Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Idem hier, mijn 1.850 Kg zware Diesel, 2 liter, gebruikt overall 5,5 liter diesel per 100 km.

En met Euro 6 en Ad-Blue technologie een van de schoonste op de markt.

 

Heeft iemand al bedacht waar al die geproduceerde diesel, die niet meer afgenomen wordt naar toe moet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei ceesv:

Idem hier, mijn 1.850 Kg zware Diesel, 2 liter, gebruikt overall 5,5 liter diesel per 100 km.

En met Euro 6 en Ad-Blue technologie een van de schoonste op de markt.

 

Heeft iemand al bedacht waar al die geproduceerde diesel, die niet meer afgenomen wordt naar toe moet?

schone diesels

nog zo'n bericht

tot slot...

 

Het uitbannen van de diesels, daar gaan we nog wel eens op terug komen.

Mijn diesel is dan wat minder zwaar en een lichtere motor, maar ik rijd gemiddeld 3.2 liter per 100 km..

Voorlopig blijf ik deze nog wel even rijden :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei ceesv:

Heeft iemand al bedacht waar al die geproduceerde diesel, die niet meer afgenomen wordt naar toe moet?

 

Ben je al eens in zwart Africa geweest?

Al de vervuilende auto's die hier van de weg gehaald worden, verschijnen ginder terug op de weg.

 

Mercedes gebruikt zelfs een oude Opel fabriek om de electronica uit de auto's te halen en ze terug zoals vroeger te laten werken.

Op die manier kunnen ze ginder makelijk onderhouden worden en nog vele jaren gebruikt worden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, ik heb in Zuid-Afrika gewerkt, en daar dagelijks in de ochtendspits gestaan.

Daar valt nog een behoorlijke inhaalslag te maken.

Tot 2009 heeft men in Zuid-Afrika nog de Golf 2 Met euronorm 2 geproduceerd.

 

Maar ik bedoel eigenlijk, waar de Nederlandse raffinaderijen met hun geproduceerde Diesel naar toe moeten?

Affakkelen, zoals ze met het vrijgekomen gas doen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lange afstands vrachtverkeer rijdt op diesel... en zal dat voorlopig nog wel blijven doen.

Er is geen echt alternatief....  voor gewone auto's is dat er overigens ook nog steeds niet, Benzine en diesel met eventueel Motorgas/lpg of fordonsgas, wat internationaal blijkbaar CNG heet, is bruikbaar.

 

Ik ben gewoon blij met dalende benzineprijzen, al zijn die nog steeds veel en veel te hoog in europa.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop maar dat die brandstof dan zogenaamd "veel te goedkoop" zal blijven.... want bedenk dat als de prijs verdubbelt. je dat onmiddellijk zal voelen aan de pris van al die goederen die per schip komen

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb je het over cruise schepen... Ja, dat is een belachelijk soort vertier, die mogen wat mij betreft gewoon meer betalen... dat is een vrije keuze van mensen die het geld er aan willen besteden...

Je had het eerst over container schepen... dat is voor de handel, en dat mag je uiteraard wel bevoordelen... anders gaan de prijzen nog sneller de hoogte in...

Dat zijn dus wel 2 verschillende dingen... personenvervoer zonder enig nut, en goederentransport.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die twee

de containerschepen

de cruiseschepen

varen met hetzelfde brandstof bocht in de tanks

 

de handel is bevoordeeld omdat het een nut heeft?

 

de grote vervuilers met de goedkoopste energie rekening worden beschermd door de grootste winst verdieners en aandeelhouders

het internationaal recht is geen sikkepit waard in vergelijking met de doelstelling voor CO2 reductie en striktere milieu normen

 

soortgelijk die verkoop van oude auto wrakken naar derde wereld landen en die landen die zich niet committeren aan de klimaat doelstellingen

na 97 pagina's heb ik nog geen logische verklaring voor de goedkopere prijs in het buitenland

 

 

 

 

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Tonskidutch:

na 97 pagina's heb ik nog geen logische verklaring voor de goedkopere prijs in het buitenland

Je bedoelt te zeggen, de hoge prijs in Nederland t.o.v. een normalere prijs in het buitenland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei ceesv:

Idem hier, mijn 1.850 Kg zware Diesel, 2 liter, gebruikt overall 5,5 liter diesel per 100 km.

En met Euro 6 en Ad-Blue technologie een van de schoonste op de markt.

 

Heeft iemand al bedacht waar al die geproduceerde diesel, die niet meer afgenomen wordt naar toe moet?

Die gaat naar oost Europa,die lachen ons keihard uit.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er verdwijnen inderdaad regelmatig dit soort wagens in die richting, maar dat is zonder toestemming van de eigenaar.-_-

 

Maar ik bedoel eigenlijk waar de diesel brandstof naar toe moet, wanneer diesels worden uitgefaseerd.

DIesel brandstof is een bijproduct van de raffinage van aardolie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oost europese landen zijn niet zoals NL het braafste jongetje vd klas.

Daar zullen diesel brandstof en dieselautos nog lang gemeengoed zijn.

Bulgarije en Polen laten zich niks opdringen door Brussel.

Al helemaal niet zoiets halfdoirdachts als t klimaatakkoord.

NL gaat als enige de burgers nog verder uitknijpen terwijl de rest vd wereld vrolijk doorgaat.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...