alfred de witt Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 (aangepast) Ik wil een 2e tuner ingang van een twin ontvanger splitsen naar tuner 2 van ontvanger 1 en naar een ontvanger met single ingang. Ik wil hiervoor de Digiality 2-way splitter gebruiken. is dit de juiste switch of heb ik wat anders nodig. 10 januari 2014 aangepast door ceesv Link naar winkel verwijderd. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Moderator ceesv Geplaatst: 10 januari 2014 Moderator Geplaatst: 10 januari 2014 Besef je , dat de eerste ontvanger dan bepaalt wat je met de 2e ontvanger kunt zien? Wanneer je op de 2e ontvanger bijvoorbeeld Nederland 1 wilt zien, zal je de 2e tuner van de eerste ontvanger bij voorkeur daar ook op moeten afstemmen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 januari 2014 Moderator Geplaatst: 10 januari 2014 Ik heb geprobeerd wat meer gegevens te achterhalen, maar het is niet duidelijk of een van de in-uitgangen DC spanning toelaat. Er bestaan inderdaad splitters, waarvan in/uitgang 1 gelijkspanning doorlaat voor voeding en schakelspanningen van de ontvanger naar de LNB. De beperking van het gebruik van deze constructie is dat de andere ontvanger de lnb niet kan besturen en wanneer je afstemt op bijvoorbeeld een vertikaal gepolariseerde transponder en de eerste ontvanger op een horizontale transponder je geen beeld krijgt op ontvanger 2. Kan je geen prioriteit schakelaar gebruiken, welke omschakelt wanneer de 2e ontvanger wordt ingeschakeld? Deze schakelt dan de antenne kabel om van ontvanger 1 naar ontvanger 2. Kijk ook eens naar dit onderwerp, waarin deze vraag al eerder gesteld is. http://www.sat4all.com/forums/topic/336697-kan-je-een-coax-kabel-van-sat-splitten-naar-tv-met-tuner-en-aparte-receiver/ . Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
alfred de witt Geplaatst: 11 januari 2014 Auteur Geplaatst: 11 januari 2014 Ik heb een duo twin lnb met z2 kabels die in de woonkamer binnenkomen. Hier wil ik een solo 2 op aansluiten. Boven staat er ook een tv en daar wil ik de kabel van tuner 2 voor gebruiken, dus deze splitsen. Tuners staan nooit samen aan, dus of boven kijken en beneden niets doen of beneden kijken en opnemen. Kan ik bovenstaande splitter hiervoor gebruiken? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Sprietje Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Juist, omdat je ze nooit samen aan hebt staan, kun je beter een priority-switch nemen. Dan kunnen beide tuners nooit gelijktijdig (verschillende) voedingsspanningen aan de lnb geven en je hebt minder verlies. Ze zijn er van diverse merken te koop zoals de Sat.priorety switch Hama, 5dB verlies Sat Priority Switch Goobay/Wentronic 51445, 2dB verlies Deze laatste kost rond de €5,-
Crazy Sat Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 (aangepast) Sprietje , een dergelijke priorety switch werkt prima bij een draaibare schotel die je bvb. wil laten draaien met ontvanger A en ontvanger B . Sluit ontvanger A aan op de master out en ontvanger B op de slave out . Wil je werken met ontvanger B dan ga je wel de ontvanger A op standby moeten zetten dus spanning af. In dit geval moet je een Johansson 9640 KIT Stacker De-Stacker nemen , worden toevallig gemaakt bij een voor mij bekende firma in mijn woonplaats. Kost wel een stuk meer , maar soms breek nood wet en kan je niet anders. LNB met 2 uitgangen en een Twin PVR receiver (vb. DM7025/DM8000) maar slechts plaats voor 1 enkele kabel.Plaats de Stacker bij uw schotel en voer de 2 kabels in. 1 kabel gaat naar uw huis waar de De-Stacker staat en deze komt wederom met 2 kabels daar weer uit welke u direct kunt aansluiten op uw satellietontvanger.Uiteraard kunt u ook 2 x single tuner hier op aansluiten. 11 januari 2014 aangepast door Crazy Sat feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Sprietje Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Beste Crazu Sat Aan een Johansson 9640 KIT Stacker De-Stacker heeft alfred de witt niets. Die is alleen geschikt om twee signalen over één kabel te voeren maar alfred de witt heeft maar een duo-lnb met twee uitgangen die beide al gebruikt worden. Hij zou dan een duo-lnb quad moeten nemen en dan is het waarschijnlijk net zo handig om die derde coaxkabel die je nodig hebt meteen buitenlangs naar de slaapkamer te voeren. En waarom zou je aan een satpriority-swich bij een vaste schotelopstelling niets hebben. Als het probleem is dat de tweede tuner in de ontvanger beneden niet separaat uitgeschakeld kan worden van de eerste tuner, dan sluit je de masteraansluiting toch aan op de single-tuner boven. Als die dan uit staat heb je het signaal beneden op tuner 2 van de dual-ontvanger.
Crazy Sat Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 (aangepast) ja klopt Sprietje. Ik heb enkel gelet op de titel van de topic : "splitsen coaxkabel naar 2 sat ontvangers" , de rest niet goed opgevolgd in de topic , kan ook eens gebeuren. Ik ging er dus vanuit dat hij een lnb met twee uitgangen op zijn schotel had en slechts beschikte ( of kon beshikken ) over één coaxkabel om vervolgens binnenhuis te splitsen naar twee ontvangers of een ontvanger met twee tuners. 11 januari 2014 aangepast door Crazy Sat feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Sprietje Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Ach, gebeurt mij ook wel eens dat ik er te snel overheen lees.
alfred de witt Geplaatst: 11 januari 2014 Auteur Geplaatst: 11 januari 2014 ok, in mijn geval moet ik opzoek naar onderstaand switch. Is hij in ned ook te koop of moet ik over de grens zoeken ? Sat Priority Switch Goobay/Wentronic 51445, 2dB verlies Deze laatste kost rond de €5,- Bijgesloten miniatuur Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Sprietje Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 In dit draadje staat er wat over in bericht 8: http://www.sat4all.com/forums/topic/335419-splitter-tussen-parabool-en-2-ontvangers-kan-dat-mag-dat/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen