sabi1999 Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) Ondertussen 2 dingen gedaan...CCcam handmatig herstart - geen resultaatIngelogd op de CCcam server, en gekeken naar het maximum aantal SID's. Maar daar kan ik niks over terug vinden.Ook gekeken naar de datum. En die staat op 11 maart 2014. Dus dat moet wel goed zijn.Hieronder een screenshot van mijn card: 12 januari 2014 aangepast door M_Z screenshot verwijderd ivm zichtbaar kaartnummer
sabi1999 Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 Wat je nog snel kan proberen is jouw cam herstarten via het menu... misschien loopt die vast. (en indien zo; kan er die richting verder gezocht worden...) Of probeer anders eens Oscam; was er hier tot voor kort geen draadje met recente Oscamm-ipk's? (die kon je gewoon installeren, activeren en werkte onmiddellijk!) gevonden: http://www.sat4all.com/forums/topic/335403-oscam-voor-orginele-dreambox-firmware-opendreambox-200/ werkt althans bij mij Deze so Wat je nog snel kan proberen is jouw cam herstarten via het menu... misschien loopt die vast. (en indien zo; kan er die richting verder gezocht worden...) Of probeer anders eens Oscam; was er hier tot voor kort geen draadje met recente Oscamm-ipk's? (die kon je gewoon installeren, activeren en werkte onmiddellijk!) gevonden: http://www.sat4all.com/forums/topic/335403-oscam-voor-orginele-dreambox-firmware-opendreambox-200/ werkt althans bij mij Deze is voor de origine Dreambox firmware. Kan ik deze dan toch installeren als ik Newnigma2 draai?
Gast Mimisiku Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Zier er i.d.d. normaal uit. Geeft aan dat CCCam daadwerkelijk draait en de kaart goed leest. Je kunt het nu alleen zoeken bij de ontvangst. Stem af op een HD zender (ook al geeft dat geen beeld). Ga naar de instellingen en vraag de info op van de zender. Staat daar correcte info dan ontvsngt de tuner daadwerkelijk de xender. Staat er niets dan heb je een ontvangstprobleem
dvbs Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) Deze is voor de origine Dreambox firmware. Kan ik deze dan toch installeren als ik Newnigma2 draai? Nu draai ikzelf Dream Elite en daar draaien alle voor de originele soft (OE2.0) gemaakte ipk's die ik gebruik zonder enig probleem. ...maar vermoedelijk moet je het dus zoeken in de richting die Mimisiku aangeeft.. 12 januari 2014 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
sabi1999 Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 Zier er i.d.d. normaal uit. Geeft aan dat CCCam daadwerkelijk draait en de kaart goed leest. Je kunt het nu alleen zoeken bij de ontvangst. Stem af op een HD zender (ook al geeft dat geen beeld). Ga naar de instellingen en vraag de info op van de zender. Staat daar correcte info dan ontvsngt de tuner daadwerkelijk de xender. Staat er niets dan heb je een ontvangstprobleem Wanneer ik afstem op een HD zender, dan verschijnt er onder in het scherm de zender info, welke uitzending er op dat moment gaande is, signaal sterke e.d. Dat is allemaal zichtbaar. Dus ik neem aan dat de tuner de zender wel ontvangt. Maar toch blijft het beeld zwart. Dus CCcam draait goed, tuner ontvangt de zender. Wat kan er nu nog aan de hand zijn?
alias haha Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Ingelogd op de CCcam server, en gekeken naar het maximum aantal SID's. Voeg dit toe aan je CCcam.cfg(staat normaal bijna onderaan je config file)dit limiteert de afname van de kaart. SID LIMIT: /dev/sci0 4 10 SID LIMIT: /dev/sci1 4 10 Als je dit hebt toegevoegd even CCcam herstarten You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
alias haha Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Ik heb deze nieuwe kaart nu 2 dagen in huis, maar het loopt nog steeds niet lekker. Eergisteren de hele dag plezeier ervan gehad. Maar in de avonduren bevriest spontaan tijdens het kijken het beeld. Wanneer ik zap naar andere zenders krijg ik alleen maar zwart beeld. De enige zenders die wel te ontvangen zijn zijn de Duitse zenders uit het Duitse bouquet. Zenders in het SD en het HD bouquet blijven zwart. Valt het beeld spontaan uit, of begint het eerst te knipperen tot het uiteindelijk zwart blijft? En staat er dev/sci0 nog in beeld naast je ecm tijden rechtsonder als je zapt of staat er helemaal niets? You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
jeevanhoof Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Hoi, probeer je kaart eens bij iemand anders. Als je daar ook problemen heb, dan ligt het aan je kaart. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
dvbs Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 of probeer eens jouw ander kaartslot, je weet maar nooit.. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Gast Mimisiku Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Wanneer ik afstem op een HD zender, dan verschijnt er onder in het scherm de zender info, welke uitzending er op dat moment gaande is, signaal sterke e.d. Dat is allemaal zichtbaar. Dus ik neem aan dat de tuner de zender wel ontvangt. Maar toch blijft het beeld zwart. Dus CCcam draait goed, tuner ontvangt de zender. Wat kan er nu nog aan de hand zijn? In dit geval verdenk ik je abonnement. Controleer of je NED 1 HD wel ontvangt. Zo niet dan is er in het geheel geen HD abonnement op je kaart! In dat geval contact opnemen met Canal Digitaal om je HD abonnement naar keuze te laten activeren. Hetgeen mijn eerdere post versterkt i.v.m. Preview stand van de nieuwe kaart
hotzenklotser Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 (aangepast) Voeg dit toe aan je CCcam.cfg(staat normaal bijna onderaan je config file)dit limiteert de afname van de kaart. SID LIMIT: /dev/sci0 4 10 SID LIMIT: /dev/sci1 4 10 Als je dit hebt toegevoegd even CCcam herstarten Na advies van een andere site mijn sid limit op 4/15 gezet en sindsdien vlekkeloos (was 4/11 ) sid limit staat volgens mij in regel 666 van de config voor de cccam230. Vergeet niet het # voor de regel weg te halen anders doet hij het niet. 14 januari 2014 aangepast door hotzenklotser
sabi1999 Geplaatst: 15 januari 2014 Auteur Geplaatst: 15 januari 2014 Zo eventjes een update van mijn kant...Daar het vermoeden was dat er ergens een probleem was met mijn Smartcard, heb ik 2 dagen geleden eerst eens even met CD gebeld.Zij vertelden mij dat alles in orde was, en dat ze zagen dat ik meerdere keren een heractiveringsignaal aangevraagd had. En daar dit niet tot het gewenste resultaat geleidt heeft, zou ik volgens hun mijn Dreambox moeten updaten. De software zou verouderd zijn.Ik heb nog eens nagekeken en ik draai de Newnigma 2 versie van november 2013. Lijkt mij sterk dat deze versie het heractiversignaal niet zou oppikken.Daarom besloot ik met de kaart naar een satwinkel te gaan, om te kijken of ik daar wel beeld via mijn kaart zou krijgen.De medewerker stopt de kaart in de M7 van Canaal Digitaal en ook daar bleef het beeld ook gewoon zwart. De medewerker was zo aardig om naar CD te bellen met het verzoek om de kaart nogmaals te activeren. Kaart werd nogmaals geactiveerd en er moest binnen een uur beeld zijn. Een uur later terug gegaan, en ja hoor...eindelijk beeld.En gelukkig heb ik nu al 2-3 dagen beeld :-)Beetje merkwaardig is het wel allemaal. Maar goed, ik ben blij dat nu alles draait zoals het hoort.Hartelijk bedankt voor jullie hulp!! 1
sabi1999 Geplaatst: 16 januari 2014 Auteur Geplaatst: 16 januari 2014 Helaas moet ik vandaag ( 3dagen later ) toch weer mededelen dat het weer mis is...Alle zenders weer zwart, behalve de Duitse FTA zenders.Wordt er een beetje radeloos van. Hebben jullie nog ideeën?Thanks!
Moderator ceesv Geplaatst: 16 januari 2014 Moderator Geplaatst: 16 januari 2014 Lijkt erop dat de kaart in de strafmode gaat? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dvbs Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 (aangepast) helaas geen oplossing maar een extra vraag... Gaat het nu over een geheel nieuwe kaart en nieuw abo of is er iets overgenomen van de/het vorige kaart/abo? moet er gezocht worden richting cd..;? is jouw cam.cfg betrouwbaar? (heb je dat zelf aangemaakt?) 16 januari 2014 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen