Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Sat4all,

Ik heb een vraag, ik wil binnenkort van Telfort overstappen naar andere internetprovider want te vak internet gaat verbreken graag wil ik naar ander internetprovider, wat vinden jullie van UPC?

Ik kan alleen UPC als snelste internetprovider krijgen thuis de rest via telefoon te lage snelheid tot 16 MB max en andere niet te vertrouwen dat zou zelfde probleem van Telfort te krijgen.

Graag laat me uw mening weten.

Groeten,

ShAmAlKo

aangepast door ShAmAlKo

Geplaatst:

Ik heb een jaar UPC gehad zonder echt technische problemen. ( ik maakte geen gebruik van TV )

Daarna overgestapt op glasvezel.

Gr

Marcel

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Geplaatst:

Als je toch al UPC hebt voor TV dan is misschien een all-in-one pakket met telefonie ook wel het goedkoopste.

Ik zit zelf een jaartje bij Ziggo en nog geen problemen gehad. Ik neem aan dat ze het bij UPC nu ook wel onder de knie hebben.

Waar je wel even naar moet kijken is of UPC nieuwsgroepen ondersteunt. Dat is bij Ziggo niet al te best geregeld. Dan moet je er toch weer een pay server bijnemen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Als je problemen hebt dan moet je het probleem bij jezelf zoeken

Ik heb al jaren internet van telfort nooit problemen

1 maal per week word het modem van de stroom gehaald dmv een week tijdklok

Hoelang is het kabeltje vanaf je inkomende telefoon lijn naar je modem er word geadviseerd om vanaf je isra punt naar je modem het kabeltje zo kort mogelijk te houden

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

hier ook de ervaring dat een modem af en toe eens opnieuw moet opstarten

niet zo zeer een probleem van de isp , maar van de modem

de zyxel 660hw had er nooit last van bij xs4all , en draaide altijd aan 1 stuk probleemloos

de fritzbox heeft af en toe eens een herstart nodig

verschil tussen een consumenten en zakelijk modem dus

• Moderator
Geplaatst:

Mijn Fritz! modem wordt eigenlijk alleen opnieuw gestart bij een software update.

Ik denk niet dat dit afhankelijk is van een commercieel of consumenten modem maar veel meer van storing op je koperdraad.

Een brakke las of een slecht functionerend filter is soms de oorzaak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

hier heb ik de ervaring wel met dezelfde koperdraad (dus op mijn huidige adres en het vorige adres), en getest met de zyxel en de fritzbox

de ene modem is naar mijn mening veel stabieler als de andere.

zyxel660hw: nooit een reset nodig gehad

fritzbox (geweldig modem): echter een restart af en toe wel nodig

en als je xs4all opbelt moet je altijd eerst die modem restetten

je zou zeggen dat het betreffende  modem erg snel van slag is 

komt wel vaker voor blijkt

Geplaatst:

Mijn probleem is wordt vaker internet zomaar offline na 30 tot 50 seconden weer online daarom heb nagedacht dat ander internetprovider overstappen.

Tussen hoofdpunt van KPN lijn tot modem geen 60cm want een medewerker van KPN heeft voor mijn gemaakt en dat legt niet zo ver is tussen modem en KPN lijn.

Als zo is waarom gaat heel tijd internet weg zomaar?

Deze modem heb ik Zyxel P-2601HN-F1.

Geplaatst:

Lijn isra - modem is hier 10 cm kijk eens in je modem en ga in het eerste scherm naar rechts daar staan al je gegevens en staat ook je snelheid.

Vergelijk de snelheid met de postcode check dit moet nagenoeg gelijk zijn.

Heb je al eens een andere pc er op gehad deed die het ook ?

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Lijn isra - modem is hier 10 cm kijk eens in je modem en ga in het eerste scherm naar rechts daar staan al je gegevens en staat ook je snelheid.

Vergelijk de snelheid met de postcode check dit moet nagenoeg gelijk zijn.

Heb je al eens een andere pc er op gehad deed die het ook ?

Als staat goed na paar keer gebeld naar Telfort en wat hun hebben gezegd dat heb ik gedaan. snelheid is ( ADSL WAN Up 15224/1032 kbps ) niet alleen ander pc ook laptop en mobiel toestel en ipad zelfde verhaal gaat nog steeds internet weg. in begin was goed nooit internet gaat weg.

Geplaatst:

Je zou ook eens bij Telfort kunnen informeren of er al bekend is wanneer je wijkkast wordt geupgrade.

In het verleden waren er nog wel eens planningslijsten van deze upgrades op internet te vinden.

Afstand naar de centrale is dan niet meer belangrijk maar de afstand naar de wijkkast, deze staat vaak binnen een paar honderd meter.

Na upgrade zijn aanmerkelijk hogere snelheden haalbaar en tevens TV via telfort.

Heb je je klachten ook al gepost op het telfort forum? Een aantal echte techneuten van telfort lezen en schrijven daar ook en zorgen snel voor een oplossing 

• 3 weken later...
Geplaatst:

Zelfde ervaringen met dat modem.

Inmiddels was 12move gebruiker vanaf het begin van ADSL, via overnames uiteindelijk bij Telfort, tot 1/2 jaar terug geen problemen, met dit modem alleen gezeur, Wifi is waardeloos, wel verbonden blijven, geen internet, bedraad gewoon verbinding, kwam zeer regelmatig voor.

Modem zelf klappert vaak, traint meerdere keren per dag in, verzoek om nieuw modem geweigerd, alleen als een nieuw jaar contract werd afgenomen, ik scheen nog een eigendoms modem te hebben door de contracten uit het verleden.

Telefoon is niet geweldig, gebeld worden is vaak direct voicemail volgens degen die belt.

Nu maar overgestapt naar een andere provider.

Geplaatst:

Als de uitval veroozaakt zou worden door de systemen van telfort dan zouden alle klanten daar last van hebben. Ga er dus maar vanuit dat het probleem bij jou thuis zit, of anders in de lijn van de centrale naar jouw huis. Aangezien UPC en alle andere providers die lijn ook gebruiken zal dat niks oplossen.

Dus eerst maar eens uitzoeken of het probleem bij jou thuis zit. Even een ander modem proberen ofzo.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...