theparasol Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 De heren in Den Haag hebben het goed begrepen. De meerderheid van de bevolking woont in de randstad en die kunnen niet over de grens tanken dus kassa! Maakt mij niet uit wat ze doen, verdubbel de brandstofprijs gewoon om mijn part. We tanken al jaren in Emlicheim en de auto van de vrouw rijdt er nog zuiniger op ook (!) Wedden dat de E-car hierdoor een "enorme" boost zal krijgen... dat is precies wat ze willen toch? Dus vroeg of laat is het toch afgelopen met de "tankstations" of ze nu langs de grens staan of op de mokerhei.
minplus Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Vanaf de randstad is het 300 km heen en terug. Bij 30 cent de kilometer is dat 90 euro, reken je alleen de benzine zit je onder de 40 euro. Als ik de tank en auto vol gooi bespaar ik tussen de 100 en 250 euro afhankelijk van wat ik koop. Trek daar de rijkosten vanaf en je ziet wat je over houdt. Kost wel een hoop tijd, maar Nederland prijst zich duidelijk uit de markt. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Eduard07 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 (aangepast) Mij bekruipt het gevoel dat er een letterlijk kapitale denkfout zit in het onbeperkt accijnzen verhogen. Hoe kun je anders redeneren dat een accijnsverhoging op alcohol en tabak mensen sneller van een verslaving afhelpt, terwijl de verhoging op benzine juist meer geld in het laadje brengt? Terwijl iedereen op zijn vingers kan natellen dat Nederlanders binnen 50 km vanaf de grens bij grote negatieve prijsverschillen met bijna lege tank zo even heen en weer rijden voor een shopping spree. Onderschat niet voor hoeveel Nederlanders het buitenland slechts een kwartiertje autorijden is. Hoe naief kan ons parlement zijn? 7 januari 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
theparasol Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Ach, die paar kilometers die je per jaar maakt in een prive auto. Hele volkstammen zijn nog te schijterig om lange baan te rijden. Die gaan echt niet een lange reis maken om de tank vol te krijgen, die rijden gewoon nog minder of kopen alsnog versneld een zuinige kar. De echte lastenverhoging zit hem in de zakelijke rijders. Dat wordt links en rechtsom weer doorberekend aan de klanten. 2 tientjes materiaal, half uur arbeidsloon a 50 euro en 250 euro voorrijkosten
gerrit B Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 (aangepast) Prijs voor diesel aan de snelweg 1,50.9 hier in de stad 1,43.9 20 km verderop in Dld. 1,29.9 70 liter in de tank en 100L in de jerry can's = 170 x 1,43.9 = 244,63 hier (zonder BTW 202,17) 70 liter in de tank en 100L in de jerry can's = 170 x 1,29.9 = 220,83 in Dld (zonder BTW 185,57) Dus een bruto voordeel van €.23,80 vergeleken met de goedkoopste pomp hier, netto is het voordeel 16,60 (als je de 19% BTW in Dld. terug kunt vragen) Kijk je echter wat de Nederlandse schatkist misloopt door in het buitenland 170 liter diesel te gaan tanken dan is dat maar liefst 56,55% of wel €. 138,34 Zou je dat met benzine doen (waarbij het nog interessanter is) dan gaat het nog harder want daar is maar liefst 68,84% van onze literprijs belasting. Tank je dus in het buitenland dan is dat 170 x 165,5 = €. 281,35 en hier 68,84% van is €. 193,68 wat vadertje staat dus misloopt, tel daarbij nog eens de extra inkopen bij op die men dan ook nog even doet dan is het logisch dat de schatkist op deze manier flink wat geld mis gaat lopen. Verder is uit onderzoek gebleken dat de meeste groei in Duitsland is ontstaan in de deelstaat Nordrhein Westfalen, en waar ligt dat? Juist, tegen onze oostgrens aan waar op dit moment steeds vaker de helft van de parkeerplaatsen gevuld zijn met auto's met gele nummerborden, waar je bij de bakker en in de supermarkt al steeds vaker gewoon in het Nederlands wordt aangesproken en waar steeds meer bedrijven zich gaan richten op de Nederlandse markt (we hadden deze week zelfs een folder van een Duitse keukenfirma in de bus) en hoor je ook al steeds vaker werknemers mopperen omdat er Nederlanders in dienst worden genomen ipv. Duitse collega's. En dat allemaal terwijl een 10-15 tal jaren geleden het juist andersom was en je op de markt in Enschede vaak al standaard in het Duits aangesproken werd. suc6 Gerrit 7 januari 2014 aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Alventali Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Bij ons krijgen we netjes de duitse reclame folders in de bus. Van een paar groorgrutters en bouwmarkten en blokker achtige winkels. Tussen de zelfde types witgoed zit zomaar 100 tot 150 euro verschil. Goed er staat kochwasse inplaats van kookwas maar dat wijst zich zelf wel. En zo zijn er een hoop dingen die wij 1 maal in de 2 weken uit Duitsland ophalen. Gewoon omdat het erg veel scheelt. Zeker als je grotere partijen in 1 keer mee neemt. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
