Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

redneck eyeball

Brava HD zit sinds gisteren op 12207 Vertikaal 27500 5/6 DVB-S2 8PSK op Asrtra3

> deze kan ik wel vinden met de scan maar ik kan de zender niet ontvangen, dus hij zit op geen enkele manier in mijn pakket

youriy

http://www.canaldigi...e-vakantiehuis/ of

http://www.canaldigi...l/recreatieset/

en dan klikken op zenderoverzicht.

> op deze pagina's komt het "familie-light HD pakket" niet ter sprake. CD is blijklbaar niet in alle opzicht even duidelijk

boudeman -Youriy

zenders HD-light:

Bijgesloten miniatuur

CONCLUSIE: het zal gewoon komen doordat de zender niet in mijn pakket zit,

allen bedankt voor het meedenken,

gegroet, Luigi

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

als je klikt op zenderoverzicht staat er boven in het balkje "zenders HD-light"

idd niet familie hd-light, maar wat betaal je dan per maand? Dat HD-light kost 9,95 per maand.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

bedankt voor de snelle reacties

Alex1970: Brava HDTV zendt op 11856V wel met twee verschillende SID's uit, t.w. 7025 resp. 7026 (de laatste met de zendernaam Brava HD CZ).

Op 12207V zit er maar één met SID 732.

Alleen die op 11856V met SID 7025 werkt bij mij.

Misschien even de juiste frequentie (SID) programmeren?

> ik heb manueel de zender gezocht met de volgende invoer:

11856 v 5/6 27500 dvd 2 Astra 23,5

wat U met SID bedoelt begrijp ik niet: ik vind deze optie niet terug op het instelscherm

ik zal melden als het probleem zich op andere wijze heeft opgelost

gegroet, Luigi

De SID kan je ook niet instellen op een ET9000.

Effe technische ingewikkelde praat:

De SID is een code die meegezonden wordt in de stream op een transponder om een specifiek kanaal te identificeren.
Soms wordt hetzelfde video- en ev. ook audio signaal voor meerdere SIDs gebruikt, voor bijv. meerdere landen. In dit geval voor Nederland/België resp. Tsjechië.
Aan die SID zit dan bijv. een andere audio-kanaal, teletekst, EPG, codering e.d. gekoppeld met hetzelfde video-signaal. Kortom, efficiënt gebruik van hetzelfde signaal voor meerdere talen/landen.
Je smartcard is zo ingesteld dat hij bepaalde SIDs wel en de rest dus niet kan coderen. Het lijkt me logisch dat je in dit geval de Nederlandse SID wel kan/mag coderen en de Tsjechische niet.

Maar als je de transponder scant met de volgende parameters:

post-40400-0-29477100-1389489915_thumb.jpg

Dan vind je de volgende zenders:

post-40400-0-44194900-1389490031_thumb.jpg

Als je afstemt op Brava HDTV (dus zonder de toevoeging CZ) en gaat dan naar Menu>Informatie>Zender>PIDs(groen) dan zie je onderaan de SID:

post-40400-0-79798500-1389490147_thumb.jpg

Bij Brava HDTV CZ zal je zien dat alle parameters hetzelfde zijn, behalve de SID.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Sat4all Freak: Effe technische ingewikkelde praat:De SID is een code die meegezonden wordt

> enigszins ingewikkeld, maar het is een duidelijk verhaal; weer wat wijzer in de SAT-wereld geworden.

youriy: idd niet familie hd-light, maar wat betaal je dan per maand? Dat HD-light kost 9,95 per maand.

> ik betaal nu 17.95 Euro per maand voor het familie-light pakket; eerst had ik gewoon het familiepakket waarmee ik toch al enkele zenders in HD kon ontvangen zoals Ned 1, 2, en 3, Canvas en Een; toen betaalde ik 14.95 Euro. CD heeft in een keer eigenhandig het abonnement gewijzigd volgens het principe: "als je niets laat weten doen we dat gewoon". Dit is natuurlijk een onacceptabele handelswijze

Geplaatst:

ben toch tevreden van familyhdpakket en wil cd daarvoor nogmaals danken. merci jongens

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Geplaatst:

youriy : Tja, canaldigitaal blijft rare streken houden. Op het CD-forum zijn over de verplichte uitbreiding van het familiepakket ook een aantal topics geopend waarvan hier de grootste: http://www.satelliet...ead.php?t=23403

Komt erop neer dat het familiepakket is uitgebreid met de HD-versies van de 7 NL commerciele zenders. 

>> ik zie dat ik niet de enige ben die geen hoge pet opheeft van Canal Digital  

natte: ben toch tevreden van familyhdpakket en wil cd daarvoor nogmaals danken. merci jongens

>> tevreden mensen zijn aardige mensen..

bedankt voor de reacties, gegroet, Luigi

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ook ik kan sinds begin januari Brava HD niet meer ontvangen. Ik heb het basis pakket van CD + HD en daar hoort het bij te zitten. Ik heb  echter 2 andere door CD goedgekeurde decoders. De Homecast 9000 en de Homecast 2100. Bij beide decoders krijg ik na enige tijd de mededeling "gecodeerd kanaal". 

Alle andere HD zenders werken goed. De decoders verversen bij mij  automatisch de zenderlijsten. En dat werkt tot nu toe goed.

Ik heb wel gezien dat de frequentie op 9 januari is veranderd maar dat moet dan toch automatisch gaan doormiddel van de automatisch ingestelde Fastscan?

Wie heeft er een oplossing? Alvast bedankt

Bertys

Geplaatst:

Bertys: Ook ik kan sinds begin januari Brava HD niet meer ontvangen……

>> volgens de site van CD zou je met het basisHD pakket de BRAVA-HD moeten kunnen ontvangen.

Je kunt via de site een E-mail naar CD sturen om te vragen hoe dat dan zit. Na geduldig wachten krijg je uiteindelijk wel een antwoord.

Succes ermee, Luigi

Geplaatst:

Heb inmiddels weer Brava HD. Ben gaan zoeken bij CD en toen kwam ik tot de ontdekking dat de module verouderde Software had. Ik heb deze inmiddels geüpdatet met de nieuwe module software. Vreemd dat CD dat niet meldt. Ik heb tenminste dit niet opgemerkt. Na het opladen moet nog wel de fastscan gedaan worden. Het vreemde was dat ik alleen deze zender niet kon ontvangen. Maar nu weer wel dus. Bertys

• Moderator
Geplaatst:

Gebruik je een origineel CD CI-module?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, ik heb de originele module van CD met wereldbol erop. Ze hebben een speciale pagina die je kunt vinden door te googlen op "CI module CD nieuwe software". .  Dan kan je door zappen naar een pagina, met hoe het moet, afhankelijk van je ontvanger. Ik had SP1 en nu SP2 op het eind. Daarna nog éénmalig de fastscan uitvoeren. Bertys

• Moderator
Geplaatst:

Het is wel typisch dat alleen Brava HD niet werkte, het lijkt erop dat de laatste toegevoegde/veranderde zenders niet altijd meer op elke ontvanger met CI module werkt.

Ook Humax ontvangers met Aston CI modulen hebben problemen met decoderen, tot zover bekend van sommige regionale zenders maar misschien ook wel met Brava HD. Ik zal dat eens testen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik doelde eigenlijk op dit probleem, waar een van de leden mee aankwam en wat ik op mijn Humax kon reproduceren.

http://www.sat4all.com/forums/topic/338018-problemen-decoderen-regionale-zenders-l1-omroep-brabant-etc-met-aston-ci/

Toen ik het verhaal hierboven las vroeg ik mij af of op de Humax ook Brava niet te zien is, iets wat ik morgen even zal testen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...