Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allen,

Ik ben nieuw op het forum, ben namelijk aan het kijken om -gedeeltelijk- over te gaan op satelliet-TV. Op dit moment heb ik een Ziggo-aansluiting en daar ben ik helemaal tevreden over: kwaliteit is prima, internet ook en heb eigenlijk alle zenders die ik wil hebben. Daarnaast ligt het hele huis al vol met coax, dus overstappen is wat lastig.

Waarom dan toch satelliet? Mijn verloofde is Venezolaanse. Uiteraard laat ik haar veel Nederlandstalige TV kijken, maar af en toe wil ze ook relaxed iets in het Spaans zien. Nu levert Ziggo maarliefst één Spaanstalige zender: TVE. Voor wie die zender niet kent: het is net de lokale TV Nieuwegein, maar dan in het Spaans. Na elke keer te zien krijgen wie de grootste paella heeft gemaakt, of hoe het met de koe in een dorpje net buiten Valencia is, zijn we toe aan wat meer zenders.

Vandaar dus satelliet-TV. Wellicht dat het zo goed bevalt, dat ik het hier ga ombouwen, maar laten we beginnen met één TV. Nu probeer ik ergens te zien welke Spaanstalige zenders op welke satellieten zitten, om zo te kijken hoeveel LNB's ik nodig heb (één per satelliet, toch?). Weet iemand een overzicht hiervan? Dus dat je ergens kunt selecteren op de taal van een zender? Ik ben al bij Dishpointer geweest, maar daar word ik niet veel wijs uit.

De volgende stap wordt een HD-decoder en de schotel zelf, maar laat ik eerst kijken wat ik nodig heb.

Alvast bedankt voor de moeite!

Jorg

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Een goede manier is om een zenderlijst te downloaden en met dreamboxedit is te openen.

Kijk dan bij bouquet Spaans en je zult vele spaanse zenders te zien krijgen.

Via de naam van de zenders en google kun je er misschien achter komen wat voor soort zender het dan is.

Als je een zenderlijst voor een draaibare schotel neemt krijg je een duidelijk beeld op welke satellieten iets van je gading te vinden is.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan ook op internet naar deze site kijken.

http://nl.kingofsat.net/

http://nl.kingofsat.net/pos-13E_esp.php

http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E_esp.php

Er is per satelliet een sorteer functie voor Spaanstalige zenders.

Aan de hand daarvan kan je kijken of er wat voor je gading aanwezig is.

Veel zenders zijn gecodeerd, misschien kan je via Spaanse kennissen een abonnement afsluiten en op die manier in Nederland deze zenders bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

esses betters con espagnoles?

via het espagnol / spaans vlaggetje, vindt je op kingofsat ook op meerdere satellietzenders, dus opties voor satelliet posities

en met FTA als tweede zoekoptie heb je wel een aantal om op af te stemmen.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Op Astra zitten wel aardig wat spaanse zenders maar dat zijn allemaal van die lokale zenders waar je eigenlijk niet veel aan hebt.

Waar je wel wat aan hebt is gecodeerd. Nog wel een kleine tip als je een enigma 2 tuner koopt en je download de zenderlijst van hanssat dan staan daar onderin ook streams naar spaanstalige zenders ( moet je wel je tuner op internet aangesloten hebben) en hier zit b.v. telemadrid op die soms wel aardige films heeft en antenna 3 verder worden er ook wat zuid amerikaanse zenders gestreamed weet zo niet welke uit mijn hoofd maar mischien zit hier ook wel wat bij. je zou idd ook een canal+ abonnement kunnen versieren maar het goedkoopste abonnement is rond de 45 euro per maand.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Geplaatst:

oja en de satelliet hispasat kan ook wel interessant zijn, hier vind je ook aardig wat spaanse zenders op.

Succes!

Geplaatst:

koop de VU+ DUO2 met een dual DVB-S2 tuner en een DVB-C tuner en een harddisc ingebouwd

koop na studie, een wok (schotel antenne)

en kijk naar Multifeed of draaibaar per rotor

dual tuner dvb-s2 = opnemen Van sat en iets anders kijken Op sat

tuner dvb-c = wat je al reeds geabonneerd hebt bij de kabel firma blijft beschikbaar op VU+ met softcam

enkel jou portemonnee bepaalt die venevolozolaanse liefde

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Op dit moment zitten de Spaanstalige zenders TVE International Europa, Canal 24 Horas en Telesur op transponder 11727V op de Hotbird.

In ieder geval verdwijnen de Spaanse zenders TVE International Europa, Canal 24 Horas zeer snel van de Hotbird want deze zitten nu al op de Astra 19,2.

Verder zitten er flink wat ongecodeerde zenders op de Hispasat 30 west, zie:

http://www.lyngsat.com/Hispasat-1D-1E.html

De TV- en radiozenders waar een “F” bij staat, zijn ongecodeerd (FTA) te ontvangen.

Let op dat op de Hispasat zenders zitten die richting Europa worden uitgezonden (EuropaBeam) en richting America (AmericaBeam) Je kunt dus alleen de EuropaBeam ontvangen.

Geplaatst:

wat ook nog een optie is is een satelliet in venezuela laten opstellen bij je schoonfamilie en een slingbox aan te schaffen......

Geplaatst:

Wow, wat snel al een hoop reacties!

@Chez: dat is geen optie. Het snelste internet in Venezuela (upstream) is op dit moment 2 Mbit en dat is alleen zakelijk. Privé gaat het niet verder dan 768kb. Daar wil je geen TV op kijken, zeker omdat ze hun maximum eigenlijk nooit halen :).

Die Hispasat kan ik dus hier in NL ontvangen? (ja, ik ben echt een newbie ;) ) Die ziet er namelijk erg interessant uit, inclusief één zender uit Venezuela. Is niet veel, maar gelukkig nog meer Zuid-Amerikaanse zenders. Waarschijnlijk zijn die andere zenders ook een stuk neutraler...

@Tonskidutch: het woord dat je zocht, is Venezolaanse ;)

Meteen een aanvullende vraag: als ik mijn schotel op de Hispasat instel, kan ik dan zonder een motor ook meteen een/de Astra('s) ontvangen door het toevoegen van een LNB? Of gaat dat niet werken?

Geplaatst: (aangepast)

[[ Meteen een aanvullende vraag: als ik mijn schotel op de Hispasat instel, kan ik dan zonder een motor ook meteen een/de Astra('s) ontvangen door het toevoegen van een LNB? Of gaat dat niet werken? ]]

Helaas dat gaat niet  19.2 oost en 30 west liggen daarvoor te ver uiteen .

Dat word dus een motor of 2 schotels 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

@hro: dank! Dat is een indrukwekkende lijst en als ik het bericht van @trust zo bekijk, moet ik inderdaat een motor hebben. Nu wordt de schotel op een plat dak geplaatst, met prima zicht alle kanten op, dus dat mag geen probleem zijn. Is 80cm groot genoeg?

Sorry dat ik zoveel vragen stel en dank voor jullie antwoorden! Ik heb altijd 'gewoon' kabel gekeken en dat was inpluggen en werken ;)

Geplaatst:

Nee, de Hispasat op 30 graden west is met een normale schotel niet te combineren met bijv. de Astra 19,2 en 23,5, zelfs nauwelijks met een multifocusschotel. Het beste is dus voor de Hispasat een eigen schotel te nemen. Die hoeft niet groot te zijn, 60cm is voldoende.

Geplaatst:

Als je wil beginnen met satelliet is het eerst de vraag: kan ik een schotel plaatsen?

Kan in de zin van zowel juridisch geen beletsel (huurpand of Vereniging van Eigenaren) als feitelijk (heb ik wel zicht).

Zicht op zuid... waarbij geldt dat satellieten aan de uithoeken voor ons lager staan en dus het vrij zicht groter moet zijn. Er zijn sites waarop te controleren is of je vrij zicht hebt.

Is er iemand in je omgeving met een schotel? Vraag daar eens waar die op gericht staat.

In het grote overzicht zie je veel dezelfde zenders. Is het wel nodig die allemaal (= meerdere satellietposities) te ontvangen? Beperk dan tot hetgeen bij de meest gangbare en voor ons best zichtbare zit: 13 en 19 oost.

Is er plaats voor twee schotels? Dan een op 13 + 19 oost en een op 30 west (Hispasat). De drie lnb-kabels in één switch naar binnen.

Kortom: opties genoeg. Loop anders eens een lokale vakhandel binnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen