Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


6 uur geleden zei Tonskidutch:

Onze regering die keer op keer de lobby aanhaalde met de drogreden dat diesel brandstof rijden schoner is................!

 

Dat zijn nu juist gegevens die ik nergens kan vinden, er wordt altijd in het algemeen over diesel gesproken, maar als je dan een auto met roetfilter en add-blue inspuiting hebt dan zijn er plots nergens meer gegevens te vinden.

In Duitsland kreeg ik wel de groene klasse 4 sticker als "bewijs" dat mijn auto een van de schoonste is maar hoe schoon (of vuil) is zo'n auto dan in werkelijkheid?

 

Maar wat ik ook niet snap is dat ik regelmatig op de snelweg rij en dat er dan auto's rond rijden waar vette dikke zwarte rook uit de uitlaat komt of als je er achter rijdt je maar wat graag gas bij geeft om hem in te halen omdat de voorganger je auto vult met stinkende uitlaatgassen.

Echter ik heb nog nooit gezien dat de politie zo'n auto aan de kant zette om de bestuurder daar op te wijzen.

aangepast door gerrit B
aanvulling

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik betwijfel of het een drogreden is.

 

Moderne diesels zijn schone diesels, zeker die met ad-blue inspuiting.

Ze zijn zuiniger als benzineauto's.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei kiekiek:

 

Dat zal niet gaan, omdat diesel een restprodukt van aardolie is.

Diesel is geen restproduct maar 1 van de fracties tijdens het raffineren. % van de fracties is tegenwoordig goed te regelen. En dan hebben we ook nog cracking en fracking.....

aangepast door moonchild

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is wel dat Diesel duurder is als product, zonder de belastingen en andere heffingen. Gewoon de prijs van het product dus.

Het lijkt me dus vreemd om te lezen dat dieselolie slechts een bijproduct zou zijn... als de basisprijs hoger is als die van benzine.

Voorbeeld, in Zweden kost 1 liter benzine excl alle heffingen 5,186 Kr per liter en 1 liter Diesel 7,685 Kr per liter. (december 2018)

 

Als je dan ziet wat er bij benzine allemaal bijkomt, is om te huilen... het is diefstal:

skatt-bensin.jpg.666732f33f7e2caa1125bc389a043764.jpg

 

Ter informatie : Skatt = belasting, MOMS = BTW

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden zei Sverige:

Het lijkt me dus vreemd om te lezen dat dieselolie slechts een bijproduct zou zijn..

Zo vreemd is dat niet, het is een product wat uit aardolie geraffineerd wordt.

 

Lees de Wikipedia bladzijde eens door over het raffineren van aardolie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aardolieraffinage

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zeg dat hadden we op de middelbare school ook al gelezen,

:huh::whistle:

maar je kunt veel meer met diesel dan enkel verbranden, met wat techniek worden de waterstof-koolstofketens een van de vele kunststoffen en daarmee veel belangrijker dan een verbranding product voor autootjes

 

ad bleu (water inspuiten) is toch door een Nederlander ontwikkeld in uh,,, 1982 ongeveer?

 

 

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ad blue is Ureum met gedestilleerd water inspuiten in de katalysator, om de stikstof uitstoot te reduceren.

 

Om precies te zijn.

 

En ten aanzien van de productie van aardolie producten, ik denk niet dat velen zich hier realiseren wat te samenhang is van onze verschillende brandstoffen.

Goed onderwijs is zooo belangrijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zou ik lid willen worden van Facebook?

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2018 om 08:57 zei Tonskidutch:

nou ik heb al eens een van deze cruisers zien dampen toen ze effe vergeten hadden de haven diesel te gebruiken

pure teer lucht 3 uur lang aan het IJ

 

alles voor de handel :sick:

IMG_0363.JPG

Hoe weet jij van de buitenkant welke brandstof ze gebruiken?

Ik kan het niet zien, en zie de uitlaatgassen heel regelmatig...

Zodra je zwarte rook ziet, dan betekent dat een verbrandingslucht tekort. Meestal gebeurt dit bij het opstarten van een motor, omdat de turbo nog niet op snelheid is, of als de stoomketel niet goed staat ingesteld.

De schepen van Carnival Corp, waar Holland America Line onder valt, hebben allemaal een uitlaatgassen filter installatie aanboord, welke gebruikt wordt tijdens havenbedrijf, of er wordt op diesel gedraaid met lage zwavel inhoud. De rook uit de hoofdmotor uitlaat kan jij normaal gesproken niet zien....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het in een documentaire op Duitse TV ging over al die aanlegplaatsen in Europa voor deze cruisers onder andere Amsterdam. Waar de lucht kwaliteit tijdens binnenlopen en afmeren op gespannen voet staat met de normen voor nox en fijnstof. En de verschillende rederijen in die zelfde documentaire gevraagd werd stelling te nemen wanneer ze zware olie mogen gebruiken en wanneer haven conforme brandstof naar de motoren gaat. dus ik heb niet gezien welke brandstof ze gebruiken maar gehoord van hun zelf op TV wat ze stoken en wanneer.

Bovendien heb ik niet elke dag de camera bij me op het werk, dat toevallig deze voorbij kwam is illustratief.

Ook de AIDA en makkers trekken wekelijks voorbij... en dat het stink naar teer zullen alle mensen met fiets op het IJ veerpond kunnen beaamen.

 

mediathek vanaf 8minuut 10

aangepast door Tonskidutch
link naar de mediathek 3Sat

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem is al opgelost, Amsterdam heeft een nieuw gemeentebestuur.

cruiseschepen meren niet meer aan in Amsterdam

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...