chukky2 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 (aangepast) En 71 cent op de snelweg (Vosselaar)Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!! En dat is gene zever . Google maar eens Update , Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie ! En euro 95 0,96 cent ;-) 10 februari 2016 aangepast door chukky2
Sverige Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Die "torenhoge" belasting valt wel mee hoor. Ik betaal voor mijn auto € 108,00 per maand dat is slechts een € 40,00 meer dan normaal. Moet er wel bij zeggen dat ik rekening heb gehouden met de bijtelling van de gasinstallatie qua gewicht (80% tankinhoud in liters aan kilo's). In mij geval betreft het een 55 liter tank waardoor ik op een gewicht van 1649kg kom. Het omslagpunt ligt beduidend lager dan de 12-15000 km die jij opgeeft. Einde jaren 90 reed ik in een Lada Samara en betaalde iets meer dan fl 1800 per jaar aan wegenbelasting voor de auto, die op LPG reed... Daarna ben ik overgestapt op een bestelauto met grijs kenteken, en betaalde toen minder dan 400 Gulden per jaar voor de auto die op Diesel reed.... maar voor een grijskenteken auto hoefde je geen extra geld te betalen voor diesel.... Volgens een een paar rekenmodules zou ik na 5 jaar de inbouwkosten terugverdiend hebben, en dan op de brandstofprijs winnen... dit waren dan wel prijzen gebaseerd op de nederlandse situatie, maar ik tank uiteraard nooit hier.... en in de modules hebben ze het blijkbaar niet over de belasting... Bij de belastingdienst zie ik dat de auto, die 1098 kg weegt en op benzine rijdt 500 euro per jaar betaalt, met een LPG installatie gaat de auto dan meer wegen (1151-1250 kg) en dan betaal je 1288 euro..... conclusie, winnen doe je niet als je maximaal 15000 km per aar rijdt. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Mojo Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Einde jaren 90 reed ik in een Lada Samara en betaalde iets meer dan fl 1800 per jaar aan wegenbelasting voor de auto, die op LPG reed... Daarna ben ik overgestapt op een bestelauto met grijs kenteken, en betaalde toen minder dan 400 Gulden per jaar voor de auto die op Diesel reed.... maar voor een grijskenteken auto hoefde je geen extra geld te betalen voor diesel.... Volgens een een paar rekenmodules zou ik na 5 jaar de inbouwkosten terugverdiend hebben, en dan op de brandstofprijs winnen... dit waren dan wel prijzen gebaseerd op de nederlandse situatie, maar ik tank uiteraard nooit hier.... en in de modules hebben ze het blijkbaar niet over de belasting... Bij de belastingdienst zie ik dat de auto, die 1098 kg weegt en op benzine rijdt 500 euro per jaar betaalt, met een LPG installatie gaat de auto dan meer wegen (1151-1250 kg) en dan betaal je 1288 euro..... conclusie, winnen doe je niet als je maximaal 15000 km per aar rijdt. Je moet ook een G3 installatie in laten bouwen. 1051/1150 kilo is 512 euro per jaar op benzine 1151/1250 kilo is 844 euro per jaar op G3 Inbouw is ergens rond de 15 a 1600 euro. In mijn geval was de installatie er na 9 maanden uit. Hierbij rekening gehouden met het hogere (+20%) verbruik en gebaseerd op Nederlandse prijzen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mojo Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!! En dat is gene zever . Google maar eens Update , Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie ! En euro 95 0,96 cent ;-) Je reageert wel op een bericht uit 2014 hoor. Inmiddels weet ik wel beter en neem ik de afslag Oud-Turnhout You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sverige Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Dat G3 systeem ken ik niet... ik moet eens uitzoeken wat er anders aan is dan aan een gewoon lpg systeem... Ik heb vroegrr in 2 auto's steeds een gewoon lpg systeem gehad, en totaal reed ik ruim 250 000 km op lpg... dat leverde wel wat meer onderhoudskosten op om bepaalde problemen weer op te lossen (kleppenspeling met als gevolg vermogendaling) - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
chukky2 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Je reageert wel op een bericht uit 2014 hoor. Inmiddels weet ik wel beter en neem ik de afslag Oud-Turnhout Idd , niet gezien ;-) Klopt het dat de nieuwe systemen van lpg telkens 20 procent per tankbeurt benzine verbruiken ? Een soort regelmatige inspuiting . Dat heeft me niet kunnen overhalen om,op lpg te rijden . Dat betekend telkens na 5 tankbeurten dat je benzine tank ook weer leeg is , pfffff
mietde Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 (aangepast) Klopt het dat de nieuwe systemen van lpg telkens 20 procent per tankbeurt benzine verbruiken ? Nee, klopt niet of je moet alleen maar stukjes van max. een km of 5 rijden en ja, die zijn er. Tegenwoordig "af fabriek" start de auto op benzine en schakelt automatisch over naar lpg na gemiddeld zo'n 2 km gereden te hebben en de auto dus niet meer zo koud is, zeg maar zodra de verwarming aanzetten nut heeft schakeld ie naar lpg over. Bij harde vorst zal dat dicht bij de 3km liggen en bij warm weer <1km. Als je 230v bij de auto hebt kun je een verwarming aanleggen in het koelwater zodat de verwarming meteen begint te werken als je hem start, hij zal dan ook vrijwel meteen overschakelen naar lpg. Bij een nieuwe auto betaald een dergelijk systeem zich wel terug en heb je meer comfort. Vroeger moest je een naar lpg omgebouwde auto bijsmeren met een soort van loodvervanger, moderne auto's hebben harde klepzittingen en daarmee hoeft dat niet. Een dergelijke aanvullende smering is ook los in te bouwen maar zeker bij moderne auto's die "af fabriek" al van een lpg installatie zijn voorzien is dat niet meer nodig. Heb me laten vertellen dat het verbruik van een lpg auto t.o.v. benzine zo'n 15% meer verbruikt maar ik kan me vergissen met 20% Lage vaste lasten en toch op lpg kan best net zoals dat ook mogelijk is met een diesel. Denk bij een diesel dan aan een VW Lupo Lage vaste lasten bij een lpg auto heb je met een naar lpg omgebouwde Nissan Micra of een Chevrolet Spark. De Spark kost met z'n 925 kilo slechts 30 euro per maand aan wegenbelasting en ofschoon het motortje daarvan ernstig tekortschiet zitten er wel hele goede motortjes in (Fiat) en is er ook een 1.2 liter variant. En dan in België tanken en je zit onder de 3 cent p/km aan brandstofkosten. Met lpg moet je vooraf goed kijken naar wáár je wil tanken, zodra je ervoor moet gaan omrijden is de lol er wat mij betreft zo vanaf en veel (onbemande) lpg pompen doen het niet in de nachtelijke uurtjes. 10 februari 2016 aangepast door mietde You cannot ignore that member
mietde Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Inmiddels weet ik wel beter en neem ik de afslag Oud-Turnhout W&D ? <30ct of nee, da's afslag 25 Retie en dan niet de Total maar 2km verderop. Ze gooien hem zelfs nog vol voor je:-) You cannot ignore that member
mietde Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 duh, afslag 25 IS Oud Turnhout... You cannot ignore that member
Mojo Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 W&D ? <30ct of nee, da's afslag 25 Retie en dan niet de Total maar 2km verderop. Ze gooien hem zelfs nog vol voor je:-) VDV You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mojo Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Nee, klopt niet of je moet alleen maar stukjes van max. een km of 5 rijden en ja, die zijn er. Tegenwoordig "af fabriek" start de auto op benzine en schakelt automatisch over naar lpg na gemiddeld zo'n 2 km gereden te hebben en de auto dus niet meer zo koud is, zeg maar zodra de verwarming aanzetten nut heeft schakeld ie naar lpg over. Bij harde vorst zal dat dicht bij de 3km liggen en bij warm weer <1km. Als je 230v bij de auto hebt kun je een verwarming aanleggen in het koelwater zodat de verwarming meteen begint te werken als je hem start, hij zal dan ook vrijwel meteen overschakelen naar lpg. Bij een nieuwe auto betaald een dergelijk systeem zich wel terug en heb je meer comfort. Vroeger moest je een naar lpg omgebouwde auto bijsmeren met een soort van loodvervanger, moderne auto's hebben harde klepzittingen en daarmee hoeft dat niet. Een dergelijke aanvullende smering is ook los in te bouwen maar zeker bij moderne auto's die "af fabriek" al van een lpg installatie zijn voorzien is dat niet meer nodig. Heb me laten vertellen dat het verbruik van een lpg auto t.o.v. benzine zo'n 15% meer verbruikt maar ik kan me vergissen met 20% Lage vaste lasten en toch op lpg kan best net zoals dat ook mogelijk is met een diesel. Denk bij een diesel dan aan een VW Lupo Lage vaste lasten bij een lpg auto heb je met een naar lpg omgebouwde Nissan Micra of een Chevrolet Spark. De Spark kost met z'n 925 kilo slechts 30 euro per maand aan wegenbelasting en ofschoon het motortje daarvan ernstig tekortschiet zitten er wel hele goede motortjes in (Fiat) en is er ook een 1.2 liter variant. En dan in België tanken en je zit onder de 3 cent p/km aan brandstofkosten. Met lpg moet je vooraf goed kijken naar wáár je wil tanken, zodra je ervoor moet gaan omrijden is de lol er wat mij betreft zo vanaf en veel (onbemande) lpg pompen doen het niet in de nachtelijke uurtjes. Auto start inderdaad op benzine. Als het koelwater 40 graden is word er automatisch omgeschakeld naar LPG. Bij een al warme motor (>40 graden) is dat na 30 seconden. Onbemande LPG stations mag in Nederland niet maar in België schijnbaar wel. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
mietde Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Nope, in BE mag dat sinds een jaar of 2 ook niet meer (EU regelgeving). Omdat ze bij de pomp wonen en dus wel bij calamiteiten in kunnen grijpen kan je daar s'nachts nog tanken. You cannot ignore that member
Sprietje Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 In Spanje zijn de autobrandstoffen vandaag weer goedkoper geworden.Bij een hele goedkope pomp zie ik nu:Euro 95 €0,948Diesel €0,797
geohaai Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Hier in verschillende dorpen lpg 0,28 cent!! En dat is gene zever . Google maar eens Update , Zie nu zelfs 0,21 cent staan als laagste in belgie ! En euro 95 0,96 cent ;-) Da's wel heel goedkoop. €0,50 voor een volle tank euro 95. Wavefrontier T55 ( Oost:28,2; 23,5; 19,2; 13,0; 9,0, 4,8 en West: 0,8)1X VU+DUO en Xtrend et 6500
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Alhoewel de autobrandstoffen een paar dagen geleden 2 tot 3 cent goedkoper waren, zijn er pompen in Spanje die vandaag €0,825 vragen voor de diesel en €0,954 voor de Euro 95.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen