Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een draaibaar satelliet icm xtrend et5000 met openpli 4.0 erop.

De laatste dagen valt regelmatig signaal weg tijdens tv kijken en krijg ik de melding "afstemmen mislukt!". Dit gebeurt alleen bij eutelsat 7.0 graden. als ik dan even naar een andere zender zap bijv NED1 op 23.5 graden en weer terug kom bij 7.0 graden komt beeld soms terug, na enige tijd valt ie weer zomaar weg. Signaal sterkte is rond 70%, als het wegvalt is het 0. Ik heb de openpli software al geupdate maar probleem blijft bestaan.

Alvast dank voor meedenken...

Geplaatst:

Ook handig om aan te geven hoe groot en welke schotel je hebt.. Over de EutelSat 7.0 kan ik niets zinnigs zeggen qua signaalsterkte (die sat heb ik niet). Met een goed uitgerichte schotel van 88cm komt de Astra3 bij mij binnen met 89 tot 93%. Helaas is die info ontvanger gebonden.

Controleer in ieder geval even de F-connectoren aan de LNB (en eventuele switch). Misschien contactprobleem of erger nog: water (condens).

Voor dit soort test heb ik 1 lange (30m) coax kabel met waterdichte F-connectoren (speciaal voor buitenmontage). Bij mijn klanten leg ik een kabel direct tussen de ontvanger en de LNB. Zo kun je 1 voor 1 defecten aan de LNB's en de eventueel aanwezige switch uitsluiten. Blijft het probleem dan nog steeds ontstaan dan kun je de ontvanger en de software nog controleren..

Geplaatst:

Ik heb al sinds 2003 een draaibaar systeem, en inderdaad, ik moet er gemiddeld 1x per jaar bij klimmen om de boel weer precies uit te lijnen.

Ik weet eigenlijk niet beter.

Meestal zie ik het aankomen bij een flinke regenbui, dan is de regenreserve weer iets minder.

Ik heb er al een veel zwaardere muurbeugel opgezet en de bouten zitten echt muurvast, maar het blijft zo en heb mij erbij neergelegd.

Een hobby moet ook zo nu en dan wat moeite kosten.

Als alles dan weer goed staat komen de sterkte transponders hier met 16,2 dB (99%) (b.v. NED1 HD) binnen.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...