Ga naar inhoud


Blokjes op 19,2E?


ringlord
Ga naar oplossing Opgelost door jan72,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het hier in Spanje ook.

Ook alleen om 22.00 uur maar denk niet dat het 2 min. duurt.

Alleen op Vier en 2 Be (vijf kijk ik niet) ( zal dat morgen eens doen om 21.59 uur

Er is ook geen verschil van signaal of kwaliteit.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de skew optimaal afgestemd (maximum signaal).

De skew wordt niet op maximum signaal afgesteld, maar op minimale cross-polarisatie!

 

Het klinkt tegenstrijdig, maar een optimaal afgestelde schotel/lnb combinatie is niet gelijk aan het afstellen op maximaal signaal.

De schotelreflector stel je af op maximum signaal, daarna begint het echte afregelen pas en dagt doe je op maximale s/n, minimale BER/Cross-polarisatie en een optimaal constellation diagram.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer op VIER stipt op tijd om 22:00 uur.

Ik heb de skew optimaal afgestemd (maximum signaal).

Vroeger nooit last van gehad.

Na twee minuten is het voorbij.

Ja heb het hier ook onder vonden om klokslag 10.uur op vijf en 2be .limburg -belgie .tongeren 

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde in de ardennen te erezee / blier ongeveer 60 sec. Op vier

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met de transponder van vier, 2be.... was ook niet goed, de lnb stond eerst afgesteld op 14°, zoals voorgeschreven door CD, nadien op 12° gezet, ook was het niet goed.

Na aanschaf van een pro meter aan de slag gegaan met de skew, verbazing alom, haalde ik met de graden afstelling een schamele 11.2db en matige snr, kon ik het verder finetunen tot 13.8db en een goede snr, met de BER op 0.

 

Sedert dan geen problemen meer met de ontvangst gehad op de triax 64 met Triple LNB.

Ook de hier aanwezige Triax 78 met triple LNB op deze manier afgetseld en bingo, alles goed ermee.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook om 22u blokjes op vier en vijf, en (soms kijk ik ook laat tv) eveneens steeds om 23u30, maar deze storing is blijkbaar van kortere duur. Je kan er je klok op gelijk zetten. Mijn signalen zijn thuis 100 pct. De lnb en schotel zijn de standaard door TV-Vlaanderen geleverde modellen. Onderweg met de motorhome krijg ik hetzelfde fenomeen, zowel in Frankrijk als in Spanje. Fijner afstellen (getest tijdens het voorkomen van de blokjes) helpt aan geen kanten. Je kan het ook maar 1 minuut per dag proberen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft TV Vlaanderen een stuk toegevoegd op hun status pagina :

 

http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/klantenservice/service-status.aspx

 

 

Mocht u na deze technische aanpassingen hinder ondervinden of regelmatig op hetzelfde tijdstip een korte onderbreking ervaren, zal u de uitrichting van de ontvangstkop moeten bijstellen naar de correcte norm die is aanbevolen voor het ontvangen uw zenderaanbod.

Zorg voor een correcte uitlijning van 11 graden van de Duo LNB of 14 graden als u Triple LNB heeft. Voor een optimale ontvangst is het beter dat de ontvangstkop immers niet mooi horizontaal, maar een beetje schuin is gemonteerd. Kijk voor meer duiding naar onze installatievideo vanaf 1min40 of download onzeinstallatiehandleiding.

Als de uitlijning van 11 graden (of 14 graden in geval van de Triple LNB) niet helemaal goed staat, ontstaat er kruispolarisatie. De satelliet draait in een acht rond haar eigen as. Om instraling van naburige satelliet te voorkomen is het belangrijk dat de ontvangstkop van uw schotel schuin op 11 graden (of 14 graden) is gemonteerd. Op die manier ontvangt u het signaal op het centrale punt van de achtvormige as en voorkomt u onderbrekingen van het beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg zonet een hilarisch antwoord van tv-vlaanderen:

"U hebt uw schotelantenne té correct afgesteld, zodat u op een bepaald moment te veel signaal ontvangt. Dat veroorzaakt de storing bij die zenders." Dus, slechter afstellen zou volgens hen het probleem oplossen. Dat zal dan wel mogelijk problemen opleveren wanneer het regent of sneeuwt zeker? En bij de zenders waar het probleem zich niet stel?

 

Dus hebben ze 2 standaard antwoorden:

- "U hebt slechte ontvangst? Uw schotel is niet goed uitgericht! Draai hem een paar milimeter bij tot u perfecte ontvangst hebt."

of...

- "U hebt slechte ontvangst? Uw schotel is té juist uitgericht! Draii hem een paar milimeter weg zodat hij niet meer juist staat. Dan hebt u het probleem mischien niet meer."

 

Ik heb dat bijdraaien 's nachts al geprobeerd, zowel op mijn vaste installatie thuis als onderweg in de motorhome (zowel in België, in Frankrijk ans in Spanje), maar zonder resultaat. Je hebt trouwens maar een minuut per dag om dit te testen.

 

Misschien kunnen ze er een technieker bijzetten die iedere nacht een beetje bijregelt en daarna terug ok zet zodat je perfecte ontvangst blijft hebben???.

 

Dus op astra 19 signaal soms te sterk, op astra 23 signaal steeds te zwak.

Bereidheid om iets te veranderen: nihil.

Opmerking van de helpdesk, wanneer ik melde dat andere kijkers hetzelfde probleem hebben: "wij zijn de enige die op deze satelliet voor Vlaanderen uitzenden." Juist: het blijft wachten op een concurrent op de markt; met andere woorden: leer ermee leven, je hebt geen alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft TV Vlaanderen een stuk toegevoegd op hun status pagina :

 

http://www.tv-vlaanderen.be/abonnee/klantenservice/service-status.aspx

 

Dan is dat stukje ondertussen al weer weg want ik zie het niet...

 

Het lijkt me overigens heel straf dat er stipt 22u, gedurende 1 minuut, een lichte storing zou zijn indien de skew verkeerd staat. Dan zou ik op meer momenten verwachten.

 

1 ding heb ik ondertussen wel geleerd; gebruik geen materiaal van TVV. Dat hun STB baggerbakjes waren wist ik al maar ik had beter losse LNB's genomen die optimaal afgeregeld kunnen worden dan de Triple-LNB die een compromis is en blijft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat allemaal larie je moet de schotel beter afstellen .Als iedereen op het juiste moment dus savonds om 22 uur blokjes storing heeft en nooit door de dag of een ander uur moet het toch ergens vandaan komen maar niet van onze instalatie vind ik zo blijven we maar zoeken naar een oplossing of onze schotel helemaal vedraaien voor die 1 min .gr .....

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geen storing gehad. :)

 

Dan is dat stukje ondertussen al weer weg want ik zie het niet...

 

kcfng7.jpg

 

Als de satelliet op 24u 1x rond zijn as draait, kan ik het wel geloven dat er 1 positie is waar hij kruispolarisatie geeft.

Probleem is dat je zonder satmeter de BER niet kan uitlezen, dus wordt het moeilijk om de ideale skew te meten.

Je kan enkel 11° (of 14°) proberen benaderen (ik heb geen duo of triple, gewoon 4 afzonderlijke LNB op een houder).

Ik wil ook geen 150€ aan een satmeter gaan spenderen want dan is voor mij het voordeel van TVV tov andere aanbieders weg.

Dus ik zal bij gelegenheid een aantal kleine aanpassingen doen en zien of de situatie verbetert.

Maar ik vraag mij af of TVV van alle abonnees verwacht dat ze hun schotel zo precies kunnen afstellen, dat lijkt mij onhaalbaar.

 

/EDIT/  Nu ik de tekst herlees is er toch een verschil :

DEZE MIDDAG :

Mocht u na deze technische aanpassingen hinder ondervinden of regelmatig op hetzelfde tijdstip een korte onderbreking ervaren, zal u de uitrichting van de ontvangstkop moeten bijstellen naar de correcte norm die is aanbevolen voor het ontvangen uw zenderaanbod.

 

 

DEZE AVOND :

Mocht u na deze technische aanpassingen hinder ondervinden, dan zal u de uitrichting van de ontvangstkop moeten bijstellen naar de correcte norm die is aanbevolen voor het ontvangen uw zenderaanbod

 

 

Dus het stukje "of regelmatig op hetzelfde tijdstip een korte onderbreking ervaren"  is nu weggelaten.

PS Ik heb om 10u deze morgen wel dit probleem telefonisch aan TVV doorgegeven, dus misschien is het ondertussen opgelost.

aangepast door ringlord
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat TVV rransponders huurt met een tic. Mogelijk lekker goedkoop omdat geen enkele andere provider ze wil hebben....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook in Spanje niets gemerkt vandaag.

Zou het opgelost zijn :confused:

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...