Ga naar inhoud


Probleem met Administrator-machtigingen - Geen toegang tot bestand


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Toen ik 2 maanden geleden van laptop ben gewisseld en dientengevolge van Win7 naar Win8.1 heb ik wat problemen met Administrator-machtigingen.

 

Op het moment dat ik bestanden (foto's e.d.) wil verwijderen, verplaatsen, e.d. krijg ik een foutmelding, zie bijlage.

Nu is dit niet al te schokkend want als ik in alle gevallen op Doorgaan klik dan wordt de opdracht alsnog uitgevoerd maar het is wel lastig.

 

Ik heb tijdens de wisseling van laptop de bestanden overgezet d.m.v. een in WIN7 gemaakte Acronis Image backup.

 

In vorige Windows versies kon ik de Eigenaar worden van de betreffende mappen maar in Win8.1 ben ik dat nog niet tegengekomen.

Voor alle duidelijkheid, mijn actieve account heeft Administrator rechten.

 

Iemand een idee hoe ik dit nu kan oplossen?

 

post-37183-0-47287400-1389046664_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Even deze reg downloaden en uitvoeren en je hebt in je contextmenu take ownership....

take_ownership.zip

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote Google boek.... :)  Maar ik was het al eerder eens tegengekomen dus wist de vermoedelijke oplossing. Laat je even weten of het werkt?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het functioneert nu prima.

 

Had ook al op Google gezocht maar het is maar net welke (zoek)parameters je gebruikt en daar ben ik niet zo slim in.

Gelukkig hebben we een aantal ervaren leden op dit forum die hier uitstekend werk verrichten, nogmaals, mijn dank hiervoor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi. Geen dank.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...