1pm Geplaatst: 9 januari 2014 Auteur Geplaatst: 9 januari 2014 Yep dat gebeurt hierook ben zo te voet in duitsland als het moet en het maakt echt veel uit hoor . 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Tonskidutch Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Die de oude smokkelwegen nog kennen hebben zo hun voordeel in Limburg! (en andere grensstreken) In 1968 was echte Boter en Koffie in België goedkoper; reden tot heel wat wandelen en fietsen. De vraag blijft echter of accijnsverhogingen (het model Scandinaviën) ook de algemene welvaart dient. Maar uh, met wat ik overhoud of te kort kom, nu dan moet je wel over de grens gaan. zo ook dit artikel: Belastingsstructuur aanpassen aan GlobaliseringOnze scheefgegroeide belastingsstructuur is totaal onaangepast aan de globalisering. Belastingen op productie zijn de tegenpolen van invoertaksen. Ze verdubbelen onze productiekosten, en halveren ze onze productiviteit. Ze leiden evenzeer als het verwenst protectionisme tot scheeftrekkingen in wereldhandel, maar dan in de omgekeerde richting. In steeds sneller tempo verliezen we onze semi-arbeidsintensieve sectoren aan landen waar de productiviteit zelfs lager is dan de onze. Deze delokalisaties van hoogproductieve naar laagproductieven landen zijn een verspilling. Ze zijn niet alleen catastrofaal voor de Belgische tewerkstelling. Ze leiden tot onderbenutting van ons hoogproductief productieapparaat en uiteindelijk tot sub-optimale mondiale arbeidsverdeling en welvaartscreatie. Deze waanzinnige leegloop moet stoppen en ondernemend Vlaanderen moet opnieuw de ruimte krijgen die het verdient. De verschuiving van de belastingsdruk van arbeid en sparen naar consumptie is dringend. Elke dag worden lokalisatiebeslissingen genomen. Elke dag uitstel is er één te veel. Op zoek naar de performante welvaartsstaat die de uitdagingen van vergrijzing en globalisering aankan dreigt België andermaal het verkeerde voorbeeld volgen en katastrofale keuzes te maken. Een performante economie wordt niet gerealiseerd door productieve burgers af straffen, noch door de collectieve verarming en afbouw van sociale verworvenheden, maar door te snijden in de échte kanker van onze samenleving: de bureaucratie en excessieve kosten van een overzware overheid. Ierland heeft aangetoond dat het kan én hoe het moet.Martin De VliegherePaul VreymansEric Verhulst Copyright WorkForAll. Copying of content allowed provided www.workforall.org is given credit. ciao ciao Sugar, Sugar Honey Cultured Pearls
quattro Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Vwb het dure autorijden in nederland is de brandstofprijs nog maar het halve verhaal. Laatst ben ik bezig geweest om een nl naar het buitenland (PL) te exporteren: Een VW passad ad € 12.000,-- (aanschafprijs in NL). Dit bedrag is opgebouwd uit bruto prijs € 6.800 + BTW € 1.450 + (rest)BPM € 3.750. Bij export krijg je de rest BPM terug. In PL moet je dan 3% importrecht betalen. (6.800,-- x .03 = 200,--). Conclusie, in Polen rij je voor € 7.000,-- exact dezelfde auto waar je hier in NL 12.000,-- voor betaald! Schandalig... Tel daar de brandstofprijs en wegenbelasting bij op en kijk hoe belachelijk veel duurder autorijden hier is. En dan de staat maar afvragen hoe het kan dat het besteedbaar inkomen hier in NL zo laag blijft... Mijn devies, autokosten gelijktrekken met rest van Europa. Dit geeft de nederlander een veel groter besteedbaar inkomen. De derving aan auto opbrengsten worden zo ruimschoots weer goedgemaakt doordat mensen weer gaan kopen en het geld zo via de BTW de staatskas inkomt. BV Nederland gelukkig, bevolking ook gelukkig. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
ronaldsl Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Vwb het dure autorijden in nederland is de brandstofprijs nog maar het halve verhaal. Laatst ben ik bezig geweest om een nl naar het buitenland (PL) te exporteren: Een VW passad ad € 12.000,-- (aanschafprijs in NL). Dit bedrag is opgebouwd uit bruto prijs € 6.800 + BTW € 1.450 + (rest)BPM € 3.750. Bij export krijg je de rest BPM terug. In PL moet je dan 3% importrecht betalen. (6.800,-- x .03 = 200,--). Conclusie, in Polen rij je voor € 7.000,-- exact dezelfde auto waar je hier in NL 12.000,-- voor betaald! Schandalig... Tel daar de brandstofprijs en wegenbelasting bij op en kijk hoe belachelijk veel duurder autorijden hier is. En dan de staat maar afvragen hoe het kan dat het besteedbaar inkomen hier in NL zo laag blijft... Mijn devies, autokosten gelijktrekken met rest van Europa. Dit geeft de nederlander een veel groter besteedbaar inkomen. De derving aan auto opbrengsten worden zo ruimschoots weer goedgemaakt doordat mensen weer gaan kopen en het geld zo via de BTW de staatskas inkomt. BV Nederland gelukkig, bevolking ook gelukkig. Denk je dat nou echt ? die laatste drie zinnen. Denk je nu echt dat als Nederland de opbrengsten op de heilige koe zoooooo zou moeten verlagen van Brussel, dat een andere belasting dan niet omhoog gaat ?
