Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

waterpas, wat ik inderdaad wel weet is de de staat van de kleinere wegen regionaal vaak ontzettend kan verschillen. Maar dat heeft niet alles met belasting betalen te maken, maar ook met de wil er iets aan te doen en het nuttig te vinden. De ene kommun oordeelt anders dan de andere... Maar dat is in andere landen niet anders. Vergeet ook niet dat vorst erg schadelijk is voor het wegdek. Als het in Nederland eens 1 winter wat meer gevroren heeft dan anders zijn de wegen gelijk een puinhoop als alles weer dooit. barsten , gaten en noem maar op... Als je dat dan afzet tegen het feit dat je in 95% van Zweden toch ieder jaar wel een "winter" hebt, dan vind ik dat het echt nog goed meevalt.

Overigens, Grusvägar zijn vaak in verrassend goede toestand... uiteraard omdat die vaak door een vereniging van bewoners wordt onderhouden in ruil voor een bijdrage die je jaarlijks betaalt.

Overigens, wegenbelasting en brandstof is in Zweden merkelijk goedkoper dan in Nederland... ook auto's zijn veel goedkoper door het ontbreken van de roversbelasting (ook wel BPM genaamd)...  Maar zoals ceesv al schreef, als al het geld wat geind wordt onder het mom van de auto, ook voor de auto gebruikt zou worden waren de wegen steeds in topconditie, en kon je waarschijnlijk zelfs verwarming in het wegdek inbouwen zodat je nooit last van gladheid had. De realiteit is anders

 

Of belasting betalen een vorm van beschaving is....  ik deel die mening niet, voor beschaving is veel meer nodig dan het professioneel kunnen beroven van burgers.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je leest niet goed sverige, ik zeg dat het met veel andere maatregelen een vorm van beschaving is, niet dat het dé beschaving is. En wat ceesv schrijft over dat gouden wegdek geloof ik dus gewoon niet, hij komt in elk geval niet met een link. Het is argumenteren van het niveau, als je in je klompen piest wordt je zeeziek.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok... förlåt...sorry, niet goed gelezen dan....  misschien moet je het in het Zweeds schrijven, leest wat makkelijker ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat ceesv schrijft over dat gouden wegdek geloof ik dus gewoon niet, hij komt in elk geval niet met een link.

Nu, vooruit dan.

 

Inkomsten en uitgaven van de overheid samenhangend met gemotoriseerd wegverkeer

https://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/nieuws-en-tips/nl1827288-v5-inkomsten-en-uitgaven-voor-de-overheid-verbonden-aan-het-w....pdf

 

Autobelastingen Factsheet, met vergelijkingen met buurlanden.

https://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/themas/autobelastingen/kl131200-factsheet-autobelastingen-met-bijlage.pdf

 

In Nederland in 2013 globaal 21 Miljard euro inkomsten, en ongeveer 8 Miljard aan uitgaven.

De tendens is inkomsten stijgend, uitgaven dalend.

 

 

Ter vergelijking, in Nederland betaal je voor mijn wagen aan wegenbelasting € 460 per kwartaal, in Duitsland betaal ik € 221.

 

 

 

 

 

Dat bedrag in Duitsland is natuurlijk wel slechts 1 x per jaar........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal € 44 per kwartaal, je zult de verkeerde auto gekocht hebben, maar dat is je goed recht. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal € 44 per kwartaal, je zult de verkeerde auto gekocht hebben, maar dat is je goed recht. 

Het zal diesel of gas zijn waar je in Nederland qua wegenbelasting krom voor moet liggen.

Over 1 Europa gesproken.  .

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland betaal ik voor mijn Škoda Fabia 396 euro per jaar... Voor dezelfde auto zou ik in Zweden 360 SKr per jaar betalen, dat is omgerekend 38.3 euro per jaar   Tja...

 

Overigens kost de benzine (in Jönköpings län) gisteren 12.24 Kr per liter Dat is 1.30 euro.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou, nu Volkswagen even flink op de vingers wordt getikt, de auto-industrie eindelijk een keer met werkelijke verbruikscijfers gaan komen en niet, zoals tot voor kort het geval was, proberen de nieuwe methoden proberen te vertragen? 

 

Persoonlijk denk ik dat Volkswagen met een flinke boete op zak zal zeggen "ja maar wij doen dat niet alleen", "dat doen anderen ook en om niet achter te lopen moesten wij dus ook wel" en dat die dan ook met de billen bloot moeten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote voordeel van de 'opgepoetste waarden' is dat je minder belasting moet betalen....  dus wat mij betreft is het goed zo, wat er uit de pijp komt maakt mij niet zoveel uit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er uit komt is toch ook wel van belang, bij nieuwe auto's valt het vaak wel mee maar soms sta je in een rij dat je denkt "wat stinkt hier toch zo" en trekt het hele spul op dan zie je vaak al wel snel de boosdoener nl. een diesel (vaak busjes) met heftig rokende uitlaat bij elke keer dat er gas wordt gegeven.

 

Verder is het bij de aankoop toch wel van belang want koop je nu te goede trouw een auto en blijkt dat hij straks in een heel andere klasse had moeten vallen dan weet ik al wel wat de overheid zegt nl. "jammer dan had je maar van te voren moeten informeren" en mag je alsnog wel het volle pond gaan betalen en raak je de auto later aan de straatstenen niet kwijt als blijkt dat hij in een veel hoger tarief komt te vallen. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist mijn wagen en deze van mijn vrouw volgetankt met diesel aan Q8 pomp..
Vandaag actieprijs :  0,963 euro/liter !

 

Dit met speciale Q8 kaart ( extra korting erboven op ) + een honderd punten bij op mijn Plus kaart. :)
 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat de Duitsers niets te klagen hebben over de hoge prijzen, momenteel dansen ze ook de samba inzake de lage prijzen

voor diesel en 95.

Verschil DE en BE is maar 10 cent (gemiddeld)

Verschil NL DE is 33 cent (gemiddeld)

De wegenbelasting is er stukken goedkoper en mijn kar wordt eerder omgemeld dan ik zelf, wegens die maandelijkse opcenten etc in Nederland.

 

Je ziet sowieso in de grensstreek ook heel veel belgische en duitse kentekens terwijl men in nederland woont (rara hoe dat zo, maar dat schreef ik al eens eerder)

 

1,16 /liter 95plus gaan we doen

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...