Ga naar inhoud


Sat-2-IP


Wakicuza

Aanbevolen berichten

Er verschijnen de laatste maanden op het internet steeds meer berichten en links over Sat-2-IP, waarbij een server/transmitter enerzijds wordt verbonden met je schotel, en anderzijds met je IP-netwerk (LAN/Wifi). Daarmee kun je, afhankelijk van de server/transmitter,  tot 4 signalen gelijktijdig over je thuisnetwerk streamen.

 

Voor meer info zie:http://www.satip.info/

 

Heeft er in Nederland al iemand ervaring met deze technologie? Waar moet je op letten ?

 

Wat me opvalt is dat de aangeboden SAT-2-IP servers eigenlijk alleen nog free-to-air zenders ondersteunen, en de apparaten geen ondersteuning bieden voor decodering van pay-tv, bijvoorbeeld dmv een CI-module.

Kent iemand misschien een oplossing waarbij de SAT-2-IP server/transmitter ook gelijk de signalen (in Nederland bijv. Canaldigitaal) kan decoderen voordat ze op het ip-netwerk worden gestreamed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Digital Devices (bedrijf/link te vinden op de website www.satip.info) zou een octopus net aanbieden waar een CI-module ingeplugd kan worden. Echter is er een probleem met de voorgestelde/goedgekeurde clients.  De meeste zijn ontwikkeld voor de Duitse markt.

 

Uiteraard kan je ook voor de professionele oplossingen gaan maar deze zijn bijna onbetaalbaar (exterity, netup) .

 

Nog geen ervaring met de octopus.net.

Verleden jaar had ik mij een N7 Digitale TV netwerk streamer aangekocht bij http://shop.i-njoy.eu/ .  Echter er zijn tal van problemen oa te lange aanmeldingstijd/zapsnelheid zender, ongekend formaat bij het oproepen van een zender selecteerbaar in de zenderslijst die wel goed opgeroepen wordt (boxee box).  Deze zou ik graag in de nabije toekomst willen ontvangen door een octopus net indien de reviews/testen goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...