Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In een geschikte jerrycan mag je maximaal 10 liter brandstof Luxemburg in of uitvoeren.

Vanaf 20 liter heb je kans opeen boete en wordt de brandstof in beslag genomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan kun je dus rustig 20l meenemen 😁

Maar bij het tankstation waar mijn dochter dus tankt werd haar verteld dat het geheel verboden was.

Quote

Let op:
In Luxemburg is het verboden om brandstof in een reservetankje in of uit te voeren.

Dit is ook te vinden op de site van de ANWB (wel een reactie op een vraag in 2016)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goedkope diesel verstoken natuurlijk en me rot lachen om de prijzen die ze hier voor een liter diesel durven te vragen met de raffinaderij om de hoek😁

 

Maar ben bezig met een groot project in Zoetermeer dus nog een week of 10 minimaal 3 dagen in de week die kant op.

2 weken geleden met de nieuwe auto de 100.000 km al weer voorbij zien komen dus sinds de aanschaf al weer een kleine 6000 liter diesel verstookt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend weer boodschappen gedaan in Duitsland

 

De e5 kostte 1,83 tegen 2,17 bij ons

 

na 46 liter tanken scheelt dat 15 euro

 

tevens flink wat andere noodzakelijke artikelen ingeslagen bij Kaufland en dm, waardoor het ondanks de afstand flink rendabel is.

 

steeds meer gele kentekens daar over de grens

 

De Duitse economie vaart er wel bij.

  • Bedankt 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2499410-supermarktprijzen-in-nederland-hoger-door-belemmering-van-fabrikanten

 

dat wisten we natuurlijk al over die monopolies

 

en dat is niet wegens het minimum loon, maar wegens >de minimum winst< die ze willen maken

gewoon duur maken dat kun je krijgen van de supermarkten hier in NL

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat denk je wat er gebeurd als het minimumloon plots gaat stijgen zoals GL/PVDA zou willen?

Waar zouden deze mensen met een minimumloon nu vooral werkzaam zijn?

Zijn dat advocaten/tandartsen/adviseurs/en andere hoger opgeleide personen?

En wat zou er gebeuren met de prijzen als de maakindustrie/winkels plots meer kwijt zijn aan loonkosten?

Zouden deze winkels en industrie dat gewoon uit eigen zak gaan betalen?

 

Het probleem is dat ze in Nederland niet kijken naar wat iets kost daar hun winst op zetten en dat als eindprijs in de winkel te vinden is, maar dat men gaat kijken wat men er wel voor zou willen/kunnen betalen en zo de eindprijs wordt bepaald.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zelfde geldt dus ook voor tanken.

Waarom is Nederland het duurste land om je tank te vullen?

Juist ja omdat hier de overheid ook kijkt wat je wel zou kunnen betalen voor een liter brandstof en als er ruimte is om de accijnzen te verhogen dat graag gebruikt om de kas weer verder te spekken.

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opvallend dat ondanks het schrappen van de terugkeer naar de oude prijsberekening we nog steeds in de top 5 staan.

En dan durven sommige partijen ook nog preken te houden over "bestaanszekerheid". 

Onze energiebelastingen hebben er een belangrijk aandeel in. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan te weten dat benzine in Venezuela slecht 2,9 cent per liter kost en in Syrië zo'n 26 cent.

Er zijn nu eenmaal partijen die overal belasting op menen te moeten heffen en het dan gek vinden dat mensen niet meer rond kunnen komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...