Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei wanderer:

waar ik ook niemand over hoor is hoe men de vele buitenlands gekentekende auto's die hier langere tijd verblijven wil inpassen in het E-auto plaatje........

 

daar moeten ze eens belasting aan gaan heffen

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden zei wanderer:

waar ik ook niemand over hoor is hoe men de vele buitenlands gekentekende auto's die hier langere tijd verblijven wil inpassen in het E-auto plaatje........

Met een actie radius van rond de 300 Km voor een E auto zal daar niet veel belangstelling voor zijn om dat soort auto's te gaan gebruiken om in het weekend even naar huis te rijden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E auto is dubbel we willen zo schoon toch dus allemaal een een e-auto en de centrales stoten nog meer uit zo dubbel dit.

lekker diesel blijven rijden

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Gerard 76:

Dat gebeurt inmiddels volop.

Ken een hoop eigenaren van PL kentekens die nu een geel kenteken aan hun auto hebben zitten omdat ze hier langere tijd zijn.

 

werdt ook eens tijd.....nu nog de rest

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Sprietje:

Zolang een E-auto geen 1500km achter elkaar kan rijden, hoef ik geen E-auto.

Je kan toch geen 1500 km aan 1 stuk doorrijden? 300km rijden en dan 45' stilstaan voor op te laden terwijl je wat kan rusten/eten/drinken/ontspannen etc...

 

Voor mij zou dit een leuke manier van rijden zijn, maar ik ben bij de vlieg vervuilers die elk jaar naar Egypte reizen om schoonfamilie te bezoeken.

Ik ben voor een Vervuilingstaxals dit het milieu ten goede komt en niet verdwijnt in het zwarte gat van onze begroting

aangepast door wolverine
Schrijffouten

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei wolverine:

in het zwarte gat van onze begroting

een mooie en zinlijke woordstrekking

 

Gerard 76

je kent het aspect van leasen niet goed genoeg

hier staan overal belgische kentekens op straat

ja een gat in het visnet van de Nederlandse Belastingdienst, hé hè het eerste.

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wolverine

 

Eten en drinken doe ik tijdens het rijden.
In Luxemburg gooi ik de tank lekker goedkoop vol en een sanitaire stop van 5 minuten. Dan rij ik in één stuk door tot aan de Spaanse grens. Dan heb ik er 1300km op zitten. Daar zitten dan een nog wel 1 of 2 sanitaire stops in van 5 min.
Waarom schrijf ik dan dat een E-auto 1500km moet kunnen rijden, omdat als ze dat aangeven, dat nooit bij 130km/uur is, dus de accu sneller leeg is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje 

Je hebt waarschijnlijk al vele km meer op je teller staan in het verkeer dan dat ik er op staan heb maar veilig rijden kan je dit toch niet noemen? 

 

Maar ik kan je wel bijtreden dat er nog wel werk aan de winkel is voor e-voertuigen. Duur van tanken en ook het bereik moeten omhoog voor er iets in zit.

 

En in België gaan ze ook moeten zorgen voor betere stroomvoorziening want nu is er al ganse tijd mogelijke kans op black-out

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog afgezien van de buitentemperatuur in deze tijd van het jaar, die elektrisch verwarmen van de wagen noodzakelijk maakt.

Ik overbrug regelmatig een afstand van ongeveer 1.150 km, maar ga daarvoor niet via Luxemburg.

Die omweg is te ver om iets op te leveren.

Tanken is gedurende die rit niet noodzakelijk, de axiradius van mijn wagen bedraagt ongeveer 1.300 -1.400 km./tankvulling.

Diesel aan de Nederlands -Duitse grens verschilt een beetje van dag tot dag, maar ik op dit moment vaker lager in prijs als in Duitsland.

 

In Frankrijk is de prijs bij de supermarkt op dit moment doorgaans 15 Cent hoger als in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat het meer de accijns heffingen zijn die de grote verschillen per land verklaren. de gele hesjes in Frankrijk hebben een verhoging per 1 januari in Frankrijk van ongeveer 7 Cent weten uit te stellen.

De reden waarom de brandstof prijzen in Luxemburg zo laag zijn is omdat de overheid zich daar tevreden stelt met een geringer aandeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze vergeten alleen dat als een benzine auto 1 op 13 rijdt dezelfde in Diesel uitvoering dan zo ongeveer 1 op 21-25 zal rijden.

Ik rij met mijn Seat Alhambra 2.0l diesel gemiddeld ook 1 op 17,5 (met altijd zo'n 1000 Kg aan bagage) terwijl de teller op 140 staat (132 echte km), met mijn vorige Toyota Avensis verso kon ik met moeite 1 op 11 halen als ik niet sneller ging dan 117 op de teller (109 echte km) trapte je naar 140 dan steeg het gebruik naar 1 op 8.

met de toyota haalde ik goed 700 km op een volle tank met deze rij ik ruim 1200 km met dezelfde tank van 70l.

Pak ik hem leeg en zonder dakdrager dan haal ik dik 1600Km op 1 tank.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...