Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Mijn auto heeft zelfs geen reserve wiel meer, ook geen pompje of busje voor een noodvulling, maar dure anti-lek banden.

Met vermogen en levensduur bedoel ik ook niet tov. een gewone benzine auto, maar tov. een gemiddelde diesel die vaak probleemloos een half miljoen km meegaat en laag in de toeren meer trekkracht kan leveren.

Een enkele gas auto haalt dat ook wel maar dat zijn er toch vaak een heel stuk minder.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Reservewiel meesjouwen kost ook brandstof.

Ik heb ook rft's onder de wagen, heeft het voordeel dat je bij een spijker(mat) of klapband gewoon op de weg blijft en niet in de vangrails beland.

T'is een stuk veiliger.

Mijn dieseltje haalt ook gemiddeld zo een 1.400 km per volle tank.

Diesel zakt nu ongeveer 1 cent per 2 dagen, in de buurt is de laagste prijs nu € 1,159

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat duurder is wat extra brandstof gebruik en een reservewiel of als deze banden versleten zijn weer het zelfde soort runflat banden van rond de 200 euro per stuk gaan monteren.

Ik denk dat een reservewiel met wat extra brandstof verbruik uiteindelijk toch goedkoper zal zijn.

 

Maar ik rij dus ruim 1200 Km met een Seat Alhambra  2 liter die met alle spullen er in ruim 2000 Kg weegt. (zonder materiaal erin haal ik ook ruim 1400 km)

Een zwager van mij rijdt in een twingo diesel van nog geen 1000 Kg en kan dan meestal rond de 900 Km halen op 40L

Zet je die 2 auto's naast elkaar dan past de Twingo bijna 2 x in de Alhambra en ook het gewicht is maar de helft van de Alhambra.

Je zou dan verwachten dat het verbruik ook stukken lager zal zijn maar overduidelijk speelt rijstijl en soort motor een grote rol in het uiteindelijke verbruik.

 

Dieselprijs mag nog snel het nodige zakken want morgen een ritje Amsterdam en Rotterdam en dan is mijn tank bijna leeg en heb ik weer zo'n 200l nodig.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten wij het weer oplossen voor die Nigerianen en/of Ecuadorianen?

ik zie de noodzaak niet

en zeker niet nadat we kunstmatig jarenlang samen miljarden teveel hebben betaald voor Ben Ziene uit de Opec

schrijf aan Shell of koop het Band Aid jingletje via iTunes :grin:  (wel echt zwartgallig tonski :whistle:  )

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten wij het weer oplossen voor die Nigerianen en/of Ecuadorianen?

 

In feite wel tonski. Onze oiliemaatschappijen hebben er daar een teringzooi van gemaakt. De vervuiler betaald toch? In Nigeria zijn honderdduizenden mensen beroofd van hun bestaan als visser, omdat er domweg geen vis meer is te vinden in de rivieren, dankzij: Shell. Lees anders dit maar eens door:

 

http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/shell-verspreidde-bewust-onjuiste-informatie-over-olielekkages-nigeria

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee beste D.Quijote, bij zo'n hele grote supermark met 46 kassa's waar je rolschaatsen nodig hebt om al je boodschappen bij elkaar te verzamelen. De naam begint met een E. Maar misschien is het hier ook wel een paar centen goedkoper omdat de olieraffinaderij op slechts 10km van de betreffende pomp ligt. Dan zijn er weinig transportkosten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite wel tonski. Onze oiliemaatschappijen hebben er daar een teringzooi van gemaakt. De vervuiler betaald toch? In Nigeria zijn honderdduizenden mensen beroofd van hun bestaan als visser, omdat er domweg geen vis meer is te vinden in de rivieren, dankzij: Shell. Lees anders dit maar eens door:

 

http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/shell-verspreidde-bewust-onjuiste-informatie-over-olielekkages-nigeria

dat ken ik allemaal, met alle respect

daar wordt de pot niet vet van en ons de auto afnemen of onbetaalbaar maken is net zo een schandaal

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ken ik allemaal, met alle respect

daar wordt de pot niet vet van en ons de auto afnemen of onbetaalbaar maken is net zo een schandaal

weet je wat een automobilist allemaal betaald aan lasten ?

dat gebruikt men om milieueffekten te compenseren, toch ?

zo hebben ze het mij verteld.

 

ik betaal zoals jullie ook de onderzoeken en milieu subsidies voor alles wat met autotransport te maken heeft

maar pas op: rolschaatsen worden ooit ook nog eens zwaar belast als er genoeg rolschaats gebruikers zijn

 

dacht je jezelf op eigen spierkracht voort te bewegen, staat er toch een boekhouder aan de wegrand met een recuutje te zwaaien

(belastingen en dus brandstofprijs is flexibel => spierkracht wordt straks ook extra belast)

 

de oneigenlijke regelingen qua aanbod en prijs (en extra belastingen) zouden zelf al een miljarden boete moeten betekenen

helaas zijn dergelijke wetten door ons met meerderheid van stemmen goedgekeurd

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...