gerrit B Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 en hoe groot denk je dan dat hierdoor het gat in de begroting zal worden? En nog erger hoe en met welke belasting denk je dat men dat gat dan weer zal gaan dichten? Feit blijft dat als wij zelf moeten bezuinigen we gewoon minder geld uit moeten gaan geven, gaat de overheid bezuinigen dan betekend dat meestal dat ze dan gewoon de belastingen en accijnzen gaan verhogen zodat een ieder overal meer voor moet betalen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
quattro Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Nee, maar dat is ook niet wat ik zeg. Waar zeg ik iets over verhogen van andere belastingen?? Belasting naar beneden --> meer koopkracht --> meer inkomsten voor staat uit BTW bij gelijkblijvend percentage. En bovendien: Meer aankopen --> meer productie --> meer banen --> meer loon/inkomstenbelasting --> minder ww uitkeringen --> etc. --> etc. Waarmee niet gezegd dat de staat quite zal spelen, maar de inkomstenderving zal veel minder groot zijn dan ons steeds wordt voorgehouden. Kwestie van een ander verdienmodel voor de staat :-) VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
ronaldsl Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Nee, maar dat is ook niet wat ik zeg. Waar zeg ik iets over verhogen van andere belastingen?? Belasting naar beneden --> meer koopkracht --> meer inkomsten voor staat uit BTW bij gelijkblijvend percentage. En bovendien: Meer aankopen --> meer productie --> meer banen --> meer loon/inkomstenbelasting --> minder ww uitkeringen --> etc. --> etc. Waarmee niet gezegd dat de staat quite zal spelen, maar de inkomstenderving zal veel minder groot zijn dan ons steeds wordt voorgehouden. Kwestie van een ander verdienmodel voor de staat :-) Ik denk toch dat je dit anders moet zien Quattro. De staat draait op een bepaald bedrag aan inkomsten en uitgaven. Jij denkt dus dat het 1 verlagen geen gevolgen heeft voor het andere te verhogen...
quattro Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Ik denk toch dat je dit anders moet zien Quattro. De staat draait op een bepaald bedrag aan inkomsten en uitgaven. Jij denkt dus dat het 1 verlagen geen gevolgen heeft voor het andere te verhogen... Niet helemaal. Alleen zijn die gevolgen veel minder dan men doet veronderstellen. Neem even het voorbeeld van die auto hierboven. Stel ik koop hem in de huidige situatie, dan betaal ik 12.000,-- waarvan € 5.200,-- (BTW + BPM) direct de staatskas in vloeit. Stel ik koop hem in het buitenland, dan betaal ik 6.800,-- en hou ik € 5.200,-- in mijn zak. Inderdaad nadelig voor BV NL. Maar van die 5200 kan ik dan allerlei andere leuke dingen kopen waar ik ca 20% BTW = € 1000,-- op betaal. Bovendien wordt de economie hier mee gestimuleerd waardoor er meer banen ontstaan, (= minder ww enzo). Ook op die manier vangt de BV NL dus nog een aanzienlijk deel van de zogenaamd verloren BPM... Nogmaals, quitte spelen zal het niet zijn, maar de gevolgen zijn veel minder groot dan voorgespiegeld. Of leg mij anders eens uit waarom dit in andere landen wel kan zonder dat ze failliet gaan? VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Moderator ceesv Geplaatst: 9 januari 2014 Moderator Geplaatst: 9 januari 2014 Je redenering gaat niet op, met die in het buitenland gekochte wagen mag jij niet in Nederland rijden. Voer je hem zelf in betaal je alsnog die € 5.200 Maar we dwalen een beetje af van het onderwerp en gaan teveel richting politiek, en daar doen we hier niet aan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen