Ga naar inhoud


Loopt vast bij zappen, groen beeld na herstart.


jac383

Aanbevolen berichten

hallo

wij hebben een vu duo schotel ontvanger dvb52hdtwinpvr

als we zappen slaat hij iedere keer vast

starten we hem op nieuwe op gaat even goed en slaat dan weer vast

starten we hem weer op krijgen we groenbeeld

wat zou het kunnen zijn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Nog maar een poging:

Welke software staat er op met welke versie, dus b.v Openpli 4 o.i.d. en datum laatste update (Menu -> Informatie -> Ontvanger)

Groenbeeld = crash logfile op de harde schijf van de ontvanger = hier plaatsen

 

Aan de crashlog valt misschien iets op te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste jac383, niet alleen de titel van dit onderwerp is onduidelijk en nietszeggend, maar je antwoorden helpen ook niet echt verder.

Zonder dat je aangeeft wat voor software en welke versie van die software op jouw ontvanger staat komen we niet verder.

Sta je op een gecodeerde zender, hoe decodeer je de programma's met een kaart, via een internet abonnement of met een kaart in een andere ontvanger? etc, etc.

Welke cardreader software gebruik je, ccam, of oscam?

Welke satellieten ontvang je, draaibaar of via diseqc?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het begrijp gaat het mis zodra je zapt.

Dan zou ik eerst eens kijken naar de sat / lnb instellingen. Hoe heb je hem aangesloten? Rotor? Switches? Aansluiting met 2 kabels of 1 met doorlus? Staat dit goed ingesteld in het menu?

 

Mocht dit geen soelaas bieden dan een nieuwe zenderlijst proberen. Anders een keer opnieuw flashen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost van het vastlopen van de Vu Duo... Een fam lid  van mij heeft een paar keer  de software Pli4 opnieuw op de  box gezet met steeds weer het vastlopen  van de box. Na wat speur werk heeft  hij de  soft cam Cccam 2.3.0 verwijdert en er  Cccam 221 opgezet met als  resultaat dat de box niet meer vast loopt met  zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey all  hier  het fam lid van jac383.

 

Ik heb de  box al een paar keer opnieuw geflasht  met de laaste pli 4 en  met de pli van  2 januari en steeds liep de  box vast bij het zappen. Ik ben  aanzoeken  geweest   na de rede  waarom en kwam een  bericht tegen over   dat cccam 2.3.0  wel eens de oorzaak  kon wezen. Dus  cccam verwijdert en  eerst  de  cccam209 erop gezet maar  beeld  bleef zwart  toen  cccam221 erop  en  had beeld.Toen cccam 2.3.0 er ook bij opgezet en weer zwaar aan zappen geen vastloper gehad.

Tot ik vanaaf er weer  ff  kwam kijken en  hun melde dat 1 keer  de box weer vastliep met  cccam 2.3.0 nu heb ik   cccam 221 ingsteld dus afwachten  wat deze nu  doet.

 

crashlog vande  Vu Duo

crashlog.txt

aangepast door Satkieker

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

in je crashlog staat evenwel helemaal niets over een crashende cccam, ik denk dat het wat anders is dan cccam. Wellicht is het een idee om die crashlog eens aan het pli team voor te leggen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

statfs failed!
not pauseable.
statfs failed!
not pauseable.
statfs failed!
not pauseable.
statfs failed!

lijkt erop dat iets bij het image flashen fout gegaan is

bovenstaande melding komt meermaals voor in je crachlog.

 

raad je aan het image opnieuw te downloaden en ontpakken

en het nogmaals vers op een fat32 geformateerde usb te kopieren (met systeem bestanden en hidden files aan in explorer)

 

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem nog  niet opgelost......  na dat ik vanmorgen  via telnet dit heb gedaan opkg remove zram leek eerst alles oke maar kwam vanmiddag weer ff kijken en deed via menu  de  box  herstarten bleef de box weer hangen. Via knop achter kant weer opnieuw opgestart en   na wat zappen  weer paar keer  de box totaal vast  zitten.

Toen maar weer  alles via  usb stick compleet nieuwe flash  gedaan met de laatste PLI 4.. en weer  via  menu   de  box  herstarten gedaan  en weer een vastloper.

Dus wat  hier van de oorzaak is  is mij een raadsel :(

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...