Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de veiligheid zou je beneden aan de pijp van de tegelvoet twee staalkabels kunnen spannen die je aan de aluminium dakrand bevestigd met een paar stevige parkers. Dan kan het geheel hooguit een beetje uit de koers raken maar nooit van het dak af waaien.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Bedankt Sprietje!

Ik laat nu via een kennis een tegelvoet maken voor 4x 40x60. De schotel haal ik morgen op en de Invertos zijn al binnen. Heb echt veel aan dit forum! 

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen :)

Geplaatst:

Een tegelvoet voor vier tegels van 40x60cm zijn ook gewoon te koop hoor voor ongeveer €75,-, zie bijlage.

Maar als een vriend die voor een vriendenprijsje kan maken, kan dat natuurlijk ook

Sat4all Fan Vette73 heeft 10 jaar geleden een waait-nooit-meer-weg-tegelvoet gemaakt, zie bijlage.

post-60869-0-03504700-1389892548_thumb.jpg

post-60869-0-67675900-1389892573_thumb.jpg

Geplaatst:

WOW Die is wel te gaaf ;) 

Ik ben nu voor 45 euro klaar. Dus dat scheelt weer wat geld. Die schoren heb ik niet aan gedacht, maar lijken mij ook niet echt nodig.

Hij maakt zo'n houder als de linker.

Geplaatst:

die schoren zijn wel degelijk nodig

als je het gewicht van de lnb's en de kabels gaat pakken gaat ie al wat doorzakken en met flinke wind gaat ie ook nog zwabberen dus bedenk je of je er toch maar schoren op zet of dat je dat ongemak erbij pakt

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Beste blackeyes,

Dank voor je tip. Ik hoop volgende week alles te gaan plaatsen. Ik had idd over de schoren op de getoonde mast.

Vwb de schoren op de schotel, ik wacht even de praktijk af. Ik heb nu twee triaxxen geïnstalleerd met beide minder dan 4 twin lnb's en geen last van zwabberen.

Als ik het toch bemerk dan ga ik schoren op de schotel plaatsen.

Wat een top forum is dit toch!

Geplaatst:

hoi Sprietje , ik heb hier nu 'n channelmaster van 1.20 m die ik zou willen vervangen door 'n triax 78 met 4 lnb's voor 13 , 19,2 , 23,5 en 28,5 ,

hoe moet ik alles zetten om 'n goede ontvangst te hebben en welke lnb's gebruuik ik het best

ik woon in Peer in belgisch limburg 

Geplaatst:

Beste brugsewitte (bier?)

Ik raad je aan ALPS-lnb’s te nemen. Die zijn bewezen redelijk ongevoelig voor regendruppels te zijn.

Voor Peer heb ik het volgende voor je uitgerekend voor een Triax 78:

Stel de elevatie van de schotel in op 29,8 graden om de Astra 19,2 te vinden.

Monteer de rail zodanig dat het gat in in het midden in de onderste groef zit.

Plaats de lnb-houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm aan (zie de bijlage 1)

Stel de overige lnb’s als volgt af:

De afstand tussen de Astra 19,2 en de Hotbird 13 is 68mm

De afstand tussen de Astra 19,2 en de Astra 23,5 is 46mm

De afstand tussen de Astra 28,2 en Astra 23,5 is 49mm

Dit is gemeten van kuiltje tot kuiltje aan de voorzijde van de lnb’s

Stel de rail 10,22 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird-lnb moet 29mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2-lnb. Meet dit met een waterpas en een rolmaat.

Borg de rail voor de zekerheid met een extra schroefje, zie bijlage 2.

Stel de skew van de lnb’s als volgt in:

Hotbird 13 op 6 graden

Astra 19,2 op 4 graden

Astra 23,5 op 7 graden

Astra 28,2 / Eutelsat 28,5 op 13 graden

Dit is gemeten t.o.v. verticaal waterpas dus niet t.o.v. de rail.

Richt nu de schotel uit op maximale signaalkwaliteit van de Astra 19,2

post-60869-0-93899100-1390475375_thumb.jpg

post-60869-0-27208600-1390475434_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste brugsewitte

Ik denk dat je op de Channel master 120 helemaal geen rail kunt zetten. Hoe wil je dat doen?

Links en rechts van de lnb zitten de schoren en precies op die plaats moeten de andere lnb’s komen, zie bijlage.

post-60869-0-08366400-1390585993_thumb.png

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi Sprietje en Blackeyes,

Ik heb de triax inmiddels geinstalleerd op de voor mij gemaakte tegelvoet. Ook ik  heb het idee dat deze niet weg zal waaien.

De resultaten vallen mij toch wel een beetje tegen... Al ben ik wel tot een ontdekking gekomen. De A2 knalt hier binnen. Maar 14,94 is echt het maximum aan db's. Ik heb gemeten met mijn VU.

De resultaten: 

3FM (a1):                 14,55 DB 90 % 

BBC ONE HD (A2): 14,9 DB 94%

NED 1 HD (A3):       13,78 DB 87%

Ik vraag mij af hoe ik eea toch nog hoger kan krijgen. Nu is alles ongeveer vergelijkbaar met een Triax 78 schotel, waar ik een triple LNB op heb gemonteerd.

Ik voeg ook een foto van mijn opstelling bij.

Super bedankt voor alle gegeven tips!

Sebastiaan

post-59418-0-50609300-1391449824_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Vreemd dat ze alle drie tegen elkaar aan zitten . Voor astra 1/3 is dit wel zo, maar astra 2 stond bij mij iets van astra 3 af op mijn multifeed triax 88cm.

aangepast door hotzenklotser
Geplaatst: (aangepast)

Dat de koppen tegen elkaar staan van de lnb's dat is goed (dat is ook te lezen in bericht 14 van sprietje) maar de rail staat naar mijn mening wel heel erg schuin maar daar heeft sprietje net even iets meer verstand van dus die zal nog wel reageren

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Even voor de leut, is deze multifeed goed te gebruiken icm een TDS78 indien een van deze opties zijn gewenst in Boekarest...

1/ {1} 4W/ 5W {2} 0,8W {3} 9E/10E {4} 13E (  Thor heeft hier sterkste signaal, leuk voor de Roemeensche TV  )

2/ {1} 0,8W {2} 13E {3} 16E {4} 19,2E ( zowel Thor als Astra op het eindje )

Eerste optie heeft Roemeense prio ( BVN via hotbird ), laatste optie is meer Nederlands georienteerd ( de NPO non HD zenders icm BVN )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen