1pm Geplaatst: 16 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2014 IK woon hier aan de grens ff van duitsland en van belgie luxemburg 2 uurtjes rijden ff dagje uit naar clervaux is snel gemaakt en dan tank volgooien en wat jerrycans mee , er is geen hond die dat controleert zelfs de belgische politie staat daar te tanken lol . UIteraard krijg je een ongeluk tja dan is het boem . ER zijn zelfs (ja gaan we weer ) polen enz die voor diverse garage houders die auto's verhuren ff op en af rijden naar luxemburg om wat te tanken , dus wordt genoeg aan verdient dan !! alaaf 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
gerrit B Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 dat waren toch de Myth busters op discovery channel die dat hebben laten zien een mythe dus. Klopt, die hebben laten zien dat je een brandstoftank bijna niet kunt laten ontploffen en zelfs als je de brandstof uitgiet je die maar moeilijk in brand kunt krijgen. Met aanrijdingen lukte het hun niet, met het schieten dwars door de tank geen brand en op geen enkele andere manier, wat normaal in de film in een enorme knal en vuurbal veranderde, lukte het hun om dit te reproduceren. Uiteindelijk hebben ze zitten zoeken naar een manier om een auto überhaupt te kunnen laten ontploffen en zelfs dat mislukte de nodige keren. Waarbij de manier waarop het hun wel lukte in de praktijk eigenlijk niet voorkomt. Alleen neemt dat niet weg dat je natuurlijk nog steeds de nodige voorzichtigheid in acht dient te nemen want je zult het jezelf nooit vergeven als er toch iets zou gebeuren. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
mauspartyhouse Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Eergisteren getankt in Luxemburg 1.30 per liter. 4 uur later in Nederland 1.71 per liter. *facepalm* ET8000
moonchild Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Klopt, die hebben laten zien dat je een brandstoftank bijna niet kunt laten ontploffen en zelfs als je de brandstof uitgiet je die maar moeilijk in brand kunt krijgen. Met aanrijdingen lukte het hun niet, met het schieten dwars door de tank geen brand en op geen enkele andere manier, wat normaal in de film in een enorme knal en vuurbal veranderde, lukte het hun om dit te reproduceren. Uiteindelijk hebben ze zitten zoeken naar een manier om een auto überhaupt te kunnen laten ontploffen en zelfs dat mislukte de nodige keren. Waarbij de manier waarop het hun wel lukte in de praktijk eigenlijk niet voorkomt. Alleen neemt dat niet weg dat je natuurlijk nog steeds de nodige voorzichtigheid in acht dient te nemen want je zult het jezelf nooit vergeven als er toch iets zou gebeuren. suc6 Gerrit Benzine moeilijk te ontsteken? Erg gevaarlijk advies! De man in deze video heeft niet eens door waarom het met zijn jerrycans mis gaat: VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
gerrit B Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Overal zijn uitzonderingen voor te bedenken, maar gooi net als in de film benzine op de vloer en probeer er zo'n mooi spoor naar je tank van te maken en je zult zien dat je dat niet gaat lukken als je er een sigaret of lucifer in gooit. Doorzeef met een mitrailleur een tank en hij zal niet ploffen. Neem een emmer vol benzine en gooi er een brandende aansteker in en de aansteker zal uit gaan ipv. dat alles in de fik vliegt. Vloeibare benzine, diesel oid. brand nl. niet, het moet eerst gasvormig zijn voordat het eenvoudig wil ontbranden, is het eenmaal gaan ontbranden dan gaat het wel snel want er komt veel energie bij vrij (hitte) wat er voor zorgt dat de gasvorming nog sneller gaat. In de situaties als in het filmpje gaat het vaak fout met warme onderdelen (waardoor de brandstof snel verdampt) in combinatie met statische lading. (of dat hier het geval is is niet te zien) suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2014 Geplaatst: 18 augustus 2014 (aangepast) Alleen neemt dat niet weg dat je natuurlijk nog steeds de nodige voorzichtigheid in acht dient te nemen want je zult het jezelf nooit vergeven als er toch iets zou gebeuren. Ja logisch gaan we nu niet lukraak en onvoorzichtig met brandbare stof om. sorry, maar die het willen doen branden krijgen het aan het branden. zo ook een ongeluk veroorzaken, die het willen zullen een ongeluk veroorzaken tja (denk je als lezer) oververmoeid toch door het vakantie verkeer 2000 kilometer niet pauseren en of bestuurder wisselen na 2 uur zuipen en de auto instappen (laat staan de cokes via je neus) ken er genoeg multimedia in de auto geen hands free in de auto geen onderhoud en of voorbereiding voor vertrek geen controle over je temperament en woede via dat gas of rempedaal geen cruise control je moet ongelukken voorkomen door je eigen rijstijl / rijgedrag / oplettendheid zo compleet of topic maar toch onder de aandacht 18 augustus 2014 aangepast door Tonskidutch Rappers Delight The Sugerhill Gang
gerrit B Geplaatst: 18 augustus 2014 Geplaatst: 18 augustus 2014 En je hebt ook volledig gelijk. Een ongeluk is vaak niet alleen de schuld van de tegenpartij (misschien dan wel juridisch) maar deels ook te wijten aan je eigen onopletzaamheid. Ik rij vanaf mijn 20e al elk jaar tussen de 40 en 60.000 km dus al minimaal 1,2 milj km in de laatste 30 jaar. In al die tijd slechts 1 ongeluk gehad en dat ook nog terwijl ik zelf hooguit 30 reed, voorzichtig over een hobbelige weg met 2 grote salades achter in de auto en meer daar oog voor had dan op degene die even stoer een peuter gas gaf en uit een uitrit kwam en daarbij mij vol in de flank ramde. Het was dan wel niet "mijn schuld" maar had ik zelf beter opgelet, ipv. de salades in de gaten te houden, dan had ik gezien dat hij de auto startte en zonder te kijken weg reed. Al die bijna ongelukken die voorkomen zijn door de ander dan maar voorrang te geven zijn denk ik al niet meer te tellen. Dus let je zelf een beetje op en weet je waar je mee bezig bent dan is er vaak niets aan de hand. Ben je zo'n brokkenpiloot wiens auto regelmatig bij het schadebedrijf staat, die elke 40.000 nieuwe banden nodig heeft en net zo vaak nieuwe remblokken dan zou je je af moeten gaan vragen of het wel verstandig is om dan zelfs maar met 10 liter brandstof in een jerrycan in de achterbak rond te gaan rijden. Maar het valt me op dat de prijzen hier nu sneller zakken dan over de grens in Duitsland. Vandaag zelfs gewoon weer hier voor 134,9 diesel kunnen tanken waarvoor ik dus ook altijd in Duitsland tankte. Een paar weken gelden tankte ik nog voor 129,9 maar toen werd er plots 5 cent bij opgezet dus het zal waarschijnlijk niet lang meer duren totdat die 5 cent er weer af gaat. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 19 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 19 augustus 2014 Gisteren betaalde ik 1,289 in D. Maar als je clever tanken volgt zie je bij ins in de buurt de prijzen per uur variëren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 Gemiddeld tank ik benzine 20 cent per liter goedkoper in Duitsland, dus het loont om daar te tanken en vervolgens 50 tot 100 euro te besparen op een aantal andere (kleine) inkopen. Koop je selectief duurdere dingen dan wordt de winst veel groter. Jammer voor de Nederlandse winkeliers, maar als dingen hier erg veel duurder zijn moet ik een overtuigende reden hebben het in Nederland te kopen. Meestal is dat tijdgebrek. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sverige Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Omdat de afstand tot duitsland relatief groot is, plan ik een paar keer per jaar een rit naar Duitsland voor de belangrijkste inkopen... dan rij ik met een volle auto terug.... grote producten kan je gelukkig ook via internet bestellen, en daardoor omzeil je de te hoge nederlandse prijzen. Ik denk dat 95% van niet-voeding uit Duitsland komt hier... en van de voeding zal het toch ook ruim 60% zijn, want dat scheelt ook bakken met geld... Tanken doe ik er uiteraard ook... en anders tank ik in Belgie... tanken is wel het enige wat je daar verder kan doen, want verder is alles daar ruim duurder, en dus niet interessant. Ik heb de afgelopen 3 jaar nog niet 1x in Nederland getankt! je zou knettergek zijn om dat te doen als het niet strikt noodzakelijk is. Die situatie is voor mij een reden om naar een huis vlak bij de Duitse grens uit te kijken... dat zou het leven een stuk makkelijker maken en vooral goedkoper. Helaas kan ik door bepaalde omstandigheden nog niet in Duitsland wonen... dat zou uiteraard het beste zijn. Mehr-tanken is inderdaad een goede hulp.... In Duitsland tank je het goedkoopste in de 2e helft van de dag... vanaf 10-11 uur 's ochtends begint de prijs te dalen... In Denemarken is het andersom... daar moet je voor 10 uur 's ochtends tanken, want dat scheelt soms wel 1 kr per liter! - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
edbe Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 ik vindt het ook goed dat de mensen die aan de grensstreek wonen gewoon in Belgie of Duitsland gaan tanken en evt. boodschappen doen. kan je mooi van het geld dat je gespaardt hebt op vakantie gaan......laat de NL overheid maar stikken met hun acijns. van mij krijgen ze geen rooie cent meer van de benzine....... 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Mojo Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Dit jaar heb ik van de totale brandstofkosten 38% uitgegeven in Nederland, 56% in Belgie en 6% in Duitsland. Hiermee heb ik € 283,00 verdiend. Laat ik de boodschappen, die ik veelal in Duitsland doe, nog even buiten beschouwing. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Crazy Sat Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Slechte vooruitzichten bij de regeringsonderhandelingen in België voor de Nederlanders die aanschuiven aan de Belgische grens. N-VA-onderhandelaar Bart De Wever heeft altijd bij hoog en bij laag beweerd dat nieuwe belastingen uit den boze zijn, maar dat is buiten MR en CD&V gerekend: die hebben immers de dieselrijder in het vizier. Via een accijns zou die even duur worden als benzine. Dat meldt De Tijd. bron : http://www.hln.be/hln/nl/17781/Regeringsvorming/article/detail/1999375/2014/08/20/Regeringsonderhandelaars-hebben-het-gemunt-op-dieselrijders.dhtml?utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws&utm_medium=Social&utm_source=hootsuite feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
edbe Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Slechte vooruitzichten bij de regeringsonderhandelingen in België voor de Nederlanders die aanschuiven aan de Belgische grens. N-VA-onderhandelaar Bart De Wever heeft altijd bij hoog en bij laag beweerd dat nieuwe belastingen uit den boze zijn, maar dat is buiten MR en CD&V gerekend: die hebben immers de dieselrijder in het vizier. Via een accijns zou die even duur worden als benzine. Dat meldt De Tijd. bron : http://www.hln.be/hln/nl/17781/Regeringsvorming/article/detail/1999375/2014/08/20/Regeringsonderhandelaars-hebben-het-gemunt-op-dieselrijders.dhtml?utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws&utm_medium=Social&utm_source=hootsuite Brussel gaat heel EU kapot maken.... ik denk dat Nederland binnenkort ook iets gaat doen aan de mensen die in Belgie of Duitsland gaan tanken..... 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
gerrit B Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Wat ik me nu toch wel af gaat vragen is hoe het zit met de prijzen van brandstof. Wordt een vat ruwe olie 1 dollarcent duurder dan merken we dat vrijwel direct aan de pomp maar sinds juli is de prijs van ruwe olie al met ruim 10% gezakt maar de prijs aan de pomp zakt nagenoeg niet en is al zeker geen 10% gedaald. Ik krijg dus sterk het idee dat men denkt van "ach ze zijn nu gewend aan de hoge prijzen", "laten we dat nog maar even zo houden" Mekkert er dan 1 dan ligt het gewoon aan de transportlijn tussen productie en consumptie maar in werkelijkheid worden we gewoon met z'n allen een oor aangenaaid en betalen we veel te veel voor de brandstof. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen