AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) Hallo allemaal, gebruik nu KPN Digitenne naar redelijke tevredenheid in Haarlem en gelukkig weinig brommerrijders in de buurt. Echter gaan wij nu emigreren naar Zweden, iets onder Östersund en heb dit al gevonden: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=23.5&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=19.2&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=63.60%2C14.70&la=63.60&lo=14.70&country_code=se Daar wordt iets verteld over de hoeken e.d. Snap er niet echt veel van maar wil het wel zelf gaan proberen, Wat ik denk nodig te hebben: 1) Schotel. En dan denk ik aan een 88cm schotel 2) Kabels naar de ontvanger 3) Een VU+ Ultimo. Denk die omdat dan later nog een schotel erbij kan om nog een andere sat te ontvangen. En OpenVLI erop?! 4) Netwerkkabels 5) Canal+ kaartje 6) LNB's. Geen idee welke en vooral hoeveel. 7) uitricht apparaat Wat ik zou willen: a) NL1.2.3 en de RTL zenders in de woonkamer b ) zelfde in de slaapkamer(s) Zou iemand mij ajb een lijstje kunnen geven wat ik nou precies allemaal nodig heb? En hoop dat ik met 1 schotel, netwerksnoeren en wat geduld in 3 kamers kan kijken. Klopt dat? Groet, Andreas 6 januari 2014 aangepast door AndreasSE
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Dat gaat prima. Google even hoe groot de schotel moet zijn voor Sverige. De schotel moet absoluut vrij zicht hebben om de Astra 1 en Astra 3 te kunnen 'pakken'. Het zal een Schotel moeten worden met rail omdat de LNB's op de correcte positie te zetten. Voorts moet je uiteraard een LNB hebben met ten minste 3 uitgangen en 3 Switches(2:1). Vervolgens gaan er 3 kabels naar het huis. 1 voor de woonst, en 2 voor de slaapkamers.. Neem 3 ontvangers die via het CCCam protocol kunnen werken. Zo kun je je kaart lokaal 'delen' met de andere 2 ontvangers in huis. Verbinding gaat via je thuisnetwerk en dat kan LAN of WLAN verbinding zijn. In geval van LAN -> draden trekken van de Internet switch naar de kamers In geval van WLAN -> 2 extra Vonets bridges voor aan de ontvangers in de slaapkamers
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 Dank voor het antwoord! Schotel heeft enorm vrij zicht, dat is geen probleem gelukkig. Wat ik nog bij bovenstaande lijstje moet hebben is een LNB met 3 uitgangen. Dat verhaal van die switches snap ik niet. En dan nog 2 VU+ Solo's. Idd LAN denk ik of misschien WLAN maar hangt van signaal af.
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) Beste AnrdeasSE Welkom op dit forum. Een Triax 88 is te klein volgens de footprint van Astra SES. Dan heb je niet voldoende ontvangst voor de Astra 3B. Een Triax 110 kan wel maar eerst een belangrijke vraag. Wil je de schotel uit Nederland meenemen of wil je hem daar kopen. Daar kun je hoogstwaarschijnlijk geen Triax kopen. Nokia denk ik wel maar die heeft die grote maat niet. Daar schotels kopen van 1 meter breed is een dure aangelegenheid en meestal lange besteltijd. Op een Triax 110 kun je twee losse lnb’s plaatsen. Ik zou gaan voor twee stuks Inverto Black Premium Quad. Die bevestig je op een Triax TD20 flexiblock. De koppen van de lnb’s moeten tegen elkaar staan. Als diseqc-switch zou ik drie stuks Spaun 212 wsg nemen. Gelukkig komt de schotel 8 graden voorover te staan. Dan blijft er niet zo makkelijk sneeuw op liggen. Op bijna alle ontvangers kun je meerdere satellieten ontvangen. Dat hoeft dus niet persé een VU+Ultimo te zijn. 6 januari 2014 aangepast door Sprietje
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Die switches zijn nodig om de LNB te kiezen. Dit omdat er geen duoLNB's zijn voor jouw noodzakelijke schotelmaat (de duoLNB's hebben een ingebouwde switch). Zorg er ook voor dat je deugdelijke RF-connectoren gebruikt en niet die schroefbare! Gebruik liefst speciale buitenconnectoren (deze zijn waterdicht). Gebruik die zelf ook en al 9 jaar nog steeds prima. Voor de slaapkamer kun je volstaan met simpele (lees goedkope) ontvangers. Mag hier geen reclame maken, maar voor 150 euro koop je een leuke Koreaan die qua beeld en mogelijkheden niet onderdoet voor een VU of Dreambox. Koop liefst geen Chinese bak, die willen nogal eens problemen geven met betrekking tot duurzaamheid en kwaliteit.
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) Dank! Die Triax 110 ga ik dan idd hier halen. Dus als ik het goed zie kan ik ook af met een VU+ Solo? Snap er nog niet veel van allemaal. Dacht dat die Ultimo handig is omdat er 3 kaartjes inkunnen die dan weer naar andere ontvangers gaan... Iets met een klok en een klepel. Techinsch: Triax 110 schotel met een rails met 2 LNB's te weten Quad LNB's. Die LNB's gaan dan naar een soort van switch en dan gaat van de switch weer een kabel naar de hoofdontvanger (HO) in de woonkamer. Die HO met cam software heeft de CanalDigitaal kaart erin en na het plaatsen van een ontvanger boven via het netwerk kan ik daar ook sat kijken. /edit: spelfout 6 januari 2014 aangepast door AndreasSE
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Sverige LNB och Spaun212.pdfBeste Andreas, dit is de bedoeling van de LNB en switches Met vriendelijke groet, Eugen
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) En de Trix 110 is onderweg. Edit: Ga meteen weer ***geen-reclame*** op die LNB's (+weerkkapje) en die switches bestellen. heel fijn forum dit. Snap heel veel van netwerken en de beveiliging ervan maar dit is toch andere koek... Wilde al gaan reageren hoe het dan precies aangesloten moet worden totdat die pdf net geplaatst wordt. Nu is het duidelijk! Hoe het werkt: van de LNB's gaan kabels naar elke ontvanger via de switches. Maar je hebt maar 1 kaartje nodig omdat de andere via die cam software het kunnen decoderen. Leuk dit! Groet, Andreas 6 januari 2014 aangepast door AndreasSE
waterpas Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ik heb op een andere manier mijn satelliet installatie aan het werk in Zweden, een schotel voor de Thor en een voor Astra1 en Astra3, geen gedoe met slaapkamer maar wel met eventuele gasten verblijf. Zit in de buurt van Oskarshamn. Het is dus goed mogelijk om hier Tv te kijken via Satelliet. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 Ik heb op een andere manier mijn satelliet installatie aan het werk in Zweden, een schotel voor de Thor en een voor Astra1 en Astra3, geen gedoe met slaapkamer maar wel met eventuele gasten verblijf. Zit in de buurt van Oskarshamn. Het is dus goed mogelijk om hier Tv te kijken via Satelliet. Hej! 1 schotel hangt er al, denk dat die ook naar de Thor wijst. Komt er dus nog 1 bij voor de Nederlandse zenders te weten die Triax 110. Heb net de hele riedel gekocht: Triax 110, die 2 LNB's met 4 uitgangen en die 3 switches.
waterpas Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 We zitten zo'n 800 km van elkaar vandaan, anders konden we elkaars oplossing eens zien. Sprietje is mij al eens eerder te hulp gekomen met de huidige opstelling voor de Astra's. Ik wens je in elk geval succes en als ik een bijdrage kan leveren... je roept maar. In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) Beste AndreasSE Hierbij laat ik je nog even de footprint zien van de Astra 23,5 in Zweden. De lijnen op de kaart geven aan tot hoe ver je met een bepaalde schotelmaat de satelliet goed kunt ontvangen. De maten geven de breedte van de schotel aan, niet de hoogte. Zoals je ziet heb je in Östersund een schotel nodig van 100cm breed (je zit iets verder van de lijn van 90cm), precies de maat van de Triax 110 dus. Met die sneeuw die je daar kunt verwachten moet je ook niet te krap gaan zitten met je schotelmaat. Zeker met die Inverto’s er op zul je daar een prima ontvangst hebben. En als het even kan de schotel liefst niet op het dak zetten maar op een plaats dat je de sneeuw er makkelijk af kunt poetsen. Ik hoop dat je de adressen een beetje kunt vinden voor satellietbenodigdheden want een Triax 110 koop je in Nederland al voor €44,99 6 januari 2014 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Beste AndteasSE Als het de bedoeling is om die andere schotel die op de Thor staat gericht ook aan te sluiten, dan moet je een 4/1 diseqc-switch nemen i.p.v. een 2/1. Het wordt dan Spaun SAR 411 WSG. Als je snel bent, kun je de bestelling nog wel veranderen.
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 De Inverto Black Premium Quad zie ik in Nederland te koop staan bij een grote onderdelenzaak voor €19,99 zonder verzendkosten bij 2 stuks. De Spaun SAR 411 WSG zie ik staan voor €39,- WSG staat voor Wetter Schutz Gehäuse en is dus de SAR 411 F inclusief een weerbestendige behuizing.
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) Dank allemaal voor de info. Heb de schotel incl verzenden voor 78 euro Heb de 2 LNB' s incl verzenden voor 46 euro Heb de switches incl verzenden voor 80 euro maar die nu aan het veranderen van 2/1 naar 4/1 Heb de switches incl verzenden voor 17 euro Duurder? Ja. Alles op een Internationale veilingsite. Aangezien wij met 4 weken weg zijn wil ik snel *click click click* doen, heb een deadline namelijk . Alles wordt bij een vriend zijn zaak afgeleverd, ik pik het op weg naar huis op. Meeste mensen doen er 1 tot 3 jaar over om te vertrekken, wij doen A t/m Z in 5 maanden 6 januari 2014 aangepast door AndreasSE
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen