Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

95% van de olieprijs wordt bepaald door speculaties op de markt.

Ga ik roepen dat het overal beter gaat, de Chinese economie dit jaar weer met 20% gaat groeien en door andere opkomende industrieën de vraag naar energie enorm gaat stijgen, en iedereen pikt dit op, dan kun je er gif op innemen dat morgen de prijs de lucht in gaat.

 

Ik weet nog van jaren geleden dat de olie in een schip wat deze kant op kwam voordat hij hier daadwerkelijk aanmeerde al wel 100 keer van eigenaar kon zijn gewisseld.

En collega had zo ook de nodige olie gekocht en zat flink in de piepzak toen hij ontdekte dat het schip met olie zelfs helemaal niet bestond.

Gelukkig (voor hem) waren alle zenuwen voor niets want er was al een andere gek (zo noem ik het maar even) die zijn niet bestaande olievoorraad al weer gekocht had en ook al weer had doorverkocht.

Het is zelfs zo dat een geladen schip wat de haven verlaat en onderweg verkocht wordt regelmatig ook weer terug gekocht wordt door de 1e eigenaar om zo extra geld te verdienen en de prijs maar verder op te kunnen drijven.

En vergis je niet, soms gaat het maar om tienden van centen wat er per vat verdiend wordt maar omdat er miljoenen van die vaten in 1 bootje gaan tikt dat toch aardig aan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De productie is toegenomen, de USA kochten vroeger al hun olie in het Midden-Oosten, maar tegenwoordig winnen ze al hun olie zelf.

Het is een vraag en aanbod markt, bij veel aanbod daalt de prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook leuk 

dat het zo maar blijft haha

post-41606-0-21055700-1452973691_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het aanbod zal afnemen omdat bronnen die onder de opbrengst produceren gesloten zullen worden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier in het dorp 91,9 Cent,  in een straal van 25 km kan het nog 1 Cent goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, Iran heeft aan zijn verplichtingen voldaan en mag straks weer olie verkopen. De prijs zal dan nog wel iets omlaag gaan.

 

En Iran gaat ook maar even 500.000 vaten per dag meer omhoogpompen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanavond de diesel voor 87,9 Cent.

De prijs aan de pomp gaat nog steeds omlaag.

 

Ruwe olie vandaag $ 28,64, of dat veroorzaakt wordt door het opheffen van de sancties tegen Iran?

Je kan gerust stellen dat de olieprijs op dit moment  met een vrije val bezig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...