Ga naar inhoud


Hoe aquaraat zijn de FB of WA gegevens ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ben de vader van een 15 jarige puber die helaas niet zonder beeldschermen kan. Afgelopen zondag stond hier tijdens het huiswerk maken....1 x Ipad, 1 x mobiel en 1 x laptop aan. Ipad is helaas nodig, leesvoer voor school staat tegenwoordig in the cloud.

 

We hebben vaak discussie (uiteraard) als ik kijk naar haar laatste FB of WA inlog gegevens. Er staat dan online, of 10m (geleden)

 

Hoe precies zijn deze gegevens ? Bv er staat 10m.... is ze dan ook echt 10 minuten off line gegaan of kan dat ook bv 1 uur zijn geweest ? (om maar wat te noemen) Ik kom op de sites van bv FB niet veel verder.

 

Is er iemand die er meer kijk op heeft ?

 

En aub, geen flauwe opmerkingen......

 

 

Groet, Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn kinderen zijn al volwassen, maar ik maak uit je vraag een beetje op of hij/zij niet te lang op internet zit? Zo ja, ik heb in de router een setting gemaakt die de WLAN van de aangegeven apparaten blokkeert na een zekere tijd. Werkte prima. Zo hadden ze overdag volledige vrijheid.. Hadden wel een afspraak met de buren dat ze hun WiFi code absoluut niet kenbaar maakten aan de kinderen. (Ze waren wel zo leep om die mogelijkheid ook te proberen). Hadden ze van klasgenootjes 'geleerd'. Dochterlief had op gegeven moment een zogenaamd nieuw vriendje. Kwam even langs met zijn laptop om vervolgens met allerlei tooltjes te proberen om de WiFi sleutels te achterhalen... Werd zo rood als een poon toen ik hem ermee confronteerde... Nooit meer gezien dat 'vriendje'

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nu juist het probleem met al die online lesmaterialen...

die moeten dus online zijn om het te bestuderen...

router<>filters op tijd instellen heeft dus niet zo veel zin als ze op de cloud bezig zijn

 

en vergeet niet, de scholier communiceert met andere scholieren OOK inzake vragen over het lesmateriaal met watsapp

 

goede cijfers behalen belonen met lof, haalt meer uit dan boos worden over het veelvuldig gebruik van Facebook en watsapp.

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het is vaak ff kijken, berichtje sturen, en wegwezen op FA en WA.

Als de studie resultaten goed zijn zou ik me er niet al te druk over maken.

Nou, dat even betwijfel ik dus....sinds drie maanden eerste vriendje en dus helemaal van de wereld en de studie resultaten zijn zo zo...vandaar mijn interventie/ongerustheid etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat na 21.30uur de wifi gewoon uit en wil ik geen mobiel meer zien anders dan uitgeschakeld op de kast en zo niet dan zijn ze gewoon de hele week de mobiel kwijt.

Tegen die tijd moeten ze het huiswerk gewoon klaar hebben en zo niet dan wil ik ze best even om 4.30 uur wakker maken als ik weg ga of kunnen ze zelf de wekker om 7.00 uur zetten om de rest nog even af te maken.

Na 1 of 2 keer zorgen ze er echt wel voor dat al het huiswerk af is, want je gaat toch niet midden in de nacht je bed uit? en zonder mobiel overleef je de rest van de week echt niet  ;)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was het hier ook. Na 21:30 heeft het internet niets te maken met huiswerk. Ze willen chatten met vriendjes en om 04:30 horen ze te slapen. Niks ongezonds aan. Ze hebben in de tijd dat ze kunnen internetten alle vrijheid. Wel heb ik dochterlief ooit betrapt op het krijgen van huiswerk via MSN. Mevrouw had geen zin om huiswerk te maken dus had ze geregeld dat een klasgenoot dat haar wel even zou sturen als ze online kwam.. Helaas was die klasgenoot even vergeten dat de boel om 21:30 uit ging. Dochter in de stress, schreeuwen, janken, smeken.. Of ze alsjeblieft, alsjeblieft, het is van levensbelang (echt haar woorden toen) dat ze online moest.. Van mamma mocht ze dan toch kijken. Meteen kwam de klasgenoot met het huiswerk. In bijzijn van dochter gewist en haar duidelijk gemaakt dat ze dat dus zelf haar huiswerk mag maken.

 

De moraal van het verhaal: geef ze gewoon de vrijheid maar stel duidelijke regels en blijf consequent!

Tieners zijn heel creatief en verzinnen de mooiste smoezen. Gewoon voet bij stuk houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus, ook gewoon duidelijke regels stellen waar ze zich aan te houden hebben en zitten ze de hele dag te internetten te  what's appen of op facebook ipv. huiswerk te maken dan is dat prima maar houdt het wel in dat je de volgende dag vroeg je bed uit kunt om dan nog je huiswerk te maken.

En dat heel belangrijke berichtje na 21.30 uur is nog nooit zo belangrijk geweest dat het het waard was om de rest van de week zonder te moeten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tieners zijn heel creatief en verzinnen de mooiste smoezen. Gewoon voet bij stuk houden

 

Wij hadden in onze jonge jaren niet van dit speelgoed, maar waren wij in onze jonge jaren één haar beter? ;)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hiermee, http://www.pa3esy.nl/zelfbouw/pionier/html/pionier_set.html luisterde ik s'avonds laat naar de hoorspelen op de radio terwijl ik geacht werd te slapen.

 

Maar dat is anders... ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...