Ga naar inhoud


Blokjes op 19,2E?


ringlord
Ga naar oplossing Opgelost door jan72,

Aanbevolen berichten

Gisteren en vandaag heb ik af en toe blokjes op VIER en VIJF via de 19,2E .

Nochtans heb ik na de stormen van afgelopen weken mijn schotel opnieuw uitgericht en haal ik 74% op deze satelliet.

Ontvanger = VU+DUO met OpenPli 4.0

Schotel = Bisat G4 

 

Daarnet dus bij "Unforgettable" op VIJF.

Heb de indruk het op 23,5E niet voorkomt.

Zijn er nog mensen die dit zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Lees deze 29 pagina's eens op je gemak door.

http://www.sat4all.com/forums/topic/332730-signaalsterkte-van-tvv-signaal-laat-te-wensen-overop-19%C2%B0/

 

Wanneer je de schotel met een goed meetinstrument uitricht, en daarna de s/n en ber afstelt, zal je geen blokjes meer zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wellicht afgestemd op LEGO TV? :) :) ;)

 

Gekheid natuurlijk.. Je schotel staat niet correct afgesteld. Even opnieuw afstellen en het probleem is weer voorbij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ringlord : ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dezelfde cijfers.En het heeft niets te maken dat de schotel niet goed afgesteld is. Dat heb ik ook gedaan na de storm. En CEESV, ge gaat toch weer niet beginnen hé, die 29 pagina's ken ik al vanbuiten zulle. Ik heb eerder de indruk dat het komt als er te veel wind is, en de LNB's iets uit de richting geblazen worden. Want nu is alles weer normaal als anders.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ON1BES, ik heb de vraag van de topic starter, ringlord, beantwoord.

In je laatste zin geef jij zelf aan dat je schotel onder invloed van de storm beweegt en niet meer juist uitgericht staat.

Ringlord had na de storm zijn schotel opnieuw uitgericht en sinds die tijd pas blokjes.

Voor hem is het door mij aangehaalde topic wel degelijk informatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook blokjes op de 12722 H-transponder, ik heb 83% signaalkwaliteit, zélfs tijdens de blokjes.

Hier ook trouwens een VU+DUO met OpenPli 4.0

 

Ik vermoed nu dat de 12722 GHz-frequentie wordt gestoord door een externe storingsbron op het elektriciteitsnet, want blokjes verschijnen vaak slechts luttele seconden om klokslag 22u, wanneer het nachttarief van start gaat.

Vanavond zal ik eens een netfilter op het stopcontact plaatsen om te zien of dit een oplossing biedt.

 

Hopelijk heeft het niets met de VU+ Duo te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt mij betrekking te hebben op een ander probleem als waar de topic starter, ringlord, over klaagt.

 

Maar laat ons eens afwachten wat hij ondertussen geconstateerd heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou dat een soort update zijn?

of een automatiche overschakeling 

ze werken maar tot 22U 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ook blokjes op de 12722 H-transponder, ik heb 83% signaalkwaliteit, zélfs tijdens de blokjes.

Hier ook trouwens een VU+DUO met OpenPli 4.0

 

Ik vermoed nu dat de 12722 GHz-frequentie wordt gestoord door een externe storingsbron op het elektriciteitsnet, want blokjes verschijnen vaak slechts luttele seconden om klokslag 22u, wanneer het nachttarief van start gaat.

Vanavond zal ik eens een netfilter op het stopcontact plaatsen om te zien of dit een oplossing biedt.

 

Hopelijk heeft het niets met de VU+ Duo te maken.

Misschien zoiets?

Ik vermoed nu dat de 12722 GHz-frequentie wordt gestoord door een externe storingsbron op het elektriciteitsnet, want blokjes verschijnen vaak slechts luttele seconden om klokslag 22u, wanneer het nachttarief van start gaat.

 

Hadden we een paar jaar geleden ook niet een soortgelijk probleem tussen 23,5 en 26 graden met transponders op min of meer dezelfde frequenties op 2 naastliggende satellietposities?

 

Was alleen een probleem voor kijkers met schotels met een wat grotere openingshoek en een lnb waarvan de cross-polarisatie niet optimaal was afgesteld.en de schotel niet optimaal waren uitgericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...