Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ongeveer 90 % van de verkeersboetes hebben niets te maken met verkeersveiligheid, het zijn kleine snelheidsovertredingen, bijvoorbeeld op de 2 x 5-baans autoweg tussen Amsterdam en Utrecht.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/19/trajectcontrole-a2-levert-48-miljoen-euro-op-voor-staatskas/

 

In 2014 kregen 989.000 automobilisten hier een bon, dagelijks goed voor een opbrengst van € 200.000,00

 

De auto is in Nederland al jarenlang een melkkoe, alle heffingen, accijnzen en belastingen bij elkaar opgeteld zorgen ervoor dat men wanneer er een voordeel te behalen valt, dit niet laat liggen.

Daar hoeft niemand zich voor te schamen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die kleine snelheids overtredingen komen uit jouw duim dat staat nergens, en wat is klein en onder welke omstandigheden?

Nog maar eens, auto rijden en overtredingen zijn twee verschillende dingen. Mag ik van jouw horen waarom er snelheidsbeperkingen zijn, afgezien van de voordelen voor het milieu en minder geluidsoverlast? Veiligheid hoor en niks anders, ketting botsingen worden vaak veroorzaakt door resp. te hard rijden, te hard en te dicht op elkaar rijden en dat in combinatie met slechte weersomstandigheden, of gewoon schijt aan de regels. Accijnzen, belastingen op resp. auto's, brandstof, alcohol, huizen en rookartikelen, jij hebt het over een melkkoe ik noem het een veestapel, maar daar wordt Nederland wel mee overeind gehouden. Ga maar lekker goedkoop tanken, kan je lekker goedkoop te hard rijden en lekker goedkoop bekeuringen betalen en lekker goedkoop goed onderwijs financïeren.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij in mijn omgeving op, dat snelheidscontroles altijd op dezelfde plekken plaatsvinden.

 

Deze plekken hebben de volgende onderlinge overeenkomsten:

 

1) er is nog nooit op die plek een ongeluk gebeurd

2) ze zijn niet onveilig

3) de radar kan mooi in de struiken staan

4) er komt veel verkeer langs

5) een beetje te hard per auto maal het aantal flitsen levert flink geld op. Politie zit verderop achterover te leunen

6) zondagmiddagen in de buurt van toeristische toegangswegen zijn bijzonder geliefd.

 

Daarentegen ken ik genoeg plekken die per definitie onveilig zijn. Waar regelmatig ongelukken gebeuren. En daar heb ik nog nooit controles gezien.

 

De logica die ik uit bovenstaande haal, is derhalve: gemakkelijk geld binnenhalen voor relatief onschuldige snelheden. In een land als Duitsland lachen ze erom als je 5-10 km te hard rijdt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Die kleine snelheids overtredingen komen uit jouw duim dat staat nergens, en wat is klein en onder welke omstandigheden?
 

 

Mijn "duim"

 

https://www.swov.nl/NL/Research/cijfers/Toelichting-gegevensbronnen/Verkeersovertredingen.html

 

Verkeersovertredingen_clip_image002_0000

 

"Bron: CJIB-WAHV"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn nog steeds overtredingen en hier beneden staat nog een stukje duim, 

 

 

Methode

Veel overtredingen worden gezien als kleine vergrijpen, waarbij zonder tussenkomst van de rechter een administratieve afhandeling kan plaatsvinden. Dit is sinds 1990 geregeld in de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersovertredingen (WAHV, ook wel de 'Wet Mulder'). Bij een kleine 10% van de gevallen wordt het voertuig staande gehouden; dit verschilt zeer naar de aard van de overtreding (van 1% voor snelheid en vrijwel 100% voor gordel, helmgebruik, handheld mobiel bellen en fietsverlichting) en tussen de politieregio's onderling (van 2 tot 25%). Voor het grootste deel gaat het dus om constateringen op kenteken; de eigenaar van het voertuig krijgt een acceptgiro thuisgestuurd.

 

 

Het overgrote deel van de boetes betreft snelheidsovertredingen. De toename is het gevolg van beleidsmatige maatregelen, zoals regionale handhavingsprojecten op helm, gordel, roodlicht, alcohol en snelheidsovertredingen en een intensievere controle door de politie op vooral de autosnelwegen (trajectcontrole). Methode

Veel overtredingen worden gezien als kleine vergrijpen, waarbij zonder tussenkomst van de rechter een administratieve afhandeling kan plaatsvinden. Dit is sinds 1990 geregeld in de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersovertredingen (WAHV, ook wel de 'Wet Mulder'). Bij een kleine 10% van de gevallen wordt het voertuig staande gehouden; dit verschilt zeer naar de aard van de overtreding (van 1% voor snelheid en vrijwel 100% voor gordel, helmgebruik, handheld mobiel bellen en fietsverlichting) en tussen de politieregio's onderling (van 2 tot 25%). Voor het grootste deel gaat het dus om constateringen op kenteken; de eigenaar van het voertuig krijgt een acceptgiro thuisgestuurd.

 

 

Het overgrote deel van de boetes betreft snelheidsovertredingen. De toename is het gevolg van beleidsmatige maatregelen, zoals regionale handhavingsprojecten op helm, gordel, roodlicht, alcohol en snelheidsovertredingen en een intensievere controle door de politie op vooral de autosnelwegen (trajectcontrole). Verkeersveiligheid is hiervoor niet de enige reden. Ook met het oog op een schoner milieu (brandstofverbruik, CO2 en geluid) heeft de regering besloten de hardrijder stevig aan te pakken. De genoemde cijfers zijn daardoor niet zozeer een indicator van het werkelijke aantal overtredingen als wel van de handhavingsinspanning van de politie. In 2006 is het aantal geconstateerde overtredingen in alle categorieën afgenomen, behalve bij snelheidsovertredingen op de autosnelwegen. Dit is een gevolg van een toename van het aantal trajectcontroles.     >  Verkeersveiligheid<         is hiervoor niet de enige reden. Ook met het oog op een schoner milieu (brandstofverbruik, CO2 en geluid) heeft de regering besloten de hardrijder stevig aan te pakken. De genoemde cijfers zijn daardoor niet zozeer een indicator van het werkelijke aantal overtredingen als wel van de handhavingsinspanning van de politie. In 2006 is het aantal geconstateerde overtredingen in alle categorieën afgenomen, behalve bij snelheidsovertredingen op de autosnelwegen. Dit is een gevolg van een toename van het aantal trajectcontroles.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 
 Ook met het oog op een schoner milieu (brandstofverbruik, CO2 en geluid) heeft de regering besloten de hardrijder stevig aan te pakken. De genoemde cijfers zijn daardoor niet zozeer een indicator van het werkelijke aantal overtredingen als wel van de handhavingsinspanning van de politie. In 2006 is het aantal geconstateerde overtredingen in alle categorieën afgenomen, behalve bij snelheidsovertredingen op de autosnelwegen. Dit is een gevolg van een toename van het aantal trajectcontroles.     >  Verkeersveiligheid<         is hiervoor niet de enige reden. Ook met het oog op een schoner milieu (brandstofverbruik, CO2 en geluid) heeft de regering besloten de hardrijder stevig aan te pakken.

 

En daarom wordt er op snelheid gecontroleerd binnen de bebouwde kom op plekken waar het niet onveilig is, waar geluidsoverlast amper tot geen rol speelt (bij ringwegen en in de buurt van industrieterreinen) en de overtreding gemiddeld rond de 10 km zal liggen?

 

En daarom hoor ik minister Schultz vandaag zeggen dat er een verdere "uitrol" van 130 km trajecten op snelwegen gaat plaatsvinden?

 

Milieu, geluid, brandstofverbruik, allemaal drogredenen om op gemakkelijke plekken te bekeuren. Vergelijkbare plekken in het buitenland zie ik nooit zodanig gecontroleerd.

 

Omgekeerd stel ik vast dat er op echt gevaarlijke plekken niet wordt gecontroleerd. Sterker nog, op nadrukkelijke verzoeken vanuit de bevolking te gaan controleren of beter te beveiligen (oversteekplaatsen bij basisscholen, bijvoorbeeld) wordt afwijzend gereageerd. Zelfs als er al een dode of zwaargewonde is gevallen.

 

Maar goed, we hadden het over goedkoop tanken over de grens, toch? 

Wat dat betreft, zijn in Duitsland snelheidsbekeuringen ook best wel goedkoop. :grin:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld.

Tweederde van de Euro95 bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu typisch het niveau waarop deze discussie als ik het al zo mag noemen zich afspeelt, een verwijzing naar een klets-artikel, (Ceesv) of een suggestie die je zelf niet durft in te vullen (gerrit B) Die laatste gaat er maar meteen vanuit dat er een causaal verband is tussen veel auto rijden en goed onderwijs.

 

Er zal geen direct verband tussen autorijden en goed onderwijs zijn maar er is wel zeker een verband tussen beschikbaar budget en goed onderwijs.

En is er geen budget voor goed onderwijs dan zal die ook nooit veel beter worden.

Hoe men aan dat budget komt zal evident zijn als het er maar is en als inkomsten aan de ene kant wegvallen zullen die van een andere kant moeten komen.

Komen die van een andere kant (dus uit andere potjes) dan kunnen die potjes niet nog een keer gebruikt worden voor iets waar ze eigenlijk voor bedoelt waren en zullen de personen die van dat geld gebruik hadden wilden maken de barricaden weer op gaan.

 

Wat dat betref is politiek niets anders dan je eigen huishouden (met dat verschil dat er in de politiek niet op een paar miljoen wordt gekeken) geef je het geld ergens aan uit dan is er geen geld meer voor iets anders. En als er minder inkomsten zijn dan zal je een bijbaantje moeten zoeken of ergens op moeten bezuinigen om je financiële plaatje rond te krijgen. 

 

Dus kort gezegd zal minder autorijden, en dus minder geld binnen krijgen, direct gevolgen hebben. Niet alleen voor het onderwijs maar voor heel veel zaken waar de inkomsten (gegenereerd door het autorijden) voor gebruikt worden. 

 

Maar als jij dan de oplossing weet hoe je met minder geld beter onderwijs kunt geven en en passant ook nog het aantal verkeersslachtoffer kunt verminderen dan denk ik dat ze je met open armen in Den Haag zullen ontvangen.

 

suc6

 

Gerrit

 

PS. als je daar dan toch bent in Den Haag regel dan meteen ook even dat we hier de auto's en brandstof voor dezelfde prijzen kunnen krijgen (of goedkoper) dan in het buitenland. Ik durf te stellen dat dit juist beter voor de economie zal zijn, meer banen en inkomsten op zal leveren wat uiteindelijk het onderwijs en ons allemaal ten goede zal komen.  ;)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Komen die van een andere kant (dus uit andere potjes) dan kunnen die potjes niet nog een keer gebruikt worden voor iets waar ze eigenlijk voor bedoelt waren en zullen de personen die van dat geld gebruik hadden wilden maken de barricaden weer op gaan.

 

Wat dat betref is politiek niets anders dan je eigen huishouden (met dat verschil dat er in de politiek niet op een paar miljoen wordt gekeken) geef je het geld ergens aan uit dan is er geen geld meer voor iets anders. En als er minder inkomsten zijn dan zal je een bijbaantje moeten zoeken of ergens op moeten bezuinigen om je financiële plaatje rond te krijgen. 

 

(....)

 

Gerrit

 

PS. als je daar dan toch bent in Den Haag regel dan meteen ook even dat we hier de auto's en brandstof voor dezelfde prijzen kunnen krijgen (of goedkoper) dan in het buitenland. Ik durf te stellen dat dit juist beter voor de economie zal zijn, meer banen en inkomsten op zal leveren wat uiteindelijk het onderwijs en ons allemaal ten goede zal komen.  ;)

Het valt mij keer op keer weer op dat er in bepaalde, politiek gevoelige zaken opeens wel budget is, behalve als de burger zijn voorkeur laat horen. 

Dan moet er bij aanpassing opeens weer "dekking" gezocht worden. Op de gekste manieren, zonder enige logica of causaal verband.

 

Aan de andere kant zien we hoeveel belastinggeld er gewoon "weglekt". Naar het buitenland, naar te krappe begrotingen voor bepaalde projecten (JSF), of door enorme flaters (PGB's).

En dan moet de burger elke cent omdraaien en tot de laatste cent invullen in zijn belastingopgave.

Of zich blauw betalen aan grotendeels onzinnige (verkeers)boetes, die eerder als pure diefstal kunnen worden aangemerkt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Nog even een overweging voor Sverige, hier in Zweden hebben ze op het moment een tekort aan leerkrachten, (geen geld voor) van de leerkrachten die voor de klas staan is 40% onbevoegd (lekker goedkoop) het onderwijs gaat naar de kl*te, dus we worden in jouw perceptie ook beroofd van goed onderwijs met dank aan de belastingverlaging! Het wegenonderhoud laat te wensen over, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen misverstand, er is nog ruimte genoeg om mijn zegeningen te tellen, zouden jullie ook eens moeten doen. 

Waterpas...

Ik ben uiteraard op de hoogte dat er een tekort aan leraren is. Hun legitimatie die sinds ca 1 jaar nodig is om "bevoegd" te zijn is niet tijdig klaar of beter, wordt niet tijdig uitgereikt. Waarom is dat ??  niet door de belastingverlaging... Maar door de langzaam malende molens en door de ondoordachte politiek die er momenteel gevoerd wordt. Het is in principe een regering met (S) aan het roer, maar zoals je waarschijnlijk weet hebben de rechtse partijen (M/KD) een ontzettend dikke vinger in de pap. Wie "beter" is is niet altijd duidelijk te zeggen. Hoewel ik me altijd meer links voel zijn er bij rechts ook duidelijke positieve dingen die ingebracht worden.  Dat gedoe met de lärarlegitimation is te absurd voor woorden. Er zitten goede leraren thuis die plots niet meer bevoegd zijn om les te geven. Om het "probleem" wat de regering zelf gecreeerd heeft deels op te lossen staan nu "onbevoegde" leraren voor de klas.... dit heeft NIETS met "lekker goedkoop" te maken, maar heeft duidelijk andere oorzaken.  Dat het schoolsysteem er daardoor niet beter door wordt is duidelijk.... maar dat heeft totaal niets met het roofzuchtige van een staat te maken wat betreft de brandstofaccijnzen, CO2 heffingen en al die onzin. Je gelooft toch echt niet dat als (S), (V) en (MP) hun zin zouden krijgen om de "benzine" nóg duurder te maken, het probleem met de leraren opgelost zou zijn.... Een paar jaar geleden zijn ze al "verstandig" geworden door buitenlandse studenten te laten betalen voor universitair onderwijs. Die kwamen in grote getalen genieten van gratis opleidingen, en dat moest allemaal betaald worden door de Zweedse belastingbetaler. Gelukkig is dat nu al een stukje beter, al zouden de buitenlandse studenten wat mij betreft gewoon de volle mep mogen betalen.

Exact hetzelfde met de artsen... er zitten uitstekende artsen uit Rusland en Oost europa werkloos thuis, terwijl ze intussen behoorlijk Zweeds spreken, de goede diploma's hebben en kundig zijn te wachten op de erkenning van hun diploma.... sommigen al 3 jaar of langer.....  dat heeft ook weer niets met de belasting op de benzine te maken, maar met een te ingewikkeld systeem.

Het Zweedse systeem is stukken beter dan het Nederlandse, dat is me heel erg duidelijk.... maar het is lang niet "het paradijs"...

Volgens mij zijn de belastingen in Zweden méér dan hoog genoeg om een goed systeem te kunnen hebben. 

Kijk naar de ontzettend hoge BTW (moms) zo betaal je 12 % op voeding,  al is het 25% op kraanwater... hmm hmm.... en het 'normale' tarief is 25%.... nou, behoorlijk hoog allemaal....

De wegen.... in vergelijking met Nederland zijn de wegen zeker niet slecht... ben je overigens al eens in belgie geweest?? daar moet je vaak uitkijken dat je auto nog heel is na terugkomst. Nee, Zweden is zo slecht nog niet wat  wegen betreft.... dat de spoorwegen is zo een slechte staat verkeren heeft dan weer te maken met privatiseringen, dat was in Engeland ook zo... Winstbejag is slecht voor de kwaliteit, dat is niets nieuws!!

 

Dus JA, ik blijf bij mijn stelling dat de overheid de bevolking berooft. Gled wordt volgens mij verkeerd beheerd, ,er worden verkeerde prioriteitren gesteld, het geld wordt aan verkeerde doelen gespendeerd. Als ze nu eens zouden beginnen met het geld in eigen land te besteden aan belangrijke dingen ipv het aan zinloze oorlogen te besteden in diverse buitenlanden, aan lagere accijnzen op brandstoffen zodat de mensen mobiel zijn ipv aan zgn 'noodhulp' wat toch altijd verkeerd terecht komt en zinloos is.... je kan dat soort dingen gaan doen als je dingen in je eigen land op orde hebt, goede zorg, goed onderwijs, lage belastingen etc etc  maar niet nu, want erg veel dingen zijn niet op orde nu.

 

Minder autorijden is uiteraard niet de oplossing. Mobiliteit is belangrijk, en moet betaalbaar zijn. Dat je iets betaalt voor je opleiding is niet verkeerd. Schoolboeken kun je hebben door een soort van bibliotheeksysteem, waarbij je je boeken "leent" voor een bescheiden bedrag voor het schooljaar. Dat wil dan zeggen dat er beslissingen genomen worden om een bepaald boek te gebruiken, en niet die idiote wildgroei te hebben van dit jaar is het dat boek en het jaar erna weer een ander... dat is verspilling die totaal geen voordeel oplevert.

 

Totdat het zover is, is het dus belangrijk dat je bij een grens woont om daar te kunnen tanken en boodschappen te kunnen doen als dat nodig is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerritB

Ik heb geen oplossing en dat ook nergens laten blijken enkel suggestie's gegeven en laten doorschemeren wat ik van belang vind. Gedrags verandering en aanpassingen hebben ons gebracht waar we nu zijn, daar hebben de brandstof prijzen elders part noch deel aan. Jouw zorg om de autobranche wordt door Sverige weer onderuit gehaald door de middenstand in de grensstreek het na kijken te geven.

@sverige

Hoe het hier in zijn werk gaat weet ik wel maar nog maar eens, belasting betalen is een vorm van beschaving. De teneur van veel reactie's vind ik nogal bedenkelijk en de term roven vindt ik bespottelijk. Maar wat het wegennet aangaat sla je de plank mis. Op mijn fietstocht van Nederland naar Zweden in 2013 heb ik veel gebruik gemaakt van "små väger" en dan heb ik het niet over "grussväger", veel achterstallig onderhoud. Begrijp me goed ik verwijt hier niemand iets, maar dat deel van goede infrastructuur heeft ook een prijs, het is maar wat  je belangrijk vindt. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer al het geld wat de automobilist ophoest gebruikt zou worden voor diezelfde automobilist, zouden alle (snel)wegen met goud geplaveid en overdekt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer al het geld wat de automobilist ophoest gebruikt zou worden voor diezelfde automobilist, zouden alle (snel)wegen met goud geplaveid en overdekt zijn.

Dan wel een beter justitieapparaat en een fatsoenlijke politie (met een fatsoenlijke CAO). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...