Ga naar inhoud


Loopt vast bij zappen, groen beeld na herstart.


jac383

Aanbevolen berichten

Gebruik je na elke flash dezelfde zenderlijst weer? Aangezien hij steeds met zappen vastloopt zou ik alles uitsluiten wat daar mee te maken heeft.

 

Eerst idd eens een nieuwe PLI downloaden zoals Tonksidutch ook al aangaf.

Hierna ook even een nieuwe zenderlijst gebruiken.

Controleer ook nogmaals goed of je sat instellingen (rotor, switches, of wat dan ook) goed ingesteld staan.

Gebruik je een hardeschijf en/of usb stick? dan zou ik die ook even formatteren.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanavond een andere zenderlijst erin gezet  liep gelijk  vast weer? 

 

Dus maar weer  de hele  box opnieuw geflasht met de laatste pli 4 (opnieuw gedownload) de usb stick voor de zekerheid maar paar  keer  geformateert laten  flashen en  de tuner ingesteld op  19 en de 23 astra via  plugin  de  softcam 2.3.0 erop gezet.

De  box laten zoeken via  fast scan  op  canaldigtaal en  na het zoeken op ned 1 hd  beeld en ik zap na  ned 2 hd en de box loopt alvast.

Nu valt ons op als de EPG data op ned1 hd geladen is........... en   de EPG data van ned 2 hd niet is geladen (tezien in de  zenderlijst) en  zap na ned 2 hd  de box vastloopt.

De box loopt ook  alvast als ik via menu herstart  enigma doe.

 

Hier inkort  de  opstelling

Vu Duo

Duo lnb (canaldigitaal) 78 cm triax schotel astra 19 en de 23 graad

Een harde schijf  heeft in deze  box  nooit gezeten

aangepast door Satkieker

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grondstof,

je weet dat de nieuwe seca3 kaart wegens de sid limitatie enkel op CCcam 2.3.0 draait (als het al CCcam moet zijn)

mocht je een betere softcam willen die geen hangers veroorzaakt moet je oscam puur gebruiken > daarvoor zijn er heel goede basis configuraties in het Oscam Subforum te vinden.

 

Het vasthangen van de VU+ na een settingslijst erin te hebben gezet, kan met die settingslijst zelf te maken hebben.

Nu dreamboxedit meer mogelijk maakt, wordt een en ander ook iets complexer van aard.

Enkele gebruiken combo tuners in hun VU+ _> dvb-s2 / dvb-c/t tuners met de relevante satellite.xml de terrestrial.xml en de cables.xml

Afhankelijk van wie je nu die Settings download kan het zijn dat er grote verschillen in die 3 *.xml's zijn met de default lijst die je geladen hebt in het image.

(idem complex voor het gebruik van picons en IPTV streams in dreamboxedit)

 

(een apart thema natuurlijk behorende bij het subforum settings en frequencies)

 

Mocht dit het geval zijn bij jou Satkieker, dan adviseer ik niet die settingslijst te gebruiken als vervanging, maar je eigen scan te doen en evenwel enkel de Bouqetten uit de Settings van derden te importeren (dat werkt namelijk ook)

 

ciao ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Het vasthangen van de VU+ na een settingslijst erin te hebben gezet, kan met die settingslijst zelf te maken hebben.

Nu dreamboxedit meer mogelijk maakt, wordt een en ander ook iets complexer van aard.

Enkele gebruiken combo tuners in hun VU+ _> dvb-s2 / dvb-c/t tuners met de relevante satellite.xml de terrestrial.xml en de cables.xml

Mocht dit het geval zijn bij jou Satkieker, dan adviseer ik niet die settingslijst te gebruiken als vervanging, maar je eigen scan te doen en evenwel enkel de Bouqetten uit de Settings van derden te importeren (dat werkt namelijk ook)

 

ciao ciao

 

Helemaal eens,

 

Lijkt idd. weer op hetzelfde dreamboxedit versie probleem dat ik al vaker heb aangedragen. Advies: installeer even de allerlaatste dreamboxedit en scan even je zenders opnieuw en maak van daaruit een nieuwe eigen zenderlijst. Wedden dat je zenders dan niet meer vastlopen!

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier. Gaat soms heel lang goed, en dan om de 5 min kan ik niets meer doen. Heb wel beeld, maar zappen niks. Ook geprobeerd met Idream, maar kan er niet in. De spinner blijft wel draaien tot ik hem opnieuw opstart. 

VU SOLO

Open Pli de laatste

verschillende CCCams geprobeerd 

Strak proberen te flashen of eventueel BlackHole er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hier. 

 

Volgens mij past deze vraag niet helemaal in deze topic omdat het hier om een VU+ DUO gaat, een blauw scherm en waarschijnlijk een defecte Elco.

Jouw probleem gaat over een VU+ SOLO en geen blauw scherm en Elco problemen zijn bij de SOLO nog nauwelijks gemeld.

 

Ik denk dat je meer kans op antwoord krijgt als je een nieuwe topic opent.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...