Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds een maand ben ik ook een trotste bezitter van een Dreambox 7020-HDv2.
Maar het ging niet allemaal van een leien dakje...

In eerste instantie een paar dagen lopen zoeken waatrom ik geen HD zenders kon ontvangen. SD en Duitse zenders was geen probleem.
Bleek dat ik een Smartcard in het bezit had, die nergens geregistreerd stond.
Navraag bij Canaal Digitaal gedaan, bleek dat ik een andere kaart in het bezit had moeten hebben.
Vervolgens heben hun mij een nieuwe kaart laten toekomen, en kon ik eindelijk genieten.

Ik heb deze nieuwe kaart nu 2 dagen in huis, maar het loopt nog steeds niet lekker.

Eergisteren de hele dag plezeier ervan gehad. Maar in de avonduren bevriest spontaan tijdens het kijken het beeld. Wanneer ik zap naar andere zenders krijg ik alleen maar zwart beeld.
De enige zenders die wel te ontvangen zijn zijn de Duitse zenders uit het Duitse bouquet.
Zenders in het SD en het HD bouquet blijven zwart.

CD gebeld, en hun adviseerden mij om de box te resetten en het opnieuw te proberen.
Gisterenochtend geresset en opnieuw geprobeerd. En alles werkte weer zoals het zijn moest.

Tot gisteravond...het zelfde probleem: beeld bevriest, andere zenders zwart beeld, en alleen de duitse ( FTA ? ) zenders zijn te ontvangen.
Meteen geresset en opnieuw geprobeerd, maar zonder resultaat. Vanochtend nog eens geresset maar helaas zonder enkel resultaat.

Ik draai op Newnigma2

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst:

Heb je de schotel wel goed uitgericht? Dit is voor Hd zenders van groot belang. Omdat Hd zenders gevoeliger zijn voor minder signaal. Dus zorg dat je Schotel optimaal is. Dit zou een van de oorzaken kunnen zijn. Je kan ook eens proberen om opnieuw je kanalen in te scannen, in ieder geval je moet daar maar eens beginnen.

Geplaatst: (aangepast)

schotel optimaal uitrichten

kabelaansluitingen controleren op eventueel slechte aansluiting

op f connector

eventuele diseqc vervangen door een spaun

heb het zelf al eens meegemaakt bij iemand dat het puur aan de diseqc lag, na vervanging door een spaun nooit geen last meer gehad ervan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

als het probleem bij de diseqc switch of ligt, dan krijgt hij de fout bij het zappen.

vermits het beeld wegvalt terwijl hij aan het kijken is, verdenk ik de uitrichting van de schotel.

mbg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik draai op Newnigma2

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bij verslechtering van de weersomstandigheden blijkt altijd hoe zuiver je schotel is uitgericht.

Je lijkt in dit geval weinig slechtweerreserve te hebben. En dan houdt het snel op op gevoelige transponders, met name HD. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties. Dit kan ik zeer waarderen :)

De schotel is de vorige week professioneel (door een bedrijf)  uitgericht. Dus ik mag aannemen dat hij zijn werk goed gedaan heeft.

Maar ik begrijp niet zo goed dat wanneer dit het probleem zou zijn, ik dan ook geen SD zenders kan ontvangen.
En dat ik de afgelopen 2 dagen wel HD zenders heb kunnen ontvangen. En opeens niet meer.

Een ander forum had het erover dat het op zwart gaan, meestal betekent dat het aantal toegestane SIDS wordt overschreden. Maar hier kan ik als leek helemaal niets mee.
Wat is jullie mening hierover?

Geplaatst:

Welke softcam draai je nu op je DM7020HD? En belangrijker: je hebt toch niet ook WAN Sharing erbij aan staan? Op CCCam en OSCAM draait een CD kaart prima. Gezien het feit dat je schotel professioneel is uitgericht ga ik er voorzichtig van uit dat je softcam roet in het eten gooit. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe kaart met een preview erop. Nu is die periode voorbij en klaarblijkelijk zijn je rechten niet op je kaart gezet. Kijk even of de Management en entitlements op je kaart goed staan (datum staat dan ongeveer 2 maanden verder). Is de datum incorrect, zul je de configuratie van je softcam moeten corrigeren.

Geplaatst:

Welke softcam draai je nu op je DM7020HD? En belangrijker: je hebt toch niet ook WAN Sharing erbij aan staan? Op CCCam en OSCAM draait een CD kaart prima. Gezien het feit dat je schotel professioneel is uitgericht ga ik er voorzichtig van uit dat je softcam roet in het eten gooit. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe kaart met een preview erop. Nu is die periode voorbij en klaarblijkelijk zijn je rechten niet op je kaart gezet. Kijk even of de Management en entitlements op je kaart goed staan (datum staat dan ongeveer 2 maanden verder). Is de datum incorrect, zul je de configuratie van je softcam moeten corrigeren.

Ik draai nu CCCam..deze zit automatisch bij Newnigma2. Ik heb inderdaad deze week een nieuwe kaart gekregen. Maar ben wel al enkele jaren klant bij CD.

Hoe kom ik erachter of de Managememt en entitlements op mijn kaart goed staan? Waar vind ik deze gegevens?

Geplaatst:

Hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties. Dit kan ik zeer waarderen :)

De schotel is de vorige week professioneel (door een bedrijf)  uitgericht. Dus ik mag aannemen dat hij zijn werk goed gedaan heeft.

Maar ik begrijp niet zo goed dat wanneer dit het probleem zou zijn, ik dan ook geen SD zenders kan ontvangen.

En dat ik de afgelopen 2 dagen wel HD zenders heb kunnen ontvangen. En opeens niet meer.

Een ander forum had het erover dat het op zwart gaan, meestal betekent dat het aantal toegestane SIDS wordt overschreden. Maar hier kan ik als leek helemaal niets mee.

Wat is jullie mening hierover?

Als leek kan ik je dit zeggen;

Kijk (of neem) je (op) naar (/van) meer dan 4 kanalen tegelijk van CD/TVVlaanderen dan gaat jouw kaart snel naar zwart en zal je een tijdje in strafmode zitten.

toen de problemen begonnen, hoeveel kanalen werden er dan gedecodeerd? (opnames/in-huis-shares?)

.....kan je dit al uitsluiten...

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Thanks! Hier kan ik wel wat mee. Ben nu op mijn werk, maar ga er straks eens naar kijken. Maar ben bang dat dit het probleem niet is. Aantal gedecodeerde kanalen bleef binnen de perken.Heb nu al geen beeld meer sinds gisteravond 19.30 uur. Denk dat mijn straf er nu wel weer opgezeten zou hebben.

Geplaatst: (aangepast)

Wat je nog snel kan proberen is jouw cam herstarten via het menu... misschien loopt die vast. (en indien zo; kan er die richting verder gezocht worden...)

Of probeer anders eens Oscam; was er hier tot voor kort geen draadje met recente Oscamm-ipk's? (die kon je gewoon installeren, activeren en werkte onmiddellijk!)

gevonden:

http://www.sat4all.com/forums/topic/335403-oscam-voor-orginele-dreambox-firmware-opendreambox-200/

werkt althans bij mij

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Een kaart kan 2 kanalen decoderen, Met CCcam 2.3.0 kan je hem updaten naar 4 kanalen.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

• Moderator
Geplaatst:

Bij mijn weten is op dit moment elke kaart geschikt voor 4 kanalen.

Ruim een jaar geleden hebben de Seca 3 kaarten software updates gehad, toen werd inderdaad bij sommige softcams deze update geblokkeerd.

Als je de afgelopen maand van Canaldigitaal een nieuwe seca 3 kaart ontvangen hebt mag je ervan uit gaan dat die up-to-date is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...