Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Nogal logisch.

Ga morgen roepen dat de appels dreigen op te raken en overmorgen ligt er geen appel meer in de schappen.

 

Ik ben op dit moment aan het werk in een café/restaurant, normaal staat er een blik of 10 van 15 of 20 liter op voorraad.

Afgelopen week stonden er denk ik wel 40 zo geen 50.

Dus denk dat veel massaal in geslagen hebben om maar genoeg op voorraad te hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 hours ago, gerrit B said:

Diesel vandaag in Duitsland weer 5 cent gezakt en met 194,9 en daarmee weer 11 cent goedkoper dan hier in Nederland.

Zelfs gisterenavond (na 20 uur) stond de diesel bij mij om de hoek voor 1,909€ per liter.

 

De prijs van de liter benzine darentegen begint in Duitsland te stijgen en zal dit ook tot het eind van de maand verder doen.

De rede hiervoor ligt nogal voor de hand : vanaf 1 juni daalt in Duitsland de taksen op benzine met 30 ct per liter.

Enkel een beetje vreemd dat diesel (voorlopig) de trend niet volgt, want deze zou met 14 ct per liter moeten zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in Spanje is de prijs van benzine en diesel de afgelopen week weer 5 cent duurder geworden maar bij mijn vaste pomp betaal ik voor super 95 toch nog maar €1,599. Diesel is 1 cent duurder.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet wachten totdat wij begin november weer in Spanje gaan overwinteren, maar ja, dan ben ik onderweg intussen al een vermogen kwijt aan benzine….😉

Overigens, toen wij begin april weer uit Spanje terugkwamen viel het mij op dat ik op de Franse tolwegen al vanaf € 1,79 benzine kon tanken terwijl je in NL boven de € 2,= moest neertellen.

Vroeger liet je het wel zoveel mogelijk achterwegen om in Frankrijk op de tolwegen te tanken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

en niet altijd noodzakelijk

En dat is zeker waar!

Ooit pakten we standaard de fiets of we gingen lopen.

Voor heel veel korte afstanden is het totaal geen bezwaar.  

En de e-bike is een prima optie voor middellange afstanden. 

Misschien is  het OV ook vaker een optie dan je soms denkt. De bussen zijn hier inmiddels alle elektrisch.

De huidige "crisis" hoeft niet eens slecht te zijn voor de volksgezondheid. Meer lichaamsbeweging is voor veel medelanders helemaal niet verkeerd.

Weg met de corona-kilo's.

     

Wederom "hep elk nadeel weer zijn voordeel".  😊

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hoort dat mensen de verwarming ook een standje lager zetten afgelopen stookseizoen dan is iets minder autorijden als je niet hoeft relevant voor je portemonnee

 

Screenshot_24.jpg.6d39be83f8abcafe749d6dc6925fccbb.jpg

want die olie prijs zal blijven stijgen gezien de Boycot van Russische olie

p.s. het is niet Poetins olie

ook dat pikt hij van de Russische federatie

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. het is niet Poetins olie

ook dat pikt hij van de Russische federatie

 

Het hele verhaal om Oekraïne aan te vallen is Poetins verhaal.

Het gaat hem puur om zijn eigen hachje, en daar heeft hij een "mooi" verhaal omheen gesponnen/verzonnen. (Over zogenaamde "glorietijden" en zo.)

Ten koste van Oekraïne, haar onschuldige bevolking, en over de rug van zijn eigen bevolking. Mensenlevens tellen niet als het om lijfsbehoud gaat.

Zoals altijd en overal, heeft de dictator zijn eigen bevolking tot slaaf, met "fraaie",  "patriottische" verhalen.

Dictators blijken meestal snel bereid tot grof geweld en corrupt graaien, zo blijkt maar weer. 

Alle Russische olie-inkomsten vloeien in een pot waarover hij alleen vrijelijk kan beschikken.

 

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

En dat is zeker waar!

Ooit pakten we standaard de fiets of we gingen lopen.

Voor heel veel korte afstanden is het totaal geen bezwaar.  

En de e-bike is een prima optie voor middellange afstanden. 

Misschien is  het OV ook vaker een optie dan je soms denkt. De bussen zijn hier inmiddels alle elektrisch.

De huidige "crisis" hoeft niet eens slecht te zijn voor de volksgezondheid. Meer lichaamsbeweging is voor veel medelanders helemaal niet verkeerd.

Weg met de corona-kilo's.

     

Wederom "hep elk nadeel weer zijn voordeel".  😊

Allemaal mooi en aardig maar onbetaalbaar voor Jan modaal, net zoals zonnepanelen

 

ov is nog steeds duurder dan de auto

en blijft duurder worden naast t feit dat t ook nog es een hoop extra tijd kost

 

lang leve de 2deling in nl


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Gerard 76 zei:

ov is nog steeds duurder dan de auto

en blijft duurder worden naast t feit dat t ook nog es een hoop extra tijd kost

 

lang leve de 2deling in nl

 

een boude stelling + een hoera voor een raar feit. Welke tweedeling?

 

  • Like 1

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Gerard 76 zei:

ov is nog steeds duurder dan de auto

Ik rij voor E 3,50 (per bus) geen 20 km afstand meer op benzine bij E 2,10 de liter Euro 95. (Nog afgezien van het parkeertarief.)

Wanneer is het OV tarief voor het laatst verhoogd?

Misschien nog maar eens uitrekenen?

En files reken je niet mee? Het busvervoer loopt hier allemaal via speciale busbanen. 

 

Edit:

In 2022 gaan reizigers in alle concessies in de Vervoerregio 17,9 cent per kilometer betalen, de abonnementen zullen in 2022 met 2% in prijs verhoogd worden. De tarieven van de 1-uurkaart in Amsterdam (€3,20) en die van de 1,5uurskaart die in de gehele Vervoerregio gebruikt kan worden (€6,50) veranderen niet.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...