FalconerThe Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Idd, dank FalconerThe! Lees ook de VK van vandaag want de lage olieprijs begint enorme schade aan te richten aan de wereldeconomie. Als de prijs nog verder daalt (zeker mogelijk, met als gevolg dat de prijs aan de pomp nog wel 20 cent kan dalen!) zullen er landen eenvoudig falliet gaan. En geen kleine landen, Rusland is er bijvoorbeeld een van.
Steve Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 http://www.brandstofprijzen.be/results.php/DIESEL/Ieper/8900/?a=ej16JmNhcmJ1cmFudF90eXBlPTEmYXJlYUNvZGU9QkVfZm9jXzI1MTImY2hlY2tlZD10cnVl
Penthe Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Vroeger konden lage prijzen geen kwaad dus nu ook niet, het ligt allemaal bij de mens. Het niet willen inleveren wat we tegenwoordig allemaal moeten doen op een paar graaiers na.
Mojo Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Lees ook de VK van vandaag want de lage olieprijs begint enorme schade aan te richten aan de wereldeconomie. Als de prijs nog verder daalt (zeker mogelijk, met als gevolg dat de prijs aan de pomp nog wel 20 cent kan dalen!) zullen er landen eenvoudig falliet gaan. En geen kleine landen, Rusland is er bijvoorbeeld een van. Dat heet toch gewoon marktwerking? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Johan45 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Grootste gedeelte van de brandstof prijs bestaat uit accijns, marktwerking is daardoor beperkt. Als de benzine € 0,00 kost betaal je aan de pomp nog steeds een € 1,-- aan accijns. Kost de diesel ook € 0,00 betaal je aan de pomp nog steeds € 0,60 Veel ruimte om de prijs aan de pomp te kunnen laten zakken is er dus niet zelfs als de olie gratis zou zijn. Benzine wordt nu voor € 1,30 verkocht (Hollandseveld, advies prijs € 1,516) waarvan € 0,30 beschikbaar is om de ruwe olie als benzine bij de verbruiker te krijgen. Diesel wordt bij enkele pompen nu voor € 0,95 geleverd. Het spul moet dus van ruwe olie naar diesel voor € 0,35 naar de gebruiker gebracht worden. De grens voor de prijsdalingen is wel zo ongeveer bereikt, brandstof prijzen staan nu op een punt dat ze stabiliseren of omhoog kan zijn. Vult u rustig aan !!!
Mojo Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Ik heb het niet over de marktwerking voor de eindgebruikers. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
FalconerThe Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Dat heet toch gewoon marktwerking? Zeker, maar dat maakt het nog niet goed. Marktwerking heeft de banken in de US in 2006 over de kling gejaagd en daar hebben we 5 jaar diepe crises aan overgehouden. Wel als gevolg heel goedkoop lenen, net zoals we nu goedkoop kunnen tanken maar de gevolgen waren voor grote groepen destructief. Als Rusland falliet gaat dan duikt Europa meteen weer in crises (nog afgezien van de veiligheidsproblemen die kunnen ontstaan). Als het Arabisch schiereiland geld nodig heeft dan verkopen ze wat ze hier in Europa bezitten, en krijgen we meteen weer zware inflatie. Nog afgezien van het feit dat Nederland goud geld verdient in dat soort landen. Ik ben niet blij met de lage diesel. Mijn bedrijven doen veel zaken met landen die geld verdienen aan olie en ik merk de gevolgen al. Kost me veel meer dan ik uitspaar aan de pomp. En ik ben bang dat dat voor heel veel mensen gaat gelden.
FalconerThe Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Grootste gedeelte van de brandstof prijs bestaat uit accijns, marktwerking is daardoor beperkt. Als de benzine € 0,00 kost betaal je aan de pomp nog steeds een € 1,-- aan accijns. Kost de diesel ook € 0,00 betaal je aan de pomp nog steeds € 0,60 Nee. benzineaccijns is percentueel. Kijk maar: https://nl.wikipedia.org/wiki/Benzineaccijns. Als de benzine 0 cent kost betaal je 70% van 0, en dat is 0. Daardoor is er nog voldoende ruimte om lager te gaan. Veel economen denken dat de bodem nog wel 15 to 20 cent lager ligt dan nu.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 januari 2016 Moderator Geplaatst: 21 januari 2016 Waar ik het volgende lees: Wikipedia: De accijns is een vast bedrag per 1000 liter en dus onafhankelijk van prijsstijgingen. Ik denk dat je je vergist.Alleen de BTW is een percentuele heffing over de kostprijs en Accijns. Een overzicht van de brandstofaccijnzen van 2015 (in eurocenten).Benzine 77,41 Cent/liter Diesel 49,01 Cent/liter LPG 18,50 Cent/Liter De prijs is opgebouwd uit de kostprijs brandstof + vergoeding pomphouder + Accijns + voorraad heffing = subtotaal +21% BTW. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
FalconerThe Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 (aangepast) Nee, lees nog maar eens, het zijn echt percentages. 21 januari 2016 aangepast door FalconerThe
Moderator ceesv Geplaatst: 21 januari 2016 Moderator Geplaatst: 21 januari 2016 Je vergist je, deze tabel geeft bij een gegeven benzineprijs die hier niet vermeld is de verhouding tussen de verschillende kosten bestanddelen. Lees onder de tabel maar het stukje Aandeel van belastingen op prijzen Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 afgezien van iets waar men zo op het eerste zicht niets aan kan wijzigen, al die percentjes..., is het wel eens tijd dat men de politiek een stamp onder hun gat geeft Hoeveel jaar duurt deze slimme rekenopgave nu al? -Opdat de staat veel centen in de schatkist krijgt! En hoeveel heeft men er dan wel mee kunnen roven van de consument? -Om andere begrotingstekorten te kunnen opvullen! Wat betekend het voor de Lokale Situaties aan onze {schengen} grenzen? -Over marktwerking en arbeidsloosheid wordt nooit per regio gesproken! (logisch want dan zie je wie de klos is en wie niet) Wat hebben we er aan de Diesel die nog milieu onvriendelijker is dan benzine toch goedkoper te tanken? Wat verteld men de consument en aan ons als maatschappij? In het tabelletje zie je dat de waarheid al met voeten getreden wordt bij nummer een, de producentenprijs en alle andere percentjes. Diesel is per definitie goedkoper daar tijdens het raffineren deze fractie met minder energie uit de ruwe Olie gehaald kan worden. Diesel is door die grotere Waterstof Koolstof Moleculen slechter voor ons milieu dan benzine (optimale verbranding mijn voet en bedrog betreffende de uitlaatgassen al om) Diesel zou in zogenaamd zwaardere Automobielen met dus meer wegenbelasting moeten worden verdisconteerd. (er is niks zwaarder aan een Diesel voertuig) Er wordt oogluikend een milieupest machine aan de klant verkocht zonder werkende roetfilter en met veel te veel NOx uitstoot. De omzet is het geheim, niet de prijs! Die hele accijns en belastingen moeten op de schop. Maar niemand durft het Daar de staat er teveel aan verdiend, ja teveel is dus; elders kan men niet verdienen, dan hou je de mond. En solidariteit met een diesel-tankende-automobilist ben ik wars van. A Glass Of Champaign Sailor
smetje limb.BE Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 diesel 0.919€ 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Martijn81 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Niet gemakkelijk om over de grens te tanken hier maar loodvrije benzine is hier nu 97 euro cent / liter in Nieuw-Zeeland Ik heb geen klagen. Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen