hongarije er ook vol mee staat, maar die die onzin verhalen hebben we nu zogenaamd nagenoeg geen frituur olie

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik heb al eens eerder opgemerkt "folow de money" en spijker degene die hier rijk aan denken te moeten worden eens flink aan de schandpaal.

Precies degenen die dit kunnen doen het niet.

Het systeem is al jarenlang verrot van binnenuit en met name aan de top.

Eigenlijk niks nieuws onder de zon, dit gebeurde honderden jaren terug ook al


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, alias haha zei:

Zonnebloem olie komt hier in nederland schijnbaar alleen van de Ukraine, terwijl Frankrijk en hongarije er ook vol mee staat, maa

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat gisteren in Frankrijk de rekken met zonnebloem olie leeg waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...