Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sverige:

 

Protesten tegen kunstmatig hoge kosten voor energie of kosten van levensonderhoud steun ik dus... nodeloos geweld keur ik af, maar het mag best wat ruiger er aan toegaan, de boodschap moet ook aankomen bij de hoge heren in de regering.

En dan mag de prijs van die "ruigere protesten" voor rekening komen van mensen die niks met de protesten hebben? 

En hoezo "de boodschap moet aankomen"?  We hebben toch verkiezingen? 

Het moet niet zo zijn dat de grootste lawaaischoppers het voor het zeggen hebben. Daar heeft Europa geen goede ervaringen mee.

Helaas lijkt de nieuwe generatie de lessen van de vorige opnieuw te moeten leren. En dus gaan we een revolutie ontketenen om benzineprijzen. Desnoods vallen er doden en gewonden en worden onschuldigen afgepakt wat ze hun leven lang hebben opgebouwd.Dat zijn vaak Franse taferelen: of het nu om olie gaat, of wijn, of vliegmaatschappijen, drammen tot anderen erbij neervallen. Want de grote meute in Frankrijk ging namelijk NIET de straat op voor benzineprijzen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden zei Eduard07:

Je neemt een loopje met de feiten door de PVV in de bekende slachtofferrol te drukken. .................... Hij is voorvechter van milieubehoud. Terecht dat hij dus benzinebelasting wil gebruiken als middel om minder co2 uit te stoten.

Ah, dat is echt onzin. Ik stem niet en heb geen enkele reden om welke partij in wat voor rol ook te drukken. Feit is gewoon dat het uitsluiten van democratie, want dat is het gewoon, fascisme betekent.

 

En denk jij nu echt dat het hele gedoe om het milieu draait?? Je moet toch wel hele grote oogkleppen op hebben wil je niet doorhebben dat het westen onafhankelijk wil worden van het midden-oosten en hun olie.

Er is nog zeker voor honderden jaren olie in de grond en we kunnen stoken tot we tranen in de ogen krijgen van het lachen, maar feit is dat dit het midden oosten en hun religie veel macht geeft.

Het is gewoon politiek en religie, maar onder de noemer "milieu"  en "CO2" brengt het westen dit aan haar bevolking..

Hou toch eens een keertje op man, wordt wakker!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

 

Het is gewoon politiek en religie, maar onder de noemer "milieu"  en "CO2" brengt het westen dit aan haar bevolking..

Hou toch eens een keertje op man, wordt wakker!

 

Ik denk dat jij je ogen maar eens open moet doen en echt kijken naar de schade die CO2 aantoonbaar het milieu toebrengt. Mij strooi je de ogen die dicht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijkste keuze...

Gewoon duurder maken.

Maak de betere alternatieven goedkoper maar maak t huidige niet duurder.

80% vd mensen rijdt gewoon door omdat ze t best missen kunnen en den Haag weet dat heel goed.

Ook al kost de benzine 3 euro de liter.

Het is altijd dezelfde groep die genaaid wordt.

En die groep komt nu in Frankrijk in opstand...heel terecht.

Het gaat hier in NL nog te goed met de meesten.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Eduard07:

Ik denk dat jij je ogen maar eens open moet doen en echt kijken naar de schade die CO2 aantoonbaar het milieu toebrengt. Mij strooi je de ogen die dicht.

CO2 is slechts een kleine versterkende factor, methaan is de boosdoener voor het broeikaseffect, maar daar mag ook niet over gesproken worden want we weten dat levende organismen methaan uitstoot.

Als ik jou zo hoor ben je behoorlijk gehersenspoeld.. Facebook gebruiker zeker? :D

 

  • Haha 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weer goedkoper aan de Costa Calida in Spanje. Nu hou ik geld over om aan andere dingen uit te geven. Diesel nu minder dan €1,05

Niet alleen de brandstof is goedkoop, andere zaken ook.

Vorige week m'n band laten plakken. De bandendruksensor gaf eens in de 2 weken aan dat er lucht bij moest.

Naar de bandenboer en meteen aan de beurt:

Wiel van de auto gehaald, onder water gedompeld om het lek te zoeken, band van de lichtmetalen velg,  binnenzijde met slijpsteentje ruw gemaakt, droogtijd in acht genomen, plakker er op, band terug op de velg, opgepompt, uitgebalanceerd en wiel weer terug geplaatst en dat allemaal voor €10,-. In Nederland betaal je bij een bandenboer €30,-

brandstofprijzen Spanje.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2018 om 18:31 zei Eduard07:

Ik denk dat jij je ogen maar eens open moet doen en echt kijken naar de schade die CO2 aantoonbaar het milieu toebrengt. Mij strooi je de ogen die dicht.

 

Mooi,

 

Stel dat het waar zou zijn dat CO2 de boosdoener is voor de opwarming. (in een ander topic heb ik uitgelegd waarom ik daar toch zeer sterk aan twijfel)

Maar waarom wordt de rekening dan grotendeels neergelegd bij de automobilist?

 

Als je kijkt hoeveel belasting je betaald voor een ritje met de auto van Eindhoven naar Barcelona en vervolgens eens kijkt hoeveel belasting ik betaal als ik voor een veel vervuilender vliegtuig kies om naar Barcelona te gaan, dan weet je direct waar het probleem zit.

Maar er is ergens een verdrag vlak na de oorlog gemaakt waarin is besloten dat op buitenlandse vluchten geen belasting mag worden geheven en daar heb je nu dus de gevolgen van, met als keerzijde dat de kosten vervolgens bij een partij wordt neergelegd die vaak geen kant op kan nl. de automobilist.

 

Even wat cijfertjes.

De gemiddelde vlucht vanaf een internationale vluchthaven is zo'n 3000Km.

Ga je dan uit van de cijfers van Schiphol dat alleen daar al 68,5 miljoen passagiers in 2017 zijn geweest dan kun je op je klompen aanvoelen waar het echte probleem zit.

Eén dag een vluchtverbod op alle pasagiersvliegtuigen ter wereld zal dus een veel grotere impact hebben dan wat voor maatregelen dan ook om de auto kilometers te beperken.

 

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sprietje:

Weer goedkoper aan de Costa Calida in Spanje. Nu hou ik geld over om aan andere dingen uit te geven. Diesel nu minder dan €1,05

 

hier ook goedkoper, gisteren diesel getankt voor 1,17.9

 

6 uur geleden zei Sprietje:

Wiel van de auto gehaald, onder water gedompeld om het lek te zoeken, band van de lichtmetalen velg,  binnenzijde met slijpsteentje ruw gemaakt, droogtijd in acht genomen, plakker er op, band terug op de velg, opgepompt, uitgebalanceerd en wiel weer terug geplaatst en dat allemaal voor €10,-. In Nederland betaal je bij een bandenboer €30,-

 

ik betaal altijd 15 euro

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Sprietje:

Dat is ook niet veel, bij de bekende bandenboeren zoals die snelle monteerder en die Europese bandenboer, vastgestelde prijzen, beide €30,- op lichtmetalen velgen incl. balanceren.

Je moet ook naar de zelfstandige lokale bandenboer gaan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gerrit B:

 

Maar waarom wordt de rekening dan grotendeels neergelegd bij de automobilist?

 

Als je kijkt hoeveel belasting je betaald voor een ritje met de auto van Eindhoven naar Barcelona en vervolgens eens kijkt hoeveel belasting ik betaal als ik voor een veel vervuilender vliegtuig kies om naar Barcelona te gaan, dan weet je direct waar het probleem zit.

Maar er is ergens een verdrag vlak na de oorlog gemaakt waarin is besloten dat op buitenlandse vluchten geen belasting mag worden geheven en daar heb je nu dus de gevolgen van, met als keerzijde dat de kosten vervolgens bij een partij wordt neergelegd die vaak geen kant op kan nl. de automobilist.

 

Even wat cijfertjes.

De gemiddelde vlucht vanaf een internationale vluchthaven is zo'n 3000Km.

Ga je dan uit van de cijfers van Schiphol dat alleen daar al 68,5 miljoen passagiers in 2017 zijn geweest dan kun je op je klompen aanvoelen waar het echte probleem zit.

Eén dag een vluchtverbod op alle pasagiersvliegtuigen ter wereld zal dus een veel grotere impact hebben dan wat voor maatregelen dan ook om de auto kilometers te beperken.

 

 

IK ben het jouw constatering over de automobilist en en over de vervuiling door de luchtvaart helemaal eens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat is de uit de hand gelopen globalisering

In den beginne werkte men op de plaats waar je woont.

Toen de bedrijven moesten op decentrale industrie terreinen dus personeel moet reizen.

Toen nationalisatie de directie zit 200km van de werkplek verder reizen

Toen globalisatie de directie zit in usa of china voor een werk gesprek even in het vliegtuig

naar usa of china.

Nu gaat het spaak lopen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...