Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


logischer is de wegenbelasting flink op te schroeven.

daar kom je niet onderuit.

 

wie heeft er voor mij een auto met een PL kenteken?

kan ik ook voordelig in NL rijden.

yep je hebt gelijk hadden ze t gisteren al over

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze dan de wegenbelasting voor die zgn. milieu vriendelijke auto's dan maar eens flink opschroeven en alleen de echt zuinige auto's nog voordeel geven en dan ook een goede test bedenken en niet uitsluitend op de blauwe ogen van de autofabrikant vertrouwen.

Alleen al met de in december verkochte outlanders zijn ze al een ruim 60 miljoen misgelopen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regering is al meermalen gevraagd de buitenlandse kentekens die langdurig in Nederland verblijven, aan te pakken. 

Daar horen we maar niets over.

Het is natuurlijk eenvoudiger de lasten te verzwaren van de Nederlanders. Daar zijn we in Europa waarschijnlijk inmiddels koplopers in. Met liberalen in de regering nota bene.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten niet alleen liberalen in de regering hé.

 

Maar laten we Duitsland gaan volgen.

Gewoon alle vrachtauto's tol laten betalen zodra ze Nederland in komen en dan de Nederlandse vrachtwagens via een belastingconstructie weer compenseren.

Raken we meteen de veroorzakers van de meeste wegschade en aangezien toch al meer dan de helft van de vrachtwagens uit het buitenland komt stimuleren we er ook direct de Nederlandse schatkist mee.

En zetten Duitsland en België hun plannen voor snelweggebruikers uit het buitenland door dan voeren we dat hier ook meteen in voor alle buitenlandse kentekens.

Dan slaan we meteen 2 vliegen in 1 klap, een ieder die hier legaal komt betaald er voor en sponsort direct de schatkist en wie er illegaal wil komen betaald al voordat er criminele activiteiten hebben plaats gevonden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk eenvoudiger de lasten te verzwaren van de Nederlanders.

Dat dit niet de eenvoudigste methode is zullen ze nu toch wel een keer door moeten hebben.

Wil men extra inkomsten dan moeten we niet duurder worden maar, zoals nu weer eens bewezen is, juist goedkoper.

Zijn we goedkoper dan in het buitenland dan kunnen de marges wel lager zijn maar doordat buitenlanders hier juist gaan kopen compenseert een grotere omzet dit dubbel in dwars.

Van iedere euro dat er aan brandstof hier wordt verkocht verdwijnt er zo'n 60 cent in de schatkist.

Kijk ik alleen nog maar naar mezelf met 5000 liter diesel dan praat je al wel over zo'n 4000 euro wat dan niet naar Duitsland gaat maar hier in Nederland blijft.

Kijken we landelijk dan wordt er per maand zo'n 1100 miljoen liter brandstof verbruikt, gaan we gemakshalve even uit van een literprijs van 1,30 dan heb je het over 858 miljoen per maand.

Nu zal dat niet helemaal naar het buitenland vloeien maar als dat 25% is dan heb je het nog steeds over zo'n 215 miljoen per maand.

 

Ik zou zeggen tel uit je winst.

Maar ja er zijn nog steeds partijen die zo nodig het openbaar vervoer moeten stimuleren, de brandstofprijs "tijdelijk" met een kwartje hebben verhoogd en al jarenlang het uitbreiden van het wegennet hebben geblokkeerd met alle files als gevolg.

 

Suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...