Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Ander octaangehaalte misschien? Anders lijkt het mij sterk, of er klopt iets niet met de ijking van de liter-indicatie op de tankzuil in Duitsland of Nederland. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Ik tank in Duitsland E10 en heb ook erg vaak verrast gekeken naar het verbruik daarna als dat lager lag. Zal die tientallen keren toeval geweest zijn. Je zou officieel 1,5% meer verbruiken (kan bij 15 tot 20% besparing prima uit) maar las erover: De hoogte van dat percentage is overigens ook afhankelijk van de conditie van de motor en de rijstijl en -omstandigheden. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Anoniem Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Dat laatste geldt voor iedere brandstofsoort.
minplus Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Ten opzichte van E95. Dat is wat anders. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
moonchild Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Ik tank altijd in de buurt van een klein noord-frans dorpje. Heerlijk eten daar en de auto rijdt dan als een raket VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Eduard07 Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 en de auto rijdt dan als een raket Misschien aangelengd met kerosine? Je weet nooit met die Fransen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 24 december 2014 Moderator Geplaatst: 24 december 2014 Op dit moment bij een grote supermarkt keten in departement 24 betaal je voor de diesel € 1,069 Frankrijk gaat ook hard in de richting van 1 euro/liter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 1,023 diesel 1,205 E95 ts ts tsss die belgen toch Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2014 Moderator Geplaatst: 27 december 2014 Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Satdorus Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 (aangepast) Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid. Nog een extra reden om naar België / Duitsland te rijden. Ik heb medelijden met diegene die verder van de grens woont. Waar zou het prijs kantelpunt liggen voor de meeste mensen? Hoeveel moet de brandstof prijs zijn om de Nederlander niet meer de grens over te laten gaan? Voor mij hoeft die niet zo laag te zijn als in België / Duitsland, ik gun de pomphouders hier ook wat. En iedere liter die hier verkocht wordt levert de schatkist geld op terwijl ik nu de buitenlandse overheid spek. Lijkt me toch niet zo moeilijk te bepalen voor Den Haag..................... 27 december 2014 aangepast door Satdorus
Mojo Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 Nog een paar dagen, dan worden de accijnsverhogingen in Nederland van kracht, en gaat er ongeveer 1 Cent extra per liter naar de overheid. Ja, over een paar dagen ga ik wekelijks naar Duitsland voor brandstof en mijn wekelijkse boodschappen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 voor uzelf is het simpel te berekenen 120eurocent /L of 159eurocent /L is echter wel reeds 39eurocent /L voordeel gezien je automobiel merk, type, model en het VERbruik per liter kom je op een kantelpunt wanneer het zinvol is een ommetje te rijden dat berekenen is per geval verschillend per auto levert het wat op tankinhoud * verschil brandstofprijs / gemiddeld verbruik auto kan een indicatie zijn wanneer het zinvol is dat ommetje te rijden. Coles Corner Richard Hawley
edbe Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 Ja, over een paar dagen ga ik wekelijks naar Duitsland voor brandstof en mijn wekelijkse boodschappen. doe bijna al wekelijks boodschappen in Duitsland 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Softmatic Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 (aangepast) Volgens mij is LPG nog steeds het goedkoopst voor particulieren. Bij ons in het dorp tank ik nu voor € 0,54 per liter. Maar een paar dorpen verderop is de prijs al onder de 50 cent gezakt...: € 0,499 Scheelt per liter euro 95 dus € 1,413 - € 0,499 = € 0,086 Ok.. je verbruikt iets meer lpg dan benzine per kilometer. Maar stel dat LPG inbouwen 1600 euro kost. En stel dat je op benzine 1 op 14 rijdt en op lpg 1 op 11. (met respectievelijk € 1,413 en € 0,499 per liter) Dan heb je de lpg-inbouw bij 28796 kilometer terugverdiend. Ervanuitgaande dat een auto 7 jaar meegaat, ligt het omslagpunt op 4113 km per jaar.. Ik snap echt niet dat er zo weinig mensen op LPG rijden... En dan loont tanken in Duitsland helemaal niet meer overigens.. Daar is LPG duurder. Maar in Belgie is LPG nóg goedkoper. Bij sommige pompen al onder de € 0,30 ... 28 december 2014 aangepast door Softmatic
Satdorus Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 voor uzelf is het simpel te berekenen 120eurocent /L of 159eurocent /L is echter wel reeds 39eurocent /L voordeel gezien je automobiel merk, type, model en het VERbruik per liter kom je op een kantelpunt wanneer het zinvol is een ommetje te rijden dat berekenen is per geval verschillend per auto levert het wat op tankinhoud * verschil brandstofprijs / gemiddeld verbruik auto kan een indicatie zijn wanneer het zinvol is dat ommetje te rijden. Voor mij persoonlijk is het kantelpunt wel duidelijk. Ik bedoelde het kantelpunt van de overheid. Ik rijd de grens over als de benzine 10 cent goedkoper is bij een Belgische pomphouder (tov Ned.) Dus de accijns (ook al zou die minder zijn) loopt de Ned. overheid mis. Blijkbaar is het verlies, van accijns, aan de grenzen nog steeds niet groot genoeg. "Midden" Nederland betaalt het gelag voor ons voordeel. Maar we laten de pomphouders in grensregio wel in de steek (+personeel, + tankauto chauffeurs, + schoonmaak personeel, etc.) Ook die mensen verliezen hun baan en melden zich bij het uwv. Vandaar mijn vraag waar ligt het kantelpunt van onze overheid met betrekking tot de benzineprijs verschillen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen