Ga naar inhoud


Welke nieuwe Decoder voor TVV?


Geert1

Aanbevolen berichten

Beste

 

Ik ben op zoek naar een nieuwe decoder met harde schijf voor TVvlaanderen. Ik wil geen M7,... Welke decoder is het beste om te kopen? Budget is niet zo belangrijk. Ik wil zeker zijn dat ik een "fatsoenlijke" heb. Ik kom op internet de merken Dreambox en VU+ tegen.

 

Tips?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeker geen dreambox kopen (closed source).

Beste keus is vu of et.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de ET's niet vergeten he... :)

 

sorry, maar aanraden durf ik geen enkele, ieder zijn smaak he

 

toch succes met de aankoop!

 

dirocca, man je was me net voor :P

 

maar: "Zeker geen dreambox kopen (closed source).".... is ook dat niet een beetje een eigen keuze?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan om te beginnen hier eens wat rondkijken  http://www.sat4all.com/forums/forum/7-reviews-previews/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik raad je een VU+ Solo² aan met OpenPLI geïnstalleerd. Een Dreambox kopen is nu momenteel duurder, trager en verouderd, maar dat kan in de toekomst gauw veranderen.

Eén van de snelste ontvangers op de markt, een schappelijke prijs, héél goede ondersteuning,  meerdere gelijktijdige opnames mogelijk.
OpenPLI geeft je daar bovenop nog een mooie UI, efficiënte EPG, goede ondersteuning voor MKV's en SRT's en uitbreiding mogelijk via plugins.
In de voorbije maanden ben ik nog steeds tevreden over mijn aanschaf. 1 issue al gehad met een update naar OpenPLI 4.0, maar nooit echt vastgezeten dat ik met een brakke ontvanger achterbleef.

Mijn Philips 8121 ontvanger van TVVlaanderen was achteraf gezien een ramp: veel geld voor betaald, de problemen met gemiste opnames, ontbrekende epg, 1 gelijktijdige opname maar mogelijk,....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe generatie heeft daar geen last meer van, dus geen tweedehands nemen, hier doet de Duo2 het geweldig, net als bij vele andere tevreden gebruikers zoals blijkt.

ik sluit mij hier volledig bij aan.

de duo2 is absolute top. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we nu elk type bekijken van de voorvermelde merk artikelen, dan vinden we meerdere merken die een probleem hebben gehad

ik heb zelf tweemaal een nieuwe PSU moeten inbouwen in de dm7020 (54 euro kassa)

en toch was ik er erg content mee

zo nu ook de VU+

 

maar het gaat niet om voorstanders en tegenstanders

het gaat om voordelen en nadelen...

 

het grootste voordeel is dat een linux bak je wensen en dromen verwezenlijkt.

het nadeel is, dat je wel iets meer verstand moet hebben van "netwerkkennis"

ofschoon als ik de mensen met een apple notebook aan de service balie zie en hoor; lach ik me ook in een deuk...

HIJ IS VOL

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Geert,

 

Ik heb een paar maanden- via een webshop in Duitsland-, een MK digital ( hier een Maxdigital) XP1000 aangekocht.

Zeer schappelijke prijs. Thuis de laatste versie van Openpli er op gezet via de rechtstreekse aansluiting op m'n pc.

In het begin is het wat wennen, en zoeken ( voor mij ook iets nieuws)

Het resultaat is fantastisch het toestelletje werkt prima, een gewone externe harde schijf aangekoppeld en genieten maar !

 

veel succes,

 

Johan uit Brugge

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we nu elk type bekijken van de voorvermelde merk artikelen, dan vinden we meerdere merken die een probleem hebben gehad

ik heb zelf tweemaal een nieuwe PSU moeten inbouwen in de dm7020 (54 euro kassa)

en toch was ik er erg content mee

zo nu ook de VU+

 

maar het gaat niet om voorstanders en tegenstanders

het gaat om voordelen en nadelen...

 

het grootste voordeel is dat een linux bak je wensen en dromen verwezenlijkt.

het nadeel is, dat je wel iets meer verstand moet hebben van "netwerkkennis"

ofschoon als ik de mensen met een apple notebook aan de service balie zie en hoor; lach ik me ook in een deuk...

HIJ IS VOL

Toch grappig dat sommige fanatieke dreamboxfans dat argument van die condensator blijven aanhalen bij de vuduo. Ze vergeten zo snel alle problemen die er met vorige dreams geweest zijn.

Naar mijn weten ook zowat het enige probleem wat er geweest is. Natuurlijk niet leuk dat je favoriete ubermerk closed source gaat en enkele 100den euro's te duur is tov de concurrentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen is dit topic aardig afgedwaald.

Beter was het geweest TS te vragen of hij een simpele kijker is die een plug en play ontvanger zocht om alleen tv te kijken, of hij wel eens kijkt en tegelijk iets wil opnemen, of dat hij een linux gebaseerde ontvanger zocht met alle toeters en bellen.

 

Op basis daarvan was deze discussie constructief geweest en TS  geholpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...