Sprietje Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 De prijs van diesel blijft maar dalen. Ik ga straks maar even tanken voor €0,91/liter. Bij een ander filiaal is het nog goedkoper, slechts €0,866 maar dat is veel te ver rijden.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december 2015 Moderator Geplaatst: 12 december 2015 Deze trend gaat volledig in tegen wat de deskundigen ons altijd voorgehouden hebben, namelijk dat de olie schaarser wordt en daarom de prijs steeds hoger zou worden. In iets meer als een jaar is de prijs per barrel van dik over de honderd, 6 september 2013, 110 $ naar gisteren 35 $ gezakt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pionewbie Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 De olievoorraad in de grond word ook steeds kleiner, maar er word gewoon teveel opgepompt en dat verlaagd de prijs.
Alex1970 Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Voor België: brandstofprijzen.vroom.be Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Sprietje Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 (aangepast) In België gaat het ook de goede kant uit met de brandstofprijzen.Laagste prijs aan de pomp sinds meer dan 5 Jaar ...!!!Vandaag verkopen meer dan 500 tankstations diesel onder 1 €/L ...zie de site van vroom.be 12 december 2015 aangepast door Sprietje
gors Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 niettegenstaande de accijnzen ondertussen opgeslagen zijn. Daardoor komen diesel en benzine weer iets dichter bij elkaar. Op "Het Nieuwsblad" zie je waar in Belgisch Vlaanderen de diesel minder dan 1€ kost
Psychosammie Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Zag vandaag een programma van Erika Terpstra terwijl ze zo'n jurkenland bezoekt. Daar tank je voor 1 eurie 9 liter. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
smetje limb.BE Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 hen net ook getankt bij ons 0.999€/l diesel 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Penthe Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Sprietje hier vandaag nog de Diesel bij de goedkoopste pomp 1 euro plus vier en een halve cent per liter. Ze houden simpel weg de prijs vast.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 december 2015 Moderator Geplaatst: 13 december 2015 Ik denk dat je oorzaak en gevolg door elkaar haalt. Ook je stelling dat er in Nederland in verhouding de meeste diesels rijden is onjuist, juist vanwege de hoge houderschapsbelasting op diesel voertuigen. Dit is de werkelijkheid: Gemiddeld aantal diesels in Europa: 55,4%. Nederland heeft vervolgens in verhouding het kleinste aandeel diesels: 28,7% wordt aangedreven door een dieselmotor! In Frankrijk koopt men op dit moment de meeste nieuwe diesels, 65% van alle nieuwe wagens rijdt op diesel. In Duitsland zijn 47,8% van de wagens uitgerust met een dieselmotor. Ook je stelling dat de accijns op diesel in verhouding laag is in verhouding met andere landen klopt niet. Nederland heeft de een na hoogste accijns op diesel brandstof in Europa, 51%. Tenslotte, je stelling dat diesels veel zwaarder zouden zijn Mijn wagen, een diesel, weegt 1800 kg. In de benzine uitvoering weegt dezelfde wagen 1785 kg. Veel zwaarder? De diesel uitvoering is wel € 1.650 duurder in aanschaf. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Ja maar dat komt omdat in Spanje en elders in de wereld in verhouding met Nederland weinig diesel personenwagens rijden, en diesel brandstof maar een bijproduct is van de olieboeren. Nergens in de wereld rijden er zoveel Diesels als in Nederland en zijn de prijzen zo laag gehouden omdat de belasting door het grotere gewicht veel hoger is dan een benzine auto. In Spanje rijden meer auto´s op diesel dan bezine, dit komt omdat de te overbruggen afstanden veel groter zijn, daarnaast is Spanje veel groter dus logish dat hier al meer diesels rijden dan in Nederland.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 december 2015 Moderator Geplaatst: 13 december 2015 Mag ik dan een voorbeeld van een wagen in diesel en benzine uitvoering die 30% zwaarder is? Mijn wagen weegt 1800 kg, de benzine uitvoering 15 kg minder. Verder heeft mijn diesel energie label A. En er zit geen sjoemel software in. En volgens jou rijdt mijn diesel op een afval product van de benzine productie, schoner kan niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Diesel is minder geraffineerd en kan dus goedkoper geproduceerd worden. Voor de rest is de prijs van de brandstoffen een staatsbeleid kwestie, oftewel hoe haal je het meest aan poen weg bij de consument: Diesel hou je goedkoop ivm. het bedrijfsleven, want dat gaat hoe-dan-ook voor in dit land. De kleine consument betaalt dus flink aan belasting en moet flink veel rijden (iets wat het bedrijfsleven sowieso doet) om goedkoper uit te zijn met diesel. Vang je lekker veel van de kleine consument via de wegenbelasting. Vervuilt helaas flink. Benzine belast je flink want de kleine consument rijdt meestal niet zoveel, dus op benzine. Vang je lekker veel via de benzine. Vervuilt helaas aardig. Gas verbrandt het schoonst. Is goedkoop te produceren. Kost dus niet al te veel. Dus belast je het gebruik fors via de wegenbelasting zodat de kleine consument flink veel moet rijden om quitte te spelen. Mocht 1 van de keuzes te voordelig uitpakken dan verhoog je de belasting op het een of ander, is mijn ervaring. Werkt perfect... 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sprietje Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Ik moet toch echt lachen als ik bericht 1047 lees van Sjaak. Het lijkt er op dat hij er van uitgaat dat alle vrachtwagens op benzine rijden.In Spanje is bovendien de wegenbelasting voor diesel is een lachertje vergeleken met Nederland.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 december 2015 Moderator Geplaatst: 13 december 2015 Sjaak, diesel, geen diesels. We hebben het over de brandstof, niet de auto's Verder zit je er weer helemaal naast. Wanneer ik naar de gegevens van mijn diesel kijk, stoot die 132 gram Co2/km uit. De benzine variant staat gedocumenteerd met..... 157 gram/km. Er is geen verschil tussen de diesel en benzine uitvoering, ze hebben dezelfde uitrusting. De diesel is slechts 15 kg zwaarder. De diesel verbruikt 2,7 liter/100km. brandstof minder als de benzine uitvoering. (Diesel 5 liter/100 km, benzine 7,7 liter/100 km) De diesel heeft efficiëntie label A+, de benzine uitvoering B. Verder stel je dat dieselauto’s iets robuuster zijn en ze minder vlug kapot gaan. Dat zou goed zijn voor het milieu, maar ik kan eigenlijk niet vaststellen dat benzine auto's sneller kapot gaan. Aan al mijn benzine en diesel wagens die ik heb gereden heb ik nog nooit iets kapot gehad. Dat dieselauto's duurder zijn omdat ze minder vaak kapot gaan en daarom de garage minder verdient? En daarom zijn diesel auto's duurder bij aanschaf? Dat is een gewaagde uitspraak, die ik graag gestaafd zie door een onderbouwing met feiten. En dat dit geen loze cijfers zijn bewijst de boordcomputer, die de eerste 100.000 km een gemiddeld verbruik gemeten heeft van 5,2 liter/100 km. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen