AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 (aangepast) "Heb de switches incl verzenden voor 17 euro" moet zijn de houder voor de 2 LNB's, de Triax TD20 flexiblock. Kan binnenkort niet meer reageren door de limiet op aantal reacties... zie continu dit staan: "Je kan tot 3 berichten plaatsen tot 7 januari 2014 - 01:17. Deze restrictie geldt tot 5 februari 2014 - 01:09." 6 januari 2014 aangepast door AndreasSE
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Heb je misschien reklame gemaakt dat je een beperking hebt gekregen? Ik heb de schotelafstellng nog even voor je uitgerekend. In Östersund moet je de elevatie van de schotel op 18 graden instellen om de satellieten te vinden. Let je er op dat je de beugel van de schotel zodanig monteert, dat de lage elevatie instelling gebruikt wordt, zie bijlage. De twee lnb’s moeten met de koppen tegen elkaar aan gezet worden. De kop van de Astra 19,2 moet 3mm lager staan dan van de Astra 23,5. Meet dit met een waterpas en een rolmaat. De skew van de lnb’s moet als volgt staan: Astra 19,2 op +5 graden Astra 23,5 op +3 graden d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, een klein beetje tegen de wijzers van de klok in gedraaid t.o.v. verticaal waterpas. De schotel op één van de twee satellieten uitrichten en de andere staat automatisch goed. Neem je ook goede coaxkabel, bijv. Belden H125 en Koka 799. Er moeten dus 3 coaxen van de schotel naar binnen. Misschien is een rol van 100 meter wel het voordeligste zo tussen de €60,- en €70,-
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Hier nog even aangegeven welke lnb voor de Astra 19,2 is en welke voor de 23,5.
AndreasSE Geplaatst: 6 januari 2014 Auteur Geplaatst: 6 januari 2014 Geen reclame gemaakt, dit is de enige draad waar ik in zit. Als ik een VU+ Ultimo koop en voor boven een VU+ Solo, kan ik dan het volgende: 1) met de Ultimo in de woonkamer TV kijken en een paar andere programma's opnemen op een externe HDD? 2) de op de Ultimo opgenomen programma's boven op de Solo bekijken? 3) met de Ultimo op een NAS programma's opslaan? Dank voor de kabels, ga ik even opzoeken en daarna uitrekenen wat ik nodig heb qua lengtes. En dan nog de stekkers opzoeken, sowieso denk ik buiten een paar weersbestendigen. Zijn er eigenlijk ook verwarmde LNB's? Zodat de sneeuw eraf smelt.
blackeyes Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 nee die bestaan niet, je hebt er wel die hebben een sjaal om en een sneeuwmuts op ...lol .... vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Blackeyes, je moet er niet de draak mee steken want het is echt waar hoor van die sjaal ronde de lnb. Kijk maar naar de schotelverwarming die je bij een Fuba schotel kunt kopen (heel duur). Die verwarmt niet alleen de schotel met een verwarmingsdeken maar ook met een verwarmingslint de lnb-arm en de lnb zelf, zie de bijlages. Je voorkomt in ieder geval wat je bij de laatste foto ziet.
blackeyes Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 dat is wat ik bedoelde ,, lol... vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
AndreasSE Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 Nog een vraagje: er komt dus 1 kabel naar elke ontvanger. Heb ik dan meerdere tuners nodig in de ontvanger om picture in picture te kunnen zien of tegelijk iets op te nemen?
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Beste AndreasSE Als je een satellietontvanger hebt met één tuner, dan hoeft er maar één coaxkabel naar de ontvanger. Heb je echter een satellietontvanger met twee ingeboude tuners, dus waar je mee kunt kijken en opnemen op een andere zender, dan moeten er twee coaxkabels op die ontvanger aangesloten worden. 1
Gast Mimisiku Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Dan kun je de 4de overgebleven uitgang van de Quad LNB mooi gebruiken als 2de ingang voor de TWIN tuner.... 1
AndreasSE Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 Kan het ook zo: LNB's -> Spauw 4/1 -> Spauw 4/1 -> Ontvanger met 4 tuners?
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Ik weet niet precies wat je bedoeld maar hier een voorbeeld om vier verschillende satellieten te ontvangen met 4 aansluitingen. Je zult er dan nog wel een 4/1 diseqc-switch bij moeten kopen. 1
AndreasSE Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 Ik bedoel om b.v. 1 signaal van 1 spitter te verdelen naar 4 tuners Boven is fout, hier de hopelijk duidelijkere: LNB's -> 4/1 -> 1/4 -> Ontvanger met 4 tuners erin
a33 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Nee, een diseqc-switch kan je niet omgekeerd gebruiken, om het signaal te "splitten". De electronica in een diseqc-switch zijn eenrichtingsverkeer, één kant op, zeg maar. Satellietsignalen laten zich niet zomaar splitten, d.w.z. niet zonder beperkingen. Op een satellietkabel wordt namelijk altijd maar een kwart van alle mogelijke satellietsignalen van een LNB doorgegeven. Wel zijn er eventueel mogelijkheden voor splitten met een priority-switch, voor als je ontvangers niet tegelijkertijd aan hebt staan: dan kan je via een kabel naar één ontvanger tegelijkertijd kijken, en de andere heeft dan geen signaal. Groet, A33 1 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 (aangepast) Inderdaad a33, AndreasSE heeft niet in de gaten dat het niet alleen een kwestie is dat er een signaal van de lnb naar de satellietontvanger moet gaan, maar dat de lnb ook gevoed moet worden om te kunnen werken, de satellietontvanger aan de lnb door moet geven of er een signaal nodig is van de hoge- of de lage band en of het een horizontaal- of een verticaal gepolariseerd signaal moet zijn wat doorgegeven moet worden. 7 januari 2014 aangepast door Sprietje 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen