Ga naar inhoud


VTI 6.05 vraagjes


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag vrienden.

 

Ik heb een aantal vragen over het zojuist nieuwe VTI images wat ik op de solo 2 geinstaleerd heb.

Het valt mij op  als ik de aan/uit toets lang ingedrukt houd dat ik drie mogelijkheden heb stb herstarten, gui herstarten of enigma 2 herstarten kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 3 mogelijkheden.

Verder heb ik op deze solo 2 2 kabels aangesloten

Tuner A = mijn draaibare schotel

Tuner B=mijn vaste schotel

Toen ik nog VTI 5.0 er op had staan kon ik de voorkeurstuner instellen op auto waardoor  ik als ik bijvoorbeeld een zender op de vaste schotel moest  zien waar ik astra 1,2,3 en hotbird op heb  hij ook de vaste schotel  nam voor deze satelieten.

Nu i neemt hij voor astra 2 de draaibare schotel  en 1 en 3 pakt hij op de vaste schotel.

Het zal vast even een instelling zijn  maar ik kan hem even niet vinden.

Alvast bedankt voor de hulp

 

Vriendje Stokvis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stb is set top box oftewel je ontvanger

Gui us graphic user interface dus wat je op tv ziet

Enigma2 is je software die je hebt geinstaleerd in jouw geval vti

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het valt mij op  als ik de aan/uit toets lang ingedrukt houd dat ik drie mogelijkheden heb stb herstarten, gui herstarten of enigma 2 herstarten kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze 3 mogelijkheden.

 

Je kunt overigens de wijze hoe de ontvanger op kort / lang indrukken van de aan / uit toets reageert beïnvloeden.

 

Menu - Instellingen - Systeem - Diversen, dan zie je bijna onderin van de 1e pagina de mogelijkheden.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Tonski

 

Allereerst bedanlt voor jou duidelijke screenshot alleen zie ik bij systeeminstellingen staan auto off, Tuner A en Tuner B.

Bij VTI 5.0 kon ik dat op auto laten staan en pakte hij de 4  bekende satelieten gewoon op de vaste  schotel en de andere satelieten op de draaibare schotel.

Is dat niet meer in te stellen dat dit op auto blijft

 

groeten

 

Vriendje Stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

de default van VTI is automatisch = dynamisch

 

auto off betekend geen voorkeur dus > de default van VTI is automatisch = dynamisch

 

wijzig je na flashen deze instelling. kun je met verschillende tuner configuraties rotor en fixed wel zitten dubben.

 

die instelling is ook via menu per afstandbediening in te stellen

 

maar let op wat er staat voorkeur , auto = off dus hij gebruikt dynamisch en automatisch alle tuners naar believen.

 

algemeen, dat soort vertalingen of menu "teksten" zijn altijd een beetje lastig te verduidelijken

testen is dan ook een oplossing

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...