Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Inderdaad bij 240 liter in je kofferbak zal menig auto met de achterbumper over de grond gaan.

 

Het enige waar je dus rekening mee moet houden is dat je maatregelen getroffen moet hebben om lekken te voorkomen.

Ik los dat op door de sjor ogen te gaan gebruiken en hier even een sjorband doorheen te halen zodat de jerrycans niet heen en weer kunnen schuiven verder heb ik een stuk plastic op de vloer liggen.

Verder kan een heel fanatieke agent nog kijken naar hoe oud de jerrycan is.

Is een kunststof tank ouder dan 5 jaar dan zou hij vervangen moeten worden, een metalen mag alleen geen roestplekken vertonen.

En als ze je aanhouden dus nooit zeggen dat je ook wat voor een ander meeneemt omdat je alleen maar voor eigen gebruik mee mag nemen.

 

Ik gebruik al jaren kunststof tanks voor het vervoer van gevaarlijke vloeistoffen omdat die dus ook in 30 liter te verkrijgen zijn.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad bij 240 liter in je kofferbak zal menig auto met de achterbumper over de grond gaan.

 

Het enige waar je dus rekening mee moet houden is dat je maatregelen getroffen moet hebben om lekken te voorkomen.

Ik los dat op door de sjor ogen te gaan gebruiken en hier even een sjorband doorheen te halen zodat de jerrycans niet heen en weer kunnen schuiven verder heb ik een stuk plastic op de vloer liggen.

Verder kan een heel fanatieke agent nog kijken naar hoe oud de jerrycan is.

Is een kunststof tank ouder dan 5 jaar dan zou hij vervangen moeten worden, een metalen mag alleen geen roestplekken vertonen.

En als ze je aanhouden dus nooit zeggen dat je ook wat voor een ander meeneemt omdat je alleen maar voor eigen gebruik mee mag nemen.

 

Ik gebruik al jaren kunststof tanks voor het vervoer van gevaarlijke vloeistoffen omdat die dus ook in 30 liter te verkrijgen zijn.

 

 

suc6

 

Gerrit

Let op hè! Die 240 liter geldt in Nederland. Als Nederlander in Duitsland heb je je te houden aan de richtlijn van Duitsland.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kijk je in het overzicht van de ADAC dan staat daar ook dat je hier maar een beperkte hoeveelheid mee mag nemen terwijl het toch al wel 240 liter is.

Verder spreek de ADAC zichzelf ook tegen.

Dit vond ik nl. ook

 

ist es eigentlich erlaubt... einen vollen benzinkanister im kofferraum spazieren zu fahren?

wenn ich bei meiner freundin bin, wo das benzin um ganze 7 cent billiger ist, tanke ich selbstverständlich voll. damit mir das ganze auch evtl reicht bis ich wieder im lande bin, mache ich meinen reservekanister natürlich ebenfalls voll.

nachdem mich ein bekannter darauf angesprochen hat, hier meine frage.

 

Antwort

Das Mitführen von Kraftstoff im Reservekanister ist in Deutschland nicht ausdrücklich gesetzlich geregelt. Deshalb darf grundsätzlich in Kraftfahrzeugen Kraftstoff in geeigneten, DIN-gerechten Reservekanistern mitgeführt werden. Eine zulässige Höchstmenge ist nicht festgelegt; sie muss lediglich „angemessen“ sein, also nach allgemeiner Lebenserfahrung als Reservemenge angesehen werden können. Beim Pkw wird diese akzeptierte Reserve etwa 20 l, beim Lkw etwa 60 l betragen. Die Reservekanister müssen – wie alle Ladungsgegenstände - so verstaut werden, dass die Verkehrssicherheit nicht beeinträchtigt wird.

(Quelle:ADAC)

 

Dus hier geven ze zelf aan dat een maximale hoeveelheid niet per wet geregeld is maar dat de algemeen geaccepteerde norm 20 liter voor een personen auto is en 60liter voor een vrachtauto.

 

Maar zoals ik al eerder aangaf heeft de Duitse politie nog nooit iets gezegd over mijn 3 x 33liter en hebben ze wel gekeken of alles niet kon verschuiven maar ook nog nooit naar een datum op de vaten gekeken (terwijl die toch bovenaan staat).

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas vandaag het bericht dat het CDA vragen gaat stellen over de accijns verhoging en dat men dit terug gedraaid wil zien.

Nu zullen jullie ongetwijfeld gaan denken van "is die Gerrit gek geworden met zijn helaas?"

Maar ik meen dat dus echt, want wordt deze verhoging wel terug gedraaid dan ontstaat er dus ergens anders een gat wat weer gevuld moet worden.

Nu kunnen we in het grensgebied de verhoging nog omzeilen door gewoon in het buitenland te gaan tanken, maar wordt dat terug gedraaid dan komt er ongetwijfeld een andere verhoging voor in de plaatst en of je die in het buitenland ongedaan kunt maken is nog maar zeer de vraag.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suggestie: Bier ? allen naar ... Belgie... :D

Maar wat doe je  met de Noord-Hollanders , ze  zijn dan weer de klos .

Je moet maar zo rekenen dat het ook wel wat waard is om in die omgeving daar te mogen wonen.

En willen ze dat niet? Geen probleem hier staan huizen genoeg te koop en vaak ook nog een stuk goedkoper dan in die omgeving met als extra voordeel dat ze dan ook nog goedkoop in het buitenland kunnen tanken. :)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

[politiek on]

"HET" CDA.... nou, dat was ooit een grote club maar inmiddels ook maar een knullig partijtje.

Waar maken die zich druk om, bang dat hun achterban te weinig accijns betalen tov de rest van Nederland?

In zuid en oost waren zij nog goed vertegenwoordigd maar ik vraag mij af of ze met dit soort "vragen" nu juist niet hun achterban duperen!

Of proberen ze nu zieltjes te winnen in west en noordwest Nederland? Daar kraait volgens mij al jaren de rode haan!

[politiek off]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shag bij de Aldi (NL) €21,70 Aldi (DE) €17,55 per 170 gram. Haal ongeveer eens in de 2 weken 6 van die bussen en er is nog plek vrij in mijn fietstassen voor Schnapps ;-)

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hup holland hup laten we zo door gaan !

 

Tja, dat krijg je (dankzij onze brave kiezers) met verlichte politici. Hun horizon reikt nu eenmaal niet verder dan de dag van morgen.

En wat is er nu makkelijker dan de belastingcenten verhogen i.p.v. eens in het eigen, superdikke vlees te snijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd .

 

het overgrote deel van nl heeft voor dit kabinet gekozen dus dank hen hiervoor.

 

daarnaast lijkt er hierin nl nog geld genoeg te zijn voor vuurwerk,twee of drie keer per jaar vakantie,nieuwe auto ,noem maar op.

Nou dat geloof ik niet. Er is steeds meer illegaal (goedkoper) vuurwerk, vakanties worden goedkoper gekocht en de autoverkoop is alleen maar gedaald.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat geloof ik niet. Er is steeds meer illegaal (goedkoper) vuurwerk, vakanties worden goedkoper gekocht en de autoverkoop is alleen maar gedaald.

ok.

maar nog is er hier nog geld voor dit soort zaken .

 

zolang er miljoenen kunnen worden uitgegeven voor vuurwerk of vakantie gaat het nog prima .

 

zat mensen die al jaren niet meer op vakantie kunnen .

deze groep kan soms hun eigen kinderen niet eens op zwemles doen.

voor hen is elke lastenverzwaring teveel.

 

dan is die accijnsverhoging icm hogere maandlasten zoals hogere huur lagere zorgtoeslag hogere energie en waterrekening erg veel.

allemaal kleine beetjes.

 

 

dat bedoel ik


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...