Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De prijzen beginnen duidelijk te dalen als gevolg van de overproductie,

 

Vanavond bij depomp in het dorp voor diesel € 1,189/liter neer moeten tellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De OPEC heeft donderdag besloten dat er geen beperking komt op de olieproduktie en dat de prijzen vrij mogen blijven bewegen. Achterliggend doel is dat Saoedi Arabie er de pest over in heeft dat de Amerikanen nogal wat schalie olie op de markt dumpen, waardoor het marktaandeel van Saoedi Arabie fors is terug gelopen. Daarnaast importeren Europa en Azie minder olie, waardoor er nog verder een overcapaciteit ontstaat. De kostprijs voor Amerikaanse schalie olie ligt rond de 80 USD per vat. Gisteren was de prijs van een vat olie al verder gezakt naar 68 USD, terwijl die in juni nog op 115 USD stond. Per saldo maken de Amerikanen nu verlies op hun investeringen. Per saldo is dit goed voor olie importerende landen, met name voor Europa en Azie gaat dit even goed uitpakken, totdat de vraag naar olie weer gaat stijgen en de prijzen weer gaan stijgen, wat bekend staat als de ´varkenscyclus´:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Varkenscyclus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moeten we niet blij mee zijn in verband met aanhoudende deflatie in de eurozone.

In de verwachting dat alles goedkoper wordt stellen mensen hun aankopen uit en dat is niet gunstig voor de opkrabbelende economie.

Geloof dat de ECB al aan het overleggen is hoe ze weer richting de 2% inflatie kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inflatiecijfer moet in feite omhoog, maar daar zijn ze al jaren mee bezig door goedkoop geld in de economie te pompen. Wellicht dat verlaging van olieprijzen even soelaas kunnen bieden, maar lang kan dat nooit duren, omdat er onder de kostprijs gerekend wordt door een groot aantal landen. Een maand geleden zag ik een interview met een CEO van ING en die sloot niet langer uit dat er voor spaarrekeningen een negatieve rente zou kunnen komen. Afwachten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inflatiecijfer moet in feite omhoog, maar daar zijn ze al jaren mee bezig door goedkoop geld in de economie te pompen. Wellicht dat verlaging van olieprijzen even soelaas kunnen bieden, maar lang kan dat nooit duren, omdat er onder de kostprijs gerekend wordt door een groot aantal landen. Een maand geleden zag ik een interview met een CEO van ING en die sloot niet langer uit dat er voor spaarrekeningen een negatieve rente zou kunnen komen. Afwachten maar.

Ik bewaar alvast een ouwe sok.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag weer een cent goedkoper, nu € 1,179 voor de diesel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter lezen Drs. IJzerbout. Het gaat om de prijs van diesel en niet van benzine.

Maar ik ga vanmiddag mijn tank weer volgooien met diesel. Ik zal wel melden wat ik betaald heb.

 

 

Nee...laat maar.... :mad: :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter lezen Drs. IJzerbout. Het gaat om de prijs van diesel en niet van benzine.

Maar ik ga vanmiddag mijn tank weer volgooien met diesel. Ik zal wel melden wat ik betaald heb.

 

Het topic gaat over tanken in het buitenland

dat geld dan voor alle brandstof

Ben Zine

Die Sel

El Pegee

niet te vergeten E10

 

overigens afgelopen week, 27 November was er tot 24:00 uur bij elke Pomp in Dresden een wachtrij (voor elke soort brandstof)

10 eurocent goedkoper

en dat enkel 1 avond

 

je vraagt je af wat dergelijke acties met echte prijzen en realiteit van beschikbaarheid of beurs notering te maken heeft.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...