gerrit B Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Mijn auto heeft zelfs geen reserve wiel meer, ook geen pompje of busje voor een noodvulling, maar dure anti-lek banden. Met vermogen en levensduur bedoel ik ook niet tov. een gewone benzine auto, maar tov. een gemiddelde diesel die vaak probleemloos een half miljoen km meegaat en laag in de toeren meer trekkracht kan leveren. Een enkele gas auto haalt dat ook wel maar dat zijn er toch vaak een heel stuk minder. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 2 december 2014 Moderator Geplaatst: 2 december 2014 Reservewiel meesjouwen kost ook brandstof. Ik heb ook rft's onder de wagen, heeft het voordeel dat je bij een spijker(mat) of klapband gewoon op de weg blijft en niet in de vangrails beland. T'is een stuk veiliger. Mijn dieseltje haalt ook gemiddeld zo een 1.400 km per volle tank. Diesel zakt nu ongeveer 1 cent per 2 dagen, in de buurt is de laagste prijs nu € 1,159 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 Ik weet niet wat duurder is wat extra brandstof gebruik en een reservewiel of als deze banden versleten zijn weer het zelfde soort runflat banden van rond de 200 euro per stuk gaan monteren. Ik denk dat een reservewiel met wat extra brandstof verbruik uiteindelijk toch goedkoper zal zijn. Maar ik rij dus ruim 1200 Km met een Seat Alhambra 2 liter die met alle spullen er in ruim 2000 Kg weegt. (zonder materiaal erin haal ik ook ruim 1400 km) Een zwager van mij rijdt in een twingo diesel van nog geen 1000 Kg en kan dan meestal rond de 900 Km halen op 40L Zet je die 2 auto's naast elkaar dan past de Twingo bijna 2 x in de Alhambra en ook het gewicht is maar de helft van de Alhambra. Je zou dan verwachten dat het verbruik ook stukken lager zal zijn maar overduidelijk speelt rijstijl en soort motor een grote rol in het uiteindelijke verbruik. Dieselprijs mag nog snel het nodige zakken want morgen een ritje Amsterdam en Rotterdam en dan is mijn tank bijna leeg en heb ik weer zo'n 200l nodig. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Vandaag was de diesel in Spanje aan de Costa Calida weer goedkoper, €1,122.
gerrit B Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Neem even een tankje met 2000L voor mij mee als je terugkomt. Wel graag het BTW bonnetje meenemen suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: 3 december 2014 Geplaatst: 3 december 2014 Gaat helaas niet lukken. Ik ben al afgeladen met lekkere rode wijn van €5,- voor 5 liter en Cava (Spaanse Champagne) van €1,65 / fles.
Mojo Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Gaat helaas niet lukken. Ik ben al afgeladen met lekkere rode wijn van €5,- voor 5 liter en Cava (Spaanse Champagne) van €1,65 / fles. Aanhangertje?? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Nee, want daar moet je in Frankrijk ook weer tol voor betalen.
D.Quijote Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 @ Sprietje, Is die prijs bij de reguliere ? Dus de schelp; rep, of die groene Britse ? M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Anoniem Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Het is fijn dat de prijs aan de pomp een stuk gedaald is. Wel jammer dat de prijs ergens anders wordt betaald, grote delen van landen als Nigeria en Ecuador zijn zo ongeveer verwoest. Toch wel iets om ook eens bij stil te staan:
Tonskidutch Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Moeten wij het weer oplossen voor die Nigerianen en/of Ecuadorianen? ik zie de noodzaak niet en zeker niet nadat we kunstmatig jarenlang samen miljarden teveel hebben betaald voor Ben Ziene uit de Opec schrijf aan Shell of koop het Band Aid jingletje via iTunes (wel echt zwartgallig tonski ) Coles Corner Richard Hawley
Anoniem Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 (aangepast) Moeten wij het weer oplossen voor die Nigerianen en/of Ecuadorianen? In feite wel tonski. Onze oiliemaatschappijen hebben er daar een teringzooi van gemaakt. De vervuiler betaald toch? In Nigeria zijn honderdduizenden mensen beroofd van hun bestaan als visser, omdat er domweg geen vis meer is te vinden in de rivieren, dankzij: Shell. Lees anders dit maar eens door: http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/shell-verspreidde-bewust-onjuiste-informatie-over-olielekkages-nigeria 4 december 2014 aangepast door kiekiek
Sprietje Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Nee beste D.Quijote, bij zo'n hele grote supermark met 46 kassa's waar je rolschaatsen nodig hebt om al je boodschappen bij elkaar te verzamelen. De naam begint met een E. Maar misschien is het hier ook wel een paar centen goedkoper omdat de olieraffinaderij op slechts 10km van de betreffende pomp ligt. Dan zijn er weinig transportkosten.
Tonskidutch Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 In feite wel tonski. Onze oiliemaatschappijen hebben er daar een teringzooi van gemaakt. De vervuiler betaald toch? In Nigeria zijn honderdduizenden mensen beroofd van hun bestaan als visser, omdat er domweg geen vis meer is te vinden in de rivieren, dankzij: Shell. Lees anders dit maar eens door: http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/shell-verspreidde-bewust-onjuiste-informatie-over-olielekkages-nigeria dat ken ik allemaal, met alle respect daar wordt de pot niet vet van en ons de auto afnemen of onbetaalbaar maken is net zo een schandaal Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 dat ken ik allemaal, met alle respect daar wordt de pot niet vet van en ons de auto afnemen of onbetaalbaar maken is net zo een schandaal weet je wat een automobilist allemaal betaald aan lasten ? dat gebruikt men om milieueffekten te compenseren, toch ? zo hebben ze het mij verteld. ik betaal zoals jullie ook de onderzoeken en milieu subsidies voor alles wat met autotransport te maken heeft maar pas op: rolschaatsen worden ooit ook nog eens zwaar belast als er genoeg rolschaats gebruikers zijn dacht je jezelf op eigen spierkracht voort te bewegen, staat er toch een boekhouder aan de wegrand met een recuutje te zwaaien (belastingen en dus brandstofprijs is flexibel => spierkracht wordt straks ook extra belast) de oneigenlijke regelingen qua aanbod en prijs (en extra belastingen) zouden zelf al een miljarden boete moeten betekenen helaas zijn dergelijke wetten door ons met meerderheid van stemmen goedgekeurd Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen