Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Deze trend gaat volledig in tegen wat de deskundigen ons altijd voorgehouden hebben, namelijk dat de olie schaarser wordt en daarom de prijs steeds hoger zou worden.

In iets meer als een jaar is de prijs per barrel van dik over de honderd, 6 september 2013, 110 $ naar gisteren 35 $ gezakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor België: brandstofprijzen.vroom.be

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag vandaag een programma van Erika Terpstra terwijl ze zo'n jurkenland bezoekt. Daar tank je voor 1 eurie 9 liter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hen net ook getankt bij ons 

0.999€/l diesel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je oorzaak en gevolg door elkaar haalt.

Ook je stelling dat er in Nederland in verhouding de meeste diesels rijden is onjuist, juist vanwege de hoge houderschapsbelasting op diesel voertuigen.

 

Dit is de werkelijkheid:

 

Gemiddeld aantal diesels in Europa: 55,4%.

Nederland heeft vervolgens in verhouding het kleinste aandeel diesels: 28,7% wordt aangedreven door een dieselmotor!

 

In Frankrijk koopt men op dit moment de meeste nieuwe diesels, 65% van alle nieuwe wagens rijdt op diesel.

In Duitsland zijn 47,8% van de wagens uitgerust met een dieselmotor.

 

Ook je stelling dat de accijns op diesel in verhouding laag is in verhouding met andere landen klopt niet.

Nederland heeft de een na hoogste accijns op diesel brandstof in Europa, 51%.

 

Tenslotte, je stelling dat diesels veel zwaarder zouden zijn

 

Mijn wagen, een diesel, weegt 1800 kg.

In de benzine uitvoering weegt dezelfde wagen 1785 kg.

Veel zwaarder?

 

De diesel uitvoering is wel € 1.650 duurder in aanschaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat komt omdat in Spanje en elders in de wereld in verhouding met Nederland weinig diesel personenwagens rijden, en diesel brandstof maar een bijproduct is van de olieboeren. Nergens in de wereld rijden er zoveel Diesels als in Nederland en zijn de prijzen zo laag gehouden omdat de belasting door het grotere gewicht veel hoger is dan een benzine auto. ;)

In Spanje rijden meer auto´s op diesel dan bezine, dit komt omdat de te overbruggen afstanden veel groter zijn, daarnaast is Spanje veel groter dus logish dat hier al meer diesels rijden dan in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag ik dan een voorbeeld van een wagen in diesel en benzine uitvoering die 30% zwaarder is?

 

Mijn wagen weegt 1800 kg, de benzine uitvoering 15 kg minder.

Verder heeft mijn diesel energie label A.

En er zit geen sjoemel software in.

 

En volgens jou rijdt mijn diesel op een afval product van de benzine productie, schoner kan niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel is minder geraffineerd en kan dus goedkoper geproduceerd worden.

Voor de rest is de prijs van de brandstoffen een staatsbeleid kwestie, oftewel hoe haal je het meest aan poen weg bij de consument:

 

Diesel hou je goedkoop ivm. het bedrijfsleven, want dat gaat hoe-dan-ook voor in dit land. De kleine consument betaalt dus flink aan belasting en moet flink veel rijden (iets wat het bedrijfsleven sowieso doet) om goedkoper uit te zijn met diesel. Vang je lekker veel van de kleine consument via de wegenbelasting. Vervuilt helaas flink.

Benzine belast je flink want de kleine consument rijdt meestal niet zoveel, dus op benzine. Vang je lekker veel via de benzine. Vervuilt helaas aardig.

Gas verbrandt het schoonst. Is goedkoop te produceren. Kost dus niet al te veel. Dus belast je het gebruik fors via de wegenbelasting zodat de kleine consument flink veel moet rijden om quitte te spelen.

 

Mocht 1 van de keuzes te voordelig uitpakken dan verhoog je de belasting op het een of ander, is mijn ervaring.

Werkt perfect...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, diesel, geen diesels.

 

We hebben het over de brandstof, niet de auto's

 

Verder zit je er weer helemaal naast.

Wanneer ik naar de gegevens van mijn diesel kijk, stoot die 132 gram Co2/km uit.

 

De benzine variant staat gedocumenteerd met.....

157 gram/km.

 

Er is geen verschil tussen de diesel en benzine uitvoering, ze hebben dezelfde uitrusting.

De diesel is slechts 15 kg zwaarder.

De diesel verbruikt 2,7 liter/100km. brandstof minder als de benzine uitvoering.

(Diesel 5 liter/100 km, benzine 7,7 liter/100 km)

De diesel heeft efficiëntie label A+, de benzine uitvoering B.

 

Verder stel je dat dieselauto’s iets robuuster zijn en ze minder vlug kapot gaan.

Dat zou goed zijn voor het milieu, maar ik kan eigenlijk niet vaststellen dat benzine auto's sneller kapot gaan.

Aan al mijn benzine en diesel wagens die ik heb gereden heb ik nog nooit iets kapot gehad.

 

Dat dieselauto's duurder zijn omdat ze minder vaak kapot gaan en daarom de garage minder verdient?

En daarom zijn diesel auto's duurder bij aanschaf?

Dat is een gewaagde uitspraak, die ik graag gestaafd zie door een onderbouwing met feiten.

 

En dat dit geen loze cijfers zijn bewijst de boordcomputer, die de eerste 100.000 km een gemiddeld verbruik gemeten heeft van 5,2 liter/100 km. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...