Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Inderdaad als je er bent. Maar neem nu grens Venlo / Straelen, als je er zou naartoe rijden zit je al meteen een mooi aantal km's in Duitsland eer je een tankstation bereikt. En eigenlijk de ganse grenslijn tussen de 2 landen zijn een beetje gelijklopende.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gerrit B said:

Vandaag is de diesel in Duitsland voor het eerst weer goedkoper dan hier in Nederland (in onze omgeving dan)

Hier betaal ik 2,06.9 in Duitsland 2,02.9

Denk dat de Nederlandse overheid zich eens flink achter de oren moet krabben (of de olieboeren een gigantische trap onder hun achterste moeten geven) hoe het kan dat met alles steun en accijns verlagingen de brandstof hier duurder is dan in het buitenland waar geen steun of verlagingen meer zijn.

Het lijkt er op dit moment op dat die steunpakketten averechts werken en de hoge prijzen juist in stand houden.

Dat is vergeleken kreta minder duur. Hier is de diesel 2,18 pleuries

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden, Denisdaf zei:

Inderdaad als je er bent. Maar neem nu grens Venlo / Straelen, als je er zou naartoe rijden zit je al meteen een mooi aantal km's in Duitsland eer je een tankstation bereikt.

Valt wel mee, op afrit 1, nog geen 2 km van de grens zit al een benzine station.

Afslag 1 b, Aral, Heronger Feld 9, 47638 Straelen, Duitsland

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wij altijd boodschappen doen in Dld heb je de keuze uit een stuk of 5 tankstations die elke nog geen 3km van elkaar liggen en voor 2 moet je wat verder ijden maar die zijn dan ook vaak goedkoper.

Maar als je er regelmatig komt dan weet je, als het goed is, ook wel de momenten waarop je het beste kunt tanken want dat kan zo nog een keer 4 a 5 cent extra per liter goedkoper zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de prijs in Duitsland nog maar 3 cent lager is. Daarmee haal je de reis er niet meer uit en moet je het van de boodschappen hebben.

Ik denk dat ik over niet al te lange tijd toch maar weer eens die kant op rijd voor dingen als kattenvoer en zo nog een serie dingen waarmee ik dan toch weer 30 of meer euri bespaar en wat dingen kan krijgen die je hier niet hebt. Blijft nog altijd een euro of 20 over plus een leuk uitje voor het dagelijkse voerwerk. En meer als we nog even naar kleding kijken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank nog steeds in de Bondsrepubliek omdat men daar de E5 benzine verkoopt voor de E10 prijs in NL en soms ook voordeliger dan dat.

De E5 benzine is in Nederland schandalig veel duurder dan in Duitsland. 

 

Tevens vind mijn techniek van de auto het veel fijner die E5 en op termijn spaar ik vermoedelijke dure reparaties uit.

 

https://topgear.nl/autonieuws/waarom-soms-beter-euro-98-tanken-e5-e10/

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/7/2022 at 8:35 PM, Frans B said:

Op Kreta is de euro95 € 2.02  en de diesel ook....😰.

Op Kos (week van 18 oktober) was de prijs voor de Euro95 €2,11  Diesel €2,19, behalve de Shell aan de luchthaven verkocht diesel voor €2,05 🙂

Het duurste dat ik benzine heb betaald was op Nisiros, bij het enigste benzinestation op het eiland €2,44 per liter Euro95.

aangepast door acguest
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, acguest said:

Op Kos (week van 18 oktober) was de prijs voor de Euro95 €2,11  Diesel €2,19, behalve de Shell aan de luchthaven verkocht diesel voor €2,05 🙂

Het duurste dat ik benzine heb betaald was op Nisiros, bij het enigste benzinestation op het eiland €2,44 per liter Euro95.

je hebt wel een oud bericht geciteerd. Nu is de diesel €2,18.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet goed gelezen. De diesel prijs van m'n vorige bericht stond op 2,02 euro. Vandaag 2,18 euro getankt.

Maar het is nog steeds heel erg duur. Begin vorig jaar betaalde ik 1,12 euro voor een liter. De lonen zijn echter nog steeds laag, zonder (al 15 jaar) opslag.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Vandaag €1,723 langs de snelweg in Frankrijk voor de diesel!

Even rondkijken loont wel, een station eerder aan de snelweg vroegen ze € 2,289

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...