Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het gewicht is toch echt eenvoudig na te meten.

Er rijden veel minder diesels rond in Nederland als jij beweert.

Diesels zijn veel zuiniger met brandstof.

De accijns op diesel in Nederland is niet een van de laagste, maar een van de hoogste in Europa.

Er is niet meer maar minder co2 uitstoot per km bij de diesel.

 

Met zoveel aantoonbaar foutieve beweringen heb ik niet veel vertrouwen in jouw laatste bewering.

Ik ga er toch echt van uit dat niet alle merken de cijfers gefaket hebben, anders zou dat ondertussen wel in de pers gekomen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij ons is er een cent af, 99, 9 eurocent!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de laatste alinea van dat diesel vervuilings artikel wat over Euro-6 motoren gaat ook eens lezen.

Daar geven ze aan dat die motoren wel degelijk schoon zijn.

Probleem zijn de schoemelfabrikanten die niet innoveren maar hun bestaande oude dieselmotoren met ongewenste maar helaas in de regel wel wettelijk toegestane truukjes aan de nieuwe uitstootnormen laten voldoen.

 

Ik zou zeggen dan verkoopt VW maar geen produkten met dieselmotoren meer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dieselmotoren zijn zo slecht nog niet.

 

Alleen scheepsdiesels, die op zware stookolie gestookt worden....

Een groot containerschip in de Rotterdamse haven stoot alleen meer vervuiling uit als het gehele Rotterdamse autopark in een maand.

En wat dacht je van een 2takt brommert, tot 5000 x meer vervuilend als mijn dieseltje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bedrijfsauto met Euro-6 diesel heeft wel een adblue tank. Ik hoop dat het die ene auto is die de positieve uitzondering vormt ;)

Verbijsterende onderzoeksresultaten. De autofabrikanten hebben met zijn allen massaal lopen sjoemelen.

Net slechte studenten: als we allemaal gaan lopen aankloten zal de docent ons vast niet zo makkelijk bestraffen.

 

Aanscherpen die testcondities, mijn zegen hebben ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, maar benzine stoot weer meer Co2 uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand wil dat we stoppen met olie consumeren.

Dan stort onze economie volledig in.

 

Ik bedoel...ze weten dat we toch wel rijden.

 

Stel je voor dat er een auto zou zijn die op water zou lopen.

Dag inkomsten schatkist.

Zouden ook de oliereuzen zoals shell niet leuk vinden.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig iemand die het ook ziet. ;)

 

Nog even een fijn berichtje ter afsluiting, wat diesel allemaal veroorzaakt:

Ze zeggen dat tientallen collega’s voor hun 70ste zijn overleden aan kanker en vermoeden dat dieseldampen daar verantwoordelijk voor zijn.

Mijn vermoeden zal wel niet bewaarheid worden dat het allemaal niet-rokers waren.

 

Ongeveer vijf jaar geleden kreeg de oud-buschauffeur de longaandoening sarcoïdosis. Ook dat is volgens hem te wijten aan het werken in de dieselgassen.

 

Sarcoïdose werd in het verleden gewoonlijk met de naam "ziekte van Besnier-Boeck-Schaumann" aangeduid, naar de artsen die er in het begin het meeste onderzoek naar hebben gedaan: Ernest Henri Besnier uit Frankrijk, Cæsar Peter Møller Boeck uit Noorwegen en Jörgen Nilsen Schaumann uit Zweden

 

Saillant detail is, dat deze artsen leefden tussen 1850 en 1920.

De ziekte bestond dus al voor de uitvinding van de Diesel bus.

 

Men denkt dat deze ziekte veroorzaakt wordt door micro organismen, er zijn echter net zoveel onderzoeken die dit verband onderschrijven als wel tegenspreken.

De klachten verdwijnen in de meeste gevallen vanzelf, soms treedt een chronisch beloop op en in +/- 5% van de gevallen leidt de ziekte uiteindelijk tot het overlijden van de patiënt.

 

Ik zal niet ontkennen, dat het beroep van buschauffeur in Amsterdam ongezond is, ik moet er niet aan denken de hele dag daar rond te moeten rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stadsbussen zijn juist een van de uitzonderingen en hoeven slechts gedeeltelijk aan de milieunormen te voldoen in de stedelijke zones waar diesel voertuigen worden geweerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Diesel bussen en vrachtwagens werden eerst in significante aantallen in de 20er en 30 er jaren van de vorige eeuw op de weg gebracht.

In Amsterdam staan ook een paar kolencentrales, 62,5 kg kolen/seconde per unit, daar kwam in het verleden ook heel wat fijnstof /NOx uit.

 

Zoals altijd, je kan nooit een reden aanwijzen, en er is nooit een veroorzaker de schuldige.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stadsbussen zijn juist een van de uitzonderingen en hoeven slechts gedeeltelijk aan de milieunormen te voldoen in de stedelijke zones waar diesel voertuigen worden geweerd.

 

Dat is bekend en mijn neus heeft het bovendien bevestigd. :)

Een extra reden om geen buschauffeur te worden als je nog een beroeps keuze moet maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bedrijfsauto met Euro-6 diesel heeft wel een adblue tank. Ik hoop dat het die ene auto is die de positieve uitzondering vormt ;)

 

Nee hoor, mijn Seat Alhambra bedrijfsauto heeft ook al ruim 3 jaar een ad bleu tank van zo'n 15 liter.

1 x per 30.000 km bijvullen (loopt zo ongeveer synchroon met de onderhoudsbeurten) voor rond de 10 euro en rijden maar weer.

 

Wat me trouwens wel opvalt is dat de diesel hier en ook vlak over de grens vrij constant van prijs blijft.

Ga je wat verder Duitsland in dan zakt de prijs daar wel gestaagd en is de diesel daar ook al te koop voor 96,9 cent wat toch 10 cent per liter minder is dan hier vlak aan de grens.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...