Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


Aan de Costa beslist niet zoals ik al schreef, de prijs wordt hier bewust hoger gehouden wat ik persoonlijk diefstal vind. Zodra de olie prijs daalt duurt het heel erg lang voor de prijs daalt maar zodra de olie prijs stijgt is de prijs bij het tankstation ook onmiddelijk verhoogt.

 

Maarja er kloppen zoveel dingen niet in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet alleen in Spanje zo... ze spreken prijzen onder elkaar af, uiteraard doen ze dat niet officieel, maar er wordt erg goed naar elkaar gekeken... en als niemand bereid is een lagere prijs te hanteren, blijft die hoog...  In Zweden en Denemarken zie je dit soort verschijnsels ook. In toeristische gebieden is de prijs vaak wat hoger... Het is en blijft altijd erg goed zoeken naar de beste deal.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Penthe

dat is het verschil doorsnee altijd al tussen de Randstad en de Grensgemeenten in het Buitenland rondom Nederland...

{afgezien van de Noordzee :grin:  }

 

Daar gaat het juist over.

Waarom is het zo asociaal dan?

 

Geloof me de Spanjaarden besteden hun belastinggeld niet wijzer eerlijker of zinvoller dan de NL Governement.

 

ja je kan jalours worden op die goedkope literprijzen...

Maar wees gerust de opbrengsten zijn ook aan een goed doel besteed. de bodemloze put de staatskas :sick:

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben sinds zondag onderweg van Nederland met de auto naar Zuid-Spanje, in Nederland diesel getankt bij de 

makro voor 110.8, dan in Frankrijk vlak bij Angouleme voor 103.8 en in Spanje vandaag in de buurt van Alfaro voor 99.8

Even wat anders tussendoor ( als het mag )  een hele hoop vrachtauto's ingehaald op de peage en RN10, misschien 15 % heeft een Frans kenteken, de meeste komen uit oost europa, Polen, Bulgarijen, Hongarijen, Litouwen, Slowakijen en Tjechie, en wat uit Portugal, en af en toe een Nederlander dit is wat me opviel.

 

 

salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fransen zijn door hun wetgeving buiten spel gezet.

Met de Franse regeling rust en rijtijden en hun 38 uren werkweek zouden internationale chauffeurs nooit meer thuiskomen van een buitenlandse rit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan hier mensen aan de grens die hier wat graag een verblijfs vergunning zouden willen hebben. Is dat omdat de brandstof zo duur is? Intussen komen de "Nederlanders" niet verder dan wat gezeur over brandstof prijzen. Selectieve verontwaardiging en wat een onzindelijke discussie, belasting betalen getuigt van enige vorm van beschaving. Er wordt hier letterlijk één keer verteld wat er o.a. mee wordt gefinancïeerd. De ene na de andere karikatuur vliegt je om de oren, (geroofd...., mijn God). Als de co-2 uitstoot door auto's mede oorzaak is van alle wateroverlast van de laatste zomers, kun je misschien overwegen wat minder te rijden, je hoeft minder te tanken een mooie bijvangst! Veel schrijvers hier denken dat zij alleen, de maat der dingen zijn. In Griekenland waar ze er ook zo'n belasting moraal op nahouden kun je zien wat het resultaat is van zo'n borrelpraat houding. Er staan hier weer veel stuurlui aan de wal maar ik geloof dat er niet veel ooit een boot hebben gezien. Nog even een overweging voor Sverige, hier in Zweden hebben ze op het moment een tekort aan leerkrachten, (geen geld voor) van de leerkrachten die voor de klas staan is 40% onbevoegd (lekker goedkoop) het onderwijs gaat naar de kl*te, dus we worden in jouw perceptie ook beroofd van goed onderwijs met dank aan de belastingverlaging! Het wegenonderhoud laat te wensen over, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen misverstand, er is nog ruimte genoeg om mijn zegeningen te tellen, zouden jullie ook eens moeten doen. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n verhaal ga je je dan toch wel afvragen waar al dat geld dat door de automobilisten wordt opgebracht voor gebruikt wordt?

En hoe doen ze dat dan in het buitenland waar de brandstof door minder accijnzen ed. een stuk goedkoper zijn?

 

Maar stel dat we met zo'n allen dan eens 25% minder zouden gaan rijden, tenminste goed voor het milieu minder Co2 uitstoot minder heftige regenbuien enz.(misschien ook wel minder mooie zomers)

Maar nog veel belangrijker ook minder belasting- en accijns- inkomsten, minder auto onderhoud, minder autoreparaties, minder automonteurs aan het werk enz. maar dus ook minder inkomsten en waar moeten dan de leerkrachten voor de klas en het wegenonderhoud van betaald worden ;)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgezien van 25% minder mensen die op hun werk verschijnen en gaan genieten van een uitkering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Als de co-2 uitstoot door auto's mede oorzaak is van alle wateroverlast van de laatste zomers, kun je misschien overwegen wat minder te rijden,

Wetenschappers hebben een nieuwe manier ontdekt om de CO2 uitstoot te beperken.

 

http://www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuws/2007/3/Red-de-wereld-stop-met-ademen-ELSEVIER115285W/

 

Probleem opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n verhaal ga je je dan toch wel afvragen waar al dat geld dat door de automobilisten wordt opgebracht voor gebruikt wordt?

En hoe doen ze dat dan in het buitenland waar de brandstof door minder accijnzen ed. een stuk goedkoper zijn?

 

Maar stel dat we met zo'n allen dan eens 25% minder zouden gaan rijden, tenminste goed voor het milieu minder Co2 uitstoot minder heftige regenbuien enz.(misschien ook wel minder mooie zomers)

Maar nog veel belangrijker ook minder belasting- en accijns- inkomsten, minder auto onderhoud, minder autoreparaties, minder automonteurs aan het werk enz. maar dus ook minder inkomsten en waar moeten dan de leerkrachten voor de klas en het wegenonderhoud van betaald worden ;)

 

suc6

 

Gerrit

Dit is nu typisch het niveau waarop deze discussie als ik het al zo mag noemen zich afspeelt, een verwijzing naar een klets-artikel, (Ceesv) of een suggestie die je zelf niet durft in te vullen (gerrit B) Die laatste gaat er maar meteen vanuit dat er een causaal verband is tussen veel auto rijden en goed onderwijs. Jij doet me denken aan de mensen die geloven dat het omhoog houden van het spiegelei op het perron  de energie is die de trein in beweging zet. 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland worden de schoolboeken toch echt betaald uit de opbrengst van de verhoging van de verkeersboetes (30%).

Minder autorijden betekent in Nederland echt minder schoolboeken.

Besluit september 2007.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland worden de schoolboeken toch echt betaald uit de opbrengst van de verhoging van de verkeersboetes (30%).

Minder autorijden betekent in Nederland echt minder schoolboeken.

Besluit september 2007.

Als dat al zo is dan nog, zijn enkel schoolboeken een garantie voor goed onderwijs? En je begrijpt het echt niet, het is niet minder autorijden, het is minder te hard rijden of minder verkeersovertredingen maken! Ik wil wel wat schoolboeken inruilen voor minder verkeersslachtoffers.